כוחות הועברו ליו”ש? ‘צה”ל התייחס לעזה כזירה מתה, מחדל על מחדל’

רועי שרון, הפרשן לענייני צבא וביטחון של 'כאן חדשות', שוחח ב-103FM על הידיעה כי כוח קומנדו הועבר מעזה ליו"ש לפני שמחת תורה • "מי שמחליט על הזזת כוחות בצה"ל זה אגף המבצעים בצבא, בדיעבד זו טעות קשה"
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"ד / 05.12.2023 11:35

100 חיילים של חטיבת הקומנדו הועברו מגזרת עזה לגזרת שומרון בגלל הפיגוע בחווארה לפני שמחת תורה.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

רועי שרון, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ‘כאן חדשות’ שחשף את המידע, שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM – והציג פרטים נוספים.

“הייתה טענה במשך חודשיים שלא הוסט אף חייל מהעוטף באזור השומרון. הפרסום שם סוף לזה. בצה”ל לא הצליחו לקשור את החוטים לבד ולכן לא ידעו על זה. אני מאמין להם שלא שיקרו בכוונה. מי שמחליט על הזזת כוחות בצה”ל זה אגף המבצעים בצבא, בדיעבד זו טעות קשה. בזמן אמת, הם פשוט ראו בעזה זירה מתה, שלא יקרה כלום, ולכן אפשר לוותר על שתי פלגות של קומנדו”.

“החיילים ההם לא יצאו לחופשה אלא תפסו כוננות. באוגדת עזה לדעתי נשארו נטו שני גדודים מתוך ארבעה. זה כוח שלא היה בקו ראשון, הם ישנו בבסיס שנמצא באזור צאלים, הם לא היו מונעים את הקטסטרופה, אלא היו יכולים להציל כמה אנשים. צה”ל פישל פעמיים – זה מחדל על מחדל. תוכנית ההגנה צריכה להתבסס על המכשול”.

שרון הדגיש: “ב־6 באוקטובר היו 22 גדודים ביהודה ושומרון. באיו”ש יש הסלמה ואיומים, וצה”ל מתייחס לעזה כזירה מתה. לא משקיעים ב־8200, זו שרשרת של כשלים ומחדלים, כולם קשורים לכולם, חלק נובעים מהקונספציה וחלק נובעים מתוכנית הגנה כושלת. הלוחמים נלחמו, הטנקים עבדו. זה סיפור של עובדות, במשך חודשיים זה הוכחש. בצה”ל הסתכלו על העוטף ואמרו שמספיק מה שיש שם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות