“סינוואר לא נמצא מעל האדמה, התפקיד שלנו הוא להרוג אותו”

הקבינט אישר את הגדלת אספקת הדלק לעזה • נתניהו: מכתרים את הבית של סינוואר, שאלה של זמן עד שנשיג אותו • רס"ם (במיל') עדי שני נפל בקרב בצפון הרצועה • הרמטכ"ל על התקדמות הלחימה: מנסים לאתר חטופים ולחלץ • חל שיפור במצבה של אלמה אברהם • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 02:00

היום ה-61 למלחמה: צה”ל ממשיך בכתישה אווירית של אזורים רבים ברצועת עזה, זאת במקביל לפעולה קרקעית מסיבית בדרום הרצועה. גם בצפון נמשיך הירי ההדדי מול חיזבאללה.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

עדכונים שוטפים:

23:35 – בצל הלחץ האמריקני: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר להגדיל את אספקת הדלק לרצועת עזה בכמות שתיקבע על ידי קבינט המלחמה. במשרד ראש הממשלה מסרו: “תוספת מינימלית למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה”.

ההיקף המינימלי ייקבע על ידי קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה. ההערכה היא שקבינט המלחמה יגדיל בהדרגה את מכסת הדלק שנכנסת לרצועה מ-60 אלף ליטר ביום ל-180 אלף ביום, בהתאם לדרישה האמריקנית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגדו.

23:30 – שר החוץ אלי כהן גינה את מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש: “כהונתו היא סכנה לשלום העולמי“. כהן כתב בטוויטר: “‏בקשתו של גוטרש להפעיל את סעיף 99 והקריאה להפסקת אש בעזה מהווה תמיכה בארגון הטרור חמאס, ורוח גבית לרצח קשישים, חטיפת תינוקות ואונס נשים. ‏מי שתומך בשלום עולמי חייב לתמוך בשחרור עזה מהחמאס”.

סעיף 99 לאמנת האו”ם נותן למזכ”ל סמכות להתריע בפני מועצת הביטחון על נושא שעלול לערער את השלום והביטחון הבין-לאומיים. עקב הפעלת הסעיף, המועצה צפויה להתכנס ביום שישי ב-10:00.

22:00 – אחרי שהתחמקה מלאשר בקונגרס האמריקני שקריאה להשמדת היהודים נוגדת את חוקי האוניברסיטה, נשיאת הרווארד קלודין גיי הבהירה כי “לקריאה לאלימות או לרצח עם של היהודים או של כל דת אחרת אין מקום בהרווארד – ומי שיאיים על הסטודנטים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין”.

בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של אוניברסיטת הרווארד, נכתב בשם גיי: “יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי לבין הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים. הרשו לי להבהיר: קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית, הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שיאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרש לתת את הדין”.

מוקדם יותר היום הגיב הבית הלבן על הדיון שהתקיים אתמול בקונגרס על האנטישמיות באוניברסיטאות – שעורר סערה: “לא ייאמן שזה צריך להיאמר: קריאות לרצח עם הן מפלצתיות ונוגדות את כל מה שאנחנו מאמינים בו כמדינה. צריך להתנגד לכל אמירה שמצדיקה רצח סיסטמטי של יהודים, אלה אמירות מסוכנות וכולנו צריכים להתנגד להן”.

21:40 – מתחילת המלחמה נעצרו במעצר מנהלי יותר מ-1,600 פלסטינים החשודים בפעילות טרור. מעצרם של יותר מ-500 הוארך. ב-2021 כולה נעצרו במעצר מנהלי כ-500 פלסטינים החשודים בפעילות טרור וב-2022 כ-900.

20:25 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר כי “כוחותינו מכתרים את המרחב ולוחמי הקומנדו מבצעים פשיטות. כוחותינו תוקפים באמצעות מודיעין מדויק. כוחותינו מחסלים מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה. במקביל, הלוחמים פועלים בצפון הרצועה. אוגדה 162 ו-36 מתמקדות בג’באליה ובשג’אעיה. ב-48 השעות האחרונות, שלוש האוגדות האלה נלחמות בעצימות גדולה מאוד. המחבלים יוצאים מתת הקרקע ונלחמים בכוחותינו, שמנצחים בקרבות פנים מול פנים וידם על העליונה”.

לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי כוחות צה”ל מכתרים את ביתו של סינוואר ברצועה, הגרי הבהיר:י “ביתו של סינוואר הוא חאן יונס. סינוואר עצמו נמצא מתחת לאדמה, לא נפרט איפה. התפקיד שלנו הוא להגיע לסינוואר ולהרוג אותו, אנחנו צריכים לעשות את זה כמה שיותר מהר”.

20:15 – חדשות 12: אלפי תושבי העוטף שחוו התקפות מחבלים ב-7 באוקטובר יוכרו כנפגעי פעולות איבה ויזכו לסיוע נפשי ומענק של 5,000 שקלים.

19:45 – יותר מחודשיים אחרי המתקפה הרצחנית של חמאס בעוטף עזה קיבלה משפחתו של מישל ניסנבאום בן ה-59 משדרות  הודעה לפיה נחטף בידי מחבלים לעזה.

ניסנבאום הוגדר נעדר מאז ה-7 באוקטובר. הוא תושב שדרות היחיד שנחטף מהעיר.

19:20 – חברת הכנסת מיכל וולדיגר על אישור הכנסת הדלק לרצועת עזה: “‏לא מכניסים דלק לאויב. תושבי עזה הביאו את המלחמה הזו על עצמם ואנחנו צריכים לנצח ולהחזיר את חטופינו הביתה. אין לנו ברירה אחרת ואין לנו טיפת אמון בהם. את מחאתי אביע בפני ראש המפלגה שלי, דלק לנאצים זו פגיעה בחטופים, בחוסן הלאומי ובמורל העם”.

19:00 – הרמטכ”ל הרצי הלוי שוחח עם המתגייסים החדשים לחטיבות נח”ל וכפיר בלשכת הגיוס בתל השומר, ואמר להם כי הלוחמים ברצועת עזה “נלחמים באויב, פוגעים בו, מגנים אחד על השני, מנסים לאתר חטופים, לחלץ חטופים, תשמעו אלה משימות באמת במדרגה ערכית הכי גבוהה שאפשר לחשוב עליה”.

הלוי הוסיף: “אני רואה את שתי החטיבות האלה, מפקדים מעולים, לוחמים מעולים שעומדים במשימות בצורה יוצאת מן הכלל. כדי שהדבר הזה ימשיך גם קדימה אנחנו צריכים המשכיות, אתם ההמשכיות”.

19:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכיתור ביתו של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ואמר: “אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו”.

נתניהו אמר עוד: “אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם”.

18:30 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: גורמים ישראלים סבורים כי צה”ל וכוחות הביטחון הצליחו להרוג כמחצית ממפקדי דרגי הביניים של חמאס

18:25 – מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב מבצעית עם כוחות צה”ל שנלחמים במרחב ח’אן יונס: “הלחימה בח’אן יונס היא מאמץ מרכזי, אני מתרשם שזה מנוהל היטב – ששולטים בזה, שדוחפים קדימה”. לדבריו, “יש פה יעדים ערכיים, אנחנו נלך עם זה. תמשיכו לבסס את זה. נזרים לפה את מה שצריך, ודוחפים קדימה כל הזמן אל מול היעדים שמזהים פה בחזית לנו”.

18:15 | המורדים החות’ים בתימן קיבלו אחריות על ירי הטילים לעבר העיר אילת

18:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום כי רס”ם (במיל’) עדי שני הי”ד, בן 39, מצור יצחק, לוחם פלס”ר באגד לוגיסטי 6036, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם מגדוד 424 בחטיבת גבעתי נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

18:00 –  שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם ראשי רשויות בצפון ואמר: “לא הובנתי נכון. מבחינתי יש שתי אופציות. ננסה במאמצים מדיניים בין-לאומיים לממש את החלטת האו”ם 1701. אני, כשר הביטחון, שואף לזה ולא לפתיחת מלחמה. אם נראה שזה לא מתממש – נגיב בכל הכוח. יש לנו את האמצעים לחסל את חיזבאללה כמו שעושים בעזה לחמאס”.

17:50 – ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל, ה-90 שעליו הצהיר מתחילת המלחמה – אך על פי ההערכות המספר גבוה יותר. מאז שעות הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות על 10 פעולות נגד ישראל בגבול הצפון.

אל-ג’זירה דיווח על שיגור 16 רקטות לעבר עמדות צבאיות באזור מתת שבגליל העליון.

16:57 – הקבינט המדיני-ביטחוני אמור היה להתכנס ביום ראשון, אבל הוקדם לחמישי – ולבסוף להערב, בהתרעה של כמה שעות. הסיבה היא הלחץ האמריקני להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ובמיוחד את הדלק: מ-60 אלף ליטרים ביום ל-180, כלומר פי שלושה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגדים אבל לא רק – גם שרת התחבורה מירי רגב ואחרים. לא ברור איך שר האנרגיה ישראל כץ יצביע.

16:15 –  הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התקציב המתוקן ל-2023 שהותאם עבור המלחמה בעזה, תוך קיצוץ זעום בכספים הקואליציוניים. שר הביטחון יואב גלנט לא נכח במליאה וחברי המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ התנגדו.

16:00 – התרעות הופעלו בעוטף, בבאר שבע והסביבה וגם במושב שתולה שבגליל המערבי. לפחות 12 שיגורים זוהו מעל שמי באר שבע.  במקביל, דיווחים על קרבות עזים בצפון רצועת עזה.

15:53 – צה”ל הגיב בירי ארטילרי בעקבות שיגור רקטה של חיזבאללה לעבר מוצב צה”ל בגליל המערבי, שנפלה בשטח לבנון

15:29 – חל שיפור במצבה הבריאותי של אלמה אברהם, ששוחרה משבי החמאס באורח קשה ונשקפה סכנה מיידית לחייה. אברהם הועברה מהמחלקה לטיפול נמרץ כללי, להמשך טיפול במחלקה הגריאטרית בבית החולים

15:11 | ארגון אונר”א: עובדי הארגון מתמודדים עם מספר אתגרים, בהם הפצצות כבדות של חיל האוויר וחידוש הלחימה אשר מקרבים את פעולותיהם ברצועה לקצה גבול היכולת. כמו כן, גם המחסור במשלוחי סיוע הומניטרי ודלק, התלות במעבר יחיד לציוד ושימוש של כ-1.2 מיליון עקורים ב-156 מבני הארגון ברחבי הרצועה.

14:25 – גם היום תושבים עזתים נעים דרומה לאזור אל-מוואסי – סמוך לחוף של דרום הרצועה, היכן שהיו יישובי גוש קטיף – ולמעבר רפיח.

14:00 – המטוס ה-200 ברכבת האווירית של משרד הביטחון וצה”ל נחת בישראל. מפרוץ המלחמה הובאו לישראל במבצעי השטה והטסה מעל 10,000 טונות של ציוד צבאי הכולל: רכבים ממוגנים, חימושים, ציוד מיגון אישי, ציוד רפואי, תחמושת ועוד.

13:35 – החל משעות הבוקר, צה”ל תוקף באמצעות טנקים וירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של צה”ל תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צבאי סמוך לערב אל עראמשה ולעבר מוצב במרחב הר החרמון. צה”ל תוקף באש את מקורות הירי.

13:15 – בשעה האחרונה זוהו כמה שיגורים לעבר מוצב צבאי בחרמון. צה”ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

13:00 – טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל יורט במרחב ים סוף בידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק “חץ”. לפי צה”ל, המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים.

13:00 – מוקדם יותר הופעלו התרעות באשקלון ובעוטף: גבר כבן 60 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס במבנה מפעל בעוטף עזה, בעקבות שיגורים מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול. פונה לבית חולים עם פציעה בבטן ובהכרה מלאה.

12:30 – המרכז הבריטי למעקב אחר תנועת כלי שיט דיווח על תקרית במעורבות כלי טיס בלתי מאויש בים סוף, כ-47 מייל ימי מנמל חודידה שבשליטת החות’ים בתימן.

12:05 – נשיא טורקיה ארדואן מאיים: “חמאס הינו ארגון התנגדות הנלחם על מולדתו, אם ישראל תנסה לחסל את חברי הארגון בשטח טורקיה היא תשלם מחיר כבד”.

12:01 –  דובר צה”ל: בתום פעילות מבצעית לאור יום במחנה הפליטים ג’נין – כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב השמידו מעבדות להכנת מטענים ופירים תת קרקעיים, עצרו עשרה מבוקשים ואיתרו נשקים ואמצעי לחימה רבים. 

11:55 –  דיווח הניו יורק טיימס: 14 מתוך 15 האסירות הביטחוניות בעלות אזרחות ישראלית ששוחררו במסגרת עסקת החטופים – כלל לא רצו להשתחרר מהכלא. 

11:50 –  למרות הדרישה האמריקנית להגדלת את הסיוע לעזה באופן מידי, הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב יתקיים רק ביום ראשון.

11:10 –  דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פרסם גם היום הנחיות לתושבי רצועת עזה והזהיר כי “ציר סלאח א-דין מהווה שדה קרב”. בצה”ל קראו לנוע מאזור ח’אן יונס ורפיח לדיר אל-בלח ומחנות המרכז – דרך רחוב א-רשיד, דרך הים – רחוב א-שהדאא’. בנוסף, הודיעו על הפוגה בלחימה, למטרות הומניטריות באזור א-שאבורה שברפיח בשעות 10:00-14:00, לצורך הצטיידות.

10:10 –  כוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים בלאטה שבאזור שכם. במהלך הפעילות התפתחו חילופי ירי ומחבלים השליכו מטעני נפץ לעבר הכוחות. לפי דיווח ראשוני, לפחות אחד המחבלים נפצע קשה בחזה.

9:10 – כוחות צה”ל ממשיכים בהרחבת הפעילות בדרום רצועת עזה. בתיעודים שפורסמו הבוקר נראה ההרס בכיכר אבו חמיד שבלב ח’אן יונס אחרי לילה של לחימה. ברשת אל-ערביה דיווחו כי כלי רכב ישראליים מכתרים מאתמול את ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, למרות שלפי הערכות הוא לא מסתתר במקום.

9:00 –  כרמית פלטי קציר, בתה של חנה קציר ששוחררה משבי חמאס, עדכנה בריאיון בגל”צ כי אימה מאושפזת במצב קשה. פלטי קציר ציינה שאימה נחטפה ללא בעיות בלב, וכעת היא סובלת מבעיות בריאותיות שבעקבותיהן אושפזה.

“מצבה של אימא שלי מוגדר קשה, חלה הידרדרות במצבה בעקבות השבי”, סיפרה בריאיון. “היא נחטפה ללא בעיות בלב וכעת היא עם בעיות לב קשות בעקבות תנאים קשים והרעבה”.

08:57 – צבע אדום בעוטף עזה

8:15 – אחרי יותר מחודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד יפגשו בכנסת לעדכון ביטחוני הקבוע בחוק. הפגישה הקודמת של השניים התקיימה ב-1 בנובמבר.

06:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה”ל נוספים:  סא”ל (במיל’) יוחאי גור הרשברג ז”ל, בן 52 מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים באוגדה 98, נהרג בתאונה בדרום הארץ. רס”ל (במיל’) יהונתן מלכה הי”ד, בן 23 מבאר שבע, לוחם שריון בגדוד 82, נפל בקרב ברצועת עזה.

סמ”ר (במיל’) יהונתן מלכה וסא”ל יוחאי הרשברג. צילום: באדיבות המשפחות

05:10 – דיווחים פלסטינים: שני הרוגים פלסטינים כתוצאה מפעילות צה”ל במחנה הפליטים אלפארעה דרומית לטובאס שבשומרון

05:00 – באל-ג’זירה דיווחו על הפצצות שנשמעו בעיר ג’אבליה שבצפון הרצועה, ועל פשיטות שבוצעו באזור ח’אן יונס – במקביל לתקיפות מהאוויר.

03:05 –  בריאיון ל-CNN פנתה מרי רובינסון, לשעבר הנציבה העליונה לזכויות אדם של האו”ם, לממשל ביידן: “תשקלו מחדש את הסיוע הצבאי שלכם לישראל”. בעבר אמרה רובינסון כי התגובה של ישראל לאירועי 7 באוקטובר היא “בלתי פרופורציונלית” ו”לא אנושית”.

“אני חושבת שזו בקשה הכרחית”, הוסיפה רובינסון. “אם זה לא יקרה, אז ארצות הברית אחראית לבעיה – היא תזוהה עם כל-כך הרבה הרג”.

02:45 –  במהלך שימוע בבית הנבחרים, נשיאי אוניבסיטאות מובילות בארצות הברית, בהן הרווארד ו-MIT, סירבו לגנות את האנטישמיות הגוברת בקמפוסים מתחילת המלחמה בעזה. הנשיאים סירבו להשיב אם קריאה לרצח העם היהודי מפרה את הקוד האתי, והסתפקו בתשובה “זה תלוי בהקשר”.

אליס סטפניק, חברת המפלגה הרפובליקנית ונציגת בית הנבחרים, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “נשיאי האוניברסיטאות מסרבים לגנות קריאה לרצח העם היהודי. זה לא מקובל ואנטישמי – כולם חייבים להתפטר היום”.

01:50 –  גורמים רשמיים בממשל ביידן אמרו לרשת CNN כי הם מצפים שהשלב הנוכחי של התמרון הקרקעי בדרום הרצועה – יימשך עד חודש ינואר. אז, ישראל “תעבור לאסטרטגיה צבאית בעצימות נמוכה יותר, שממוקדת במנהיגי חמאס ספציפיים”.

לפי הדיווח, בכיר בממשל האמריקני אמר: “הבית הלבן מודאג מאוד מהאופן שבו יתגלגלו הפעולות של ישראל במהלך השבועות הקרובים”.

00:01 – בצעד חריג, צה”ל הביע הלילה צער על פגיעה בחיילי צבא לבנון במהלך תקיפות שיועדו לחיזבאללה. בהודעה נאמר: “מוקדם יותר היום, לוחמי צה”ל פעלו לניטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון. התקבל דיווח בצה”ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה”.

בנוסף נאמר בהודעה: “צה”ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר”.

00:01 – כאן חדשות: 21 רופאים, פרמדיקים, נהגי אמבולנס ואנשי רפואה נוספים נעצרו בעזה על ידי צה”ל ושב”כ. מדובר באנשי רפואה מבתי החולים שיפא, האינדונזי ורנתיסי בצפון הרצועה ובית החולים נג’אר ברפיח. הם חשודים בסיוע לאויב במלחמה.

00:01 – מקור בחיזבאללה מסר לעיתונות הערבית כי ההסלמה הצבאית היום בגבול לבנון הייתה ככל הנראה הנרחבת מאז כניסת ארגון הטרור למלחמה. לדבריו, “כל הפרה ישראלית והתקפה שפוגעת בבתי מגורים, באזרחים, בעיתונאים ובצבא הלבנוני, תיענה בתגובה המתאימה. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בהסלמה מצד חיזבאללה”.

פעולות חיזבאללה עלו מדרגה: מתחילת הבוקר ועד 19:00 בערב בוצעו 14 תקיפות.

00:01 – שר החוץ אלי כהן: שללתי את אשרת השהייה של המתאמת ההומניטרית של האו”ם. כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מי שלא גינתה את חמאס על הטבח האכזרי של 1,200 ישראלים, על חטיפה של קשישים ותינוקות, על מעשי התעללות ואונס נוראיים, ועל שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי, אך מגנה את ישראל, מדינה דמוקרטית שמגינה על אזרחיה, לא יכולה לכהן בתפקיד באו”ם ולא תיכנס לישראל”.

00:01 –  הנשיא ביידן התייחס לסיום הפסקת האש: “תנו לי להיות ברור – סירובו של חמאס לשחרר את הצעירות שנותרו הוא מה שהוביל לקריסת ההסכם הזה וסיים את הפסקת הלחימה”. הנשיא האמריקני אמר עוד: “יש להחזיר את הנשים הללו וכל מי שעדיין מוחזק בידי חמאס למשפחותיהן מיד. אנחנו לא מתכוונים לעצור – אנחנו לא נעצור עד שנביא כל אחת מהן הביתה וזה הולך לקחת הרבה זמן – זה תהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות