מסקנות הוועדה: ‘המשמר הלאומי’ יתבסס על מג”ב ויהיה כפוף למפכ”ל

למרות הדרישה של בן גביר להכפיף את המשמר הלאומי למשרדו - הוועדה הציגה מסקנות אחרות • המשמר הלאומי יתבסס על מג"ב, שכוחו יוגדל ב-8000 לוחמים - ובראשו יעמוד קצין בדרגת ניצב
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 19:00

הוועדה להקמת ‘המשמר הלאומי’ המליצה, כי המשמר הלאומי שצפוי לקום יהיה כפוף למפכ”ל המשטרה – ולא ישירות לשר לביטחון לאומי.

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’, על פי ההמלצות שהוגשו בימים האחרונים, המשמר הלאומי יתבסס על מג”ב, שכוחו יוגדל ב-8,000 לוחמים – והוא יהווה למעשה גרסה חדשה ומוגדלת של מג”ב, שבראשה יעמוד קצין בדרגת ניצב.

במסקנות נכתב, כי המשמר יוקם “תוך שמירה על האתוס, המסורת וההיסטוריה של מג”ב”.

מסקנות נוספות כוללות שינוי של המלצות ‘ועדת אור’, שקבעה כי שימוש באש חיה ייעשה רק במקרה של סכנת חיים מיידית, והחליטה כי יש להקל על הוראות הפתיחה באש נגד מפרי סדר בשעת חירום.

כמו כן, הוועדה סבורה ש-40 אחוזים מ-8,000 הלוחמים שיתווספו למג”ב עם הקמת המשמר הלאומי, צריכים להיות חיילי חובה שיועברו מצה”ל – אך בצבא מתנגדים, והדרג המדיני יידרש להכריע.

הוועדה קובעת עוד, כי על אף שנכון להותיר את האחריות המערכתית ללחימה בפשיעה בחברה הערבית בידי משטרת ישראל, הרי שנכון לקבוע כי בשגרה המשמר הלאומי ייטול חלק במשימה זו.

המשמר שצפוי לקום יעסוק במשימות ביטחון, אך גם “במשימות משילות של המשטרה הכחולה”, למול “פשיעה על רקע חוסר משילות ולפשיעה חמורה הפוגעת בביטחון הלאומי” – כאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יאשר את רשימת המשימות, בהמלצת המפכ”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות