מחבל החזיק במפה של בסיס צבאי ש”ניתן היה להשיג רק בעזרת מרגל”

בין המסמכים שנמצאו אצל מחבלי חמאס הייתה גם מפה של בסיס צה"ל - שהייתה יכולה להיות משורטטת רק בעזרת מידע מבפנים ושהוכנה "כמעט בוודאות בעזרת מרגל" ה'גרדיאן' הבריטי חושף פרטים חדשים
חרדים 10
כ"ב כסלו התשפ"ד / 05.12.2023 09:10

חמאס צייד את מחבליו במפות שככל הנראה שורטטו בעזרת מידע פנימי על בסיסי צה”ל. כך פרסם הבוקר (שלישי) ה’גרדיאן הבריטי’ – לאחר שחומרים שנתפסו ברשות המחבלים הוצגו לכתבים על ידי צה”ל.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

לטענת העיתון, מפה של בסיס צבאי שנתפסה על מחבל שחדר לישראל במהלך שמחת תורה הכילה רישום מפורט של בסיס ועמדות צבאיות שככל הנראה נעשו בעזרת מידע שסיפק מרגל.

בעיתון נכתב: “המפה, שהיתה מפורטת לפרטי פרטים, שורטטה ממידע פנימי, כמעט בוודאות ממרגל של חמאס, סיפר מקור ישראלי”.

על פי הדיווח, שהובא ב’ישראל היום’, המפה שהוצגה בפני העיתון הבריטי “נראתה מפורטת יותר אפילו ממה שצה”ל צריך” – עדות למידע הרב שהושג על הבסיס בטרם הכנת המפה עבור המחבלים.

לעיתון הוצגו על ידי צה”ל שלל מסמכים, מחשבים ניידים ומכשירי טלפון שנמצאו ברשות מחבלי חמאס, לאחר חדירתם לשטח ישראל – או שנתפסו בעזה על ידי כוחות צה”ל במהלך המלחמה.

צה”ל עסוק בניתוח של המידע כדי להתחקות ולהבין הכול על תכנון הטבח בעוטף עזה.

עוד צוין בעיתון, כי מחבלי חמאס נשאו מדריכים מפורטים כיצד לקחת בני ערובה בשבי וכן שיחון ערבי-עברי כדי שיוכלו לשוחח עם החטופים.

לטענת העיתון, גורמים בצה”ל אמרו כי מדובר במאמץ מודיעיני שנמשך שנים מצדו של ארגון חמאס.

בין היתר התבררו מהחומר שנפל בידי צה”ל גם מימדי התוכנית לפיה כוחות של הנוח’בה הונחו להמשיך מעבר לאזור הדרום לכיוון מרכז הארץ ולנסות לשתק אתרים צבאיים שמהם יכולים לצאת כוחות לחימה משמעותיים – ובכך לפגוע ביכולת התגובה של צה”ל למתקפה בכל מקום אליו תכננו להגיע.

התוכניות שנחשפו גורמות למערכת הביטחון להאמין שמרבית המחבלים לא ידעו את תוכנית התקיפה המלאה וגילו את גודלה רק בבוקר שמחת תורה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על הפרסום ב’גרדיאן’: “זו הקונספציה, לא קונספירציה. ‘פועלים’ מעזה שעבדו בישראל, השתתפו בתוכנית הטבח של חמאס, אספו מידע וריגלו לטובת ארגון טרור, וחברי קבינט הקונספציה החליטו על שחרור הפועלים חזרה לעזה ועל הכנסת פועלים נוספים מיו”ש לישראל.

“הגיע הזמן לצאת מהקונספציה, להפסיק את הכנסת הפועלים לישראל, להילחם בכל העוצמה וללא היסוס ולנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות