ארה”ב: ייתכן שחמאס לא משחרר נשים כדי שלא יספרו מה עברו בשבי

באירוע מיוחד במטה האו"ם בניו יורק, בהשתתפות מאות שגרירים, הציג השגריר גלעד ארדן את הזוועות שביצעו המחבלים בנשים במהלך הטבח • דובר מחלקת המדינה: ייתכן שחמאס מסרב לשחרר את כל הנשים החטופות, כי הוא לא רוצה שהן יספרו מה עבר עליהן בשבי"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 21:07

ישראל חשפה הערב (שני) באירוע מיוחד שארגן השגריר גלעד ארדן באו”ם את הזוועות ומעשי האלימות שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות במתקפת הטרור בשמחת תורה.

באירוע, בהשתתפות מאות שגרירים מרחבי העולם, הוצגו ממצאים שמוכיחים את המעשים הקשים שביצע חמאס, כשהמטרה היא השגת הכרה של האו”ם ושל הקהילה הבין-לאומית באותם פשעים.

 דובר משרד החוץ האמריקני מת’יו מילר הגיב הערב, כי “ככל הנראה הסיבה שחמאס סירב לשחרר את כל הנשים שבהן החזיק כחטופות היא, כי ארגון הטרור לא רוצה שהן יספרו מה עבר עליהן בשבי בעזה”.

הבוקר פורסם בגלי צה”ל כי החטופות הישראליות ששוחררו משבי חמאס מעידות, כי הן עברו חקירות, לעתים אלימות, מצד מחבלי חמאס במהלך שהותן בשבי ברצועה.

החקירות עסקו בעיקר בשירות הצבאי של החטופות, בתפקידים שמילאו ובמידע צבאי שיכול היה להיות ברשותן. הן סיפרו שנחקרו על כך באריכות וחלקן העידו שהחקירות בוצעו תוך הפעלת כוח פיזי במטרה להוציא מהן מידע.

לדבריהן, חמאס ניסה להפעיל על חלקן גם שיטת חקירה נוספת: המחבלים חקרו בנפרד שכנות שגרו זו ליד זו, ושאל כל אחת על השירות הצבאי של שכנתה – ובאופן הזה ניסה להצליב בין הגרסאות ולבדוק את אמינותן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות