חייל מילואים מקבל שליש משכר אברך? ‘גלובס’ חשף שקר של ח”כית

מירב בן ארי מ'יש עתיד' אמרה: "חייל מילואים מקבל 3,333 (שקל בחודש), והאברך הולך לקבל 10,000" בדיקת 'המשרוקית של גלובס' העלתה: "המספרים יהיו רחוקים מאוד מהנתון שצוין"
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 11:08

ח”כ מירב בן ארי מ’יש עתיד’, מפלגה שעובדת על הסתה נגד החרדים גם בימי המלחמה, אמרה על התקציב שמוגש לאישור הכנסת: “חייל מילואים מקבל 3,333 (שקל בחודש), והאברך הולך לקבל 10,000”.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

מדור ‘המשרוקית של גלובס’ ביומון הכלכלי בדק את האמירה של הח”כית וגילה כי למספרים שציינה אין בכלל קשר למציאות. “הנתון הסופי הוא רחוק מאוד מהמספר שבו נקבה בן ארי”.

במדור נכתב: “לפי חישוב שערכה מירב ארלוזורוב בדה מרקר, בעקבות התקציב החדש, אמורה קצבת אברך ‘לעמוד לראשונה על יותר מ־900 שקל בחודש’. גם בחישוב שערכנו בעצמנו, על סמך הסברים שקיבלנו מהאוצר בתוספת הנחות שונות, הגענו למספר דומה.

“אפשר כמובן לדבר בהקשר זה גם על התמיכה העקיפה שלה זוכים אברכים – הנחות בארנונה, סבסוד מעונות יום ועוד – אך גם כך המספרים יהיו רחוקים מאוד מהנתון שצוין”.

ומה לגבי שכר חיילי המילואים? “כאן החישוב הוא בדרך־כלל פשוט בהרבה. על פי אתר ביטוח לאומי, חיילים בשירות מילואים אמורים לקבל שכר מקביל לשכרם באזרחות, ובכל מקרה ‘התגמול המזערי’ לא יפחת מכ־215 שקל ליום, שהם כ־6,455 שקל בחודש. למעשה, בעקבות המלחמה, העבירה לאחרונה הכנסת הוראת שעה שהעלתה את התגמול לכ־300 שקל ליום מילואים, שהם כ־9,000 שקל בחודש”.

במדור ‘המשרוקית’ סיכמו: “בשורה התחתונה – דבריה של בן ארי לא נכונים. בעקבות הגדלת תקציב הישיבות תגיע קצבת אברך ליותר מ־900 שקל בחודש, ולא ל־10,000 שקל. חייל מילואים זכאי כעת לשכר מינימלי של כ־9,000 שקל בחודש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות