נתניהו לארגוני הנשים: איפה אתם? שתקתם כי מדובר בנשים יהודיות?

ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נשאו הצהרות בקריה נתניהו: "לוחמינו ידליקו אור חנוכה בחושך של רחובות עזה" • "התמרון המתמשך - זו הדרך היחידה להוציא את יתר החטופים" • גלנט: "אין לנו לגיטימציה להפסיק את הלחימה. נפרק אותם אחד אחרי השני"
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"ד / 05.12.2023 21:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נשאו הערב (שלישי) הצהרות מהקריה בתל אביב.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

נתניהו פתח: “לוחמינו ידליקו אור חנוכה בחושך של רחובות עזה – לוחמינו הם דור ההמשך של המכבים. הם נלחמים באומץ לב ובנחישות”.

בהמשך אמר: “אני וחברי הקבינט נפגשנו עם משפחות החטופים. שמעתי סיפורים קורעי לב, על הצמאון, הרעב, ילדים שעוד לוחשים בפחד. שמענו גם על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים, אבל עד לפני ימים אחדים לא שמענו את ארגוני הנשים וארגוני זכויות האדם, איפה אתם?! שתקתם כי אלה נשים יהודיות?”

על  החטופים אמר: “אני שותף לדאגה ומבין את חוסר הוודאות, אנחנו לא חוסכים שום מאמץ להחזיר את היקירים שלהם. זו אחת משלוש מטרות המלחמה. יש מפעל מודיעיני עצום שעוסק רק בזה. אנחנו פועלים להחזיר את כולם, בלי יוצא מן הכלל. התמרון המתמשך – זו הדרך היחידה להוציא את יתר החטופים מהשבי”.

על הלחימה ברצועה אמר ראש הממשלה: “הנחנו את צה”ל להמשיך במלחמה, הלילה פעלנו בעוצמה אדירה. האדמה רעדה בחאן יונס וג׳באליה. חיסלנו עד כה כמחצית מהמג”דים של החמאס. עזה חייבת להיות מפורזת ורק כוח אחד יכול לדאוג לזה – צה”ל”.

על הלחץ הבינלאומי אמר נתניהו: “מי שלוחץ לסיום מהיר של הלחימה – אפשר לעשות את זה רק עם כח מוחץ. אם הם רוצים שנעשה את זה – הם צריכים לעמוד לצידנו”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “חמאס הולך ומוכה, הולך ומאבד שליטה – התוצאות מרשימות מאוד ומדויקות מאוד. יש רק דרך אחת להצדיק את הקורבנות שלנו והוא נצחון חד ומדויק. אני יודע שהלוחמים לא עוזבים אף מנהרה, אף מחסן טילים – הם משמידים כל מקום בכל האמצעים העומדים לרשותם”.

גלנט אמר כי הוא נשאל אם לישראל יש לגיטימציה להמשיך: “אני אומר – אין לנו לגיטימציה להפסיק. מה שקרה בצפון הרצועה יקרה בדרום הרצועה. נפרק אותם אחד אחרי השני”.

על החטופים אמר: “אנחנו מבצעים מאמצים נקודתיים שחלקם כרוכים בסיכון רב ללוחמי צה”ל כדי לייצר תנאים מבצעיים ומודיעיניים ולהביא לשחרורם של חטופים נוספים. בכל לילה – לוחמי יחידות מיוחדות נמצאים בכל מקום שבו אפשר להגיע לתוצאה”.

השר בני גנץ אמר: “אנחנו ממשיכים ומרחיבים את התמרון ברצועת עזה, וכפי שהבטחנו – שום דבר לא יעצור אותנו. היו שחשבו שהחמאס ימנע את חידוש הלחימה, או שאנחנו נימנע ממנה, ואנחנו מוכיחים שרק ישראל תקבע את עתידה. נפעל כמה שנצטרך, ובכל מקום שנידרש – בדרום וגם בצפון. נעשה זאת תוך שאנחנו מקשיבים לידידותנו, ועושים מה שנכון למדינת ישראל.

“למלחמה הזו יש מחיר כבד. אני מבקש למסור למשפחות החללים שנפלו תנחומים מעומק הלב, ולאחל החלמה מלאה ומהירה לפצועים”.

על המפגש עם בני משפחות החטופים, אמר: “היום קיימנו מפגש מורכב, כואב וחשוב עם משפחות החטופים ובהם חטופים ששבו. אנחנו כקבינט מחויבים להשאיר את הדלת פתוחה 24\7 למשפחות האלו. לכולן. אנחנו מנהלים מאמץ אדיר כדי להביא לשחרור החטופים. משימה שמתקיימת במאמץ של צוות גדול, ושל מדינה שלמה”.

הוא הוסיף: “אני מבקש לחזק את מי שעוסקים לילה ויום במשימה הקדושה הזו – הלוחמים שמחרפים את נפשם, המשפחות שנאבקות באופן מעורר השראה. לראש המוסד, לאלוף ניצן אלון, לראש השב”כ, לרמטכ”ל, לגל הירש וכל מערך הממונה על הקשר עם המשפחות ולאנשיהם כולם. כל עם ישראל גאה וסומך עליכם.

“כשאני רואה את השבים שנאבקים למען החזרת החטופים שבעזה, אני נפעם. ההירתמות שלהם היא שיעור בעוצמתה של החברה הישראלית ובערבות הדדית.

“אני מבקש להדגיש – נפעל בכל דרך כדי להחזיר את החטופים הביתה. הם כולם בנותינו ובנינו. אין חטוף שחשוב יותר או פחות מהאחר. האחריות שלנו היא לכולן ולכולם. כל הזדמנות, מדינית או מבצעית, להחזיר אותם – תמומש.

“יומיים לפני חנוכה, שבו אנו מציינים את הגבורה של עמנו, הגענו שוב לתקופה שבה מתגלה גבורה עילאית של יחידים ושל החברה כולה. אור גדול זורח מרבים כל כך בחברה שלנו. שניים מהגיבורים האלו שנפלו הם גיא שמחי ומשה לייטר הי”ד, שהאבות שלהם פרסמו מכתב שחייב להיות צו השעה לכולנו, וכך כתבו: ‘בימים בהם אנו ממשיכים לקבור את מתינו, אך מכים בעוז ובגבורה את אויבינו הנתעבים. בימים בהם אנו מגבירים את המאמצים להשיב את שאר חטופינו, מחויבים אנו להניח את המחלוקות בצד ולפעול כעם אחד, מלוכד ונחוש’.

“כמדינה, כעם, כאזרחים. חובתנו שתהיה יד לוחמת, ויד בונה. בכוח עוצמתנו הצבאית והחברתית, ננצח. באחדותנו, בגבורת לוחמינו ובמנהיגות שנגלה, נגבר על אויבינו”.

בהמשך התייחס גנץ לנושא הפוליטי ושוב תקף את התקציב הזעום של המורות ברשתות החרדיות: “אני מבקש לפנות אליך, אדוני ראש הממשלה – מחר יובא תקציב המדינה לשנת 23 להצבעה בקריאה ראשונה. אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר, לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה. גם בנושא הזה, כמו במלחמה, עלינו לפעול מתוך שיקול לאומי כולל.

“אנחנו ערוכים להמשך המלחמה, וגם אחריה – לחודשים ושנים של פעילות מבצעית ועיצוב המציאות. יש לנו את הנחישות ואורך הרוח. יש לנו את הטובים שבאנשים. גם אם הניצחון יהיה קשה מאלה שלפניו – אנחנו ננצח. וגם אם הבנייה תהיה קשה יותר – אנחנו נבנה. ערב החנוכה, נעשה הכל כדי שהאור אצל כל משפחות החטופים יאיר מהחלונות, שבבתים בנגב המערבי ובצפון יחגגו וכדי שהאור של עם ישראל ינצח”.

בשלב השאלות אמר גנץ: “לא להשתמש במושג אלימות מתנחלים, זה לא מייצג את תושבי יהודה ושומרון, יש יישובים ש-80% מהגברים נמצאים בחזית – יש אלימות של קיצונים שצריך לגנות אותה. וצריך להשתמש בכל הכלים”.

נתניהו השיב לשאלת הכנסת פועלים פלסטינים ואמר: “זה אכן עומד על הפרק, יש סיבות לכאן ולכאן. אם אתה מכניס ציבור כזה – לך תדע במה תיתקל. הסיבות כן לעשות את זה – שני סקטורים שעומדים על סף שיתוק – הבנייה והחקלאות”.

“יש הערכות של גורמי הביטחון שהאבטלה הגואה בזירה הפלסטינית ביו”ש עלולה להביא להתלקחות זירה נוספת. זה יובא לדיון בפני הקבינט”.

על המתקפה של גנץ על התקציב החרדי, השיב נתניהו: “זה לא שחסר כסף, אנחנו בתנאים כלכליים מאוד טובים. לא קיצצנו גם בתיאטרון הבימה או בית ליסין למרות שזה לא תורם למלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות