חמאס נתן לחטופים כדורי הרגעה לפני שחרורם “כדי שייראו מאושרים”

בדיון בוועדת הבריאות בכנסת נחשף כי החטופים קיבלו כדורי הרגעה לפני ששוחררו לידי הצלב האדום "על מנת שייראו מאושרים" • עדויות חדשות על החטופים ששוחררו מהשבי
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשפ"ד / 05.12.2023 15:08

בכירה במשרד הבריאות חשפה היום (שלישי) בוועדת הבריאות של הכנסת כי מעדויות החטופים ששוחררו עולה שהחטופים קיבלו כדורים להרגעה, בין היתר לפני השחרור שלהם מהשבי.

זאת כדי שיאפשרו צילום סרטונים מחמיאים לחמאס, בהם הם מועברים מחויכים ורגועים לידי הצלב האדום.

ד”ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות סיפרה: “אנחנו יודעים שהחמאס נתנו לחטופים בשבי כדורי קלונקס כדי שתהיה להם הרגשה של אופוריה”.

נציגות משרד הבריאות, שהשתתפו היום בדיון הוסיפו וסיפרו, כי החטופים זכו לארוחה גדולה יותר לפני חזרתם לארץ.

הנציגות הבהירו כי אין השפעה ארוכת טווח משימוש באותם כדורים.

הדיון בוועדת הבריאות בכנסת עסק במענים הניתנים לחטופים ששבו כבר לארץ.

שיר סיגל, שאמה שוחררה ואביה עדיין שבוי, זעקה בדיון: “אימא שלי חזרה עם עדויות שאני לא מסוגלת לשמוע. אני לא מסוגלת לשמוע אותה מדברת על איך אזקו אותם והתעללו בהם, לא נתנו להם תרופות וסיוע רפואי. היו שמועות שנותנים להם אוכל ומים, אבל לא נתנו להם כלום. . תוך כדי שאנחנו מדברים מתרחשת שואה, שלוש שעות נסיעה מכאן,.

שיר המשיכה: “אני לא מסוגלת יותר לתפקד. לא הגיוני שאימא שלי חוזרת לארץ והדבר היחידי שמעניין אותה זה שאבא שלי עוד שם. אימא אמרה לי: ‘איך אני יכולה לתפקד כשאני יודעת מה קורה שם ובעלי עוד שם?’. מה אני אמורה להגיד לה? החזקתי מעמד 51 יום עד שהיא חזרה, אבל אני לא מסוגלת להחזיק מעמד יותר.”

יו”ר ועדת הבריאות, יוני משריקי, הורה למשרד הבריאות לפרסם דו”ח מפורט לארגוני בריאות בעולם אודות הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות