חוץ מהיישובים שפונו: הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 בינואר

אחרי שנדחו בגלל המלחמה: שר הפנים משה ארבל הודיע כי הבחירות המוניציפליות יתקיימו בסוף חודש ינואר • לפי ההחלטה, 14 הרשויות שפונו בשל המלחמה - בהן כ-100 ישובים - יוחרגו ובהן לא יתקיימו בחירות בינתיים
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 22:52

אחרי שנדחו בגלל המלחמה:  שר הפנים משה ארבל הודיע הערב (שני) כי הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו באופן סופי ב-30 בינואר – מלבד מב-14 רשויות ומועצות אזוריות שפונו בשל המלחמה.

הבחירות היו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר ונדחו על ידי הכנסת. בהודעת משרד הפנים כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה, נכתב: “על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים”.

כעת החליט השר שלא להאריך את הדחייה בחודש נוסף.

ארבל ציין במכתב ליו”ר ועדת הפנים ח”כ יעקב אשר, כי לא יתנגד לחוק שקודם וקבע את תאריך הבחירות – על אף שבחן אפשרות לדחות אותן בחודש נוסף.

לדברי ארבל, “אני בטוח שכלל הגורמים יירתמו ויפעלו ככל הנדרש, ועל אף הקשיים שעשויים לעלות, כדי להבטיח את קיום הבחירות במועד ובאופן תקין ובטוח ולאפשר לכל אדם לממש את הזכות לבחור ולהיבחר”.

עם זאת, ב-14 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות – בתחומן כ-100 יישובים שפונו – לא יתקיימו בחירות: אשכול, הגליל העליון, חוף אשקלון, מבואות חרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום גליל, שדות נגב, שער הנגב, מטולה, שלומי, ע’ג’ר, קריית שמונה ושדרות.

ארבל ציין כי לרשויות שפונו ייקבע מועד נפרד לקיום הבחירות, שלא יהיה מוקדם יותר מ-150 ימים מהמועד שבו יסתיים פינוי התושבים מהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות