מתכננים נסיעה לחו”ל? המל”ל עם אזהרת מסע ליעדים המובילים בעולם

המל"ל עדכן את מפת אזהרות המסע בהתאם לאיום הנוכחי על ישראלים ויהודים בעולם - שעתה כוללת עלייה ברמת הסיכון בכ-80 מדינות באירופה, בדרום אמריקה, באוסטרליה ובדרום אפריקה גורם בכיר: בחודשיים האחרונים סוכלו עשרות פיגועים ברחבי העולם
נתן פרל
כ"א כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 14:21

המטה לביטחון לאומי החמיר היום (שני) את מפת אזהרות המסע, שעתה כוללת עלייה ברמת הסיכון בכ-80 מדינות באירופה, בדרום אמריקה, באוסטרליה ובדרום אפריקה.

מאז פרוץ המלחמה קיימו במל”ל הערכת מצב מתמשכת, וכעת מדינות רבות במערב אירופה – כולל בריטניה, צרפת וגרמניה, בדרום אמריקה – כולל ברזיל וארגנטינה, וכן אוסטרליה ורוסיה, הועלו לאזהרת מסע ברמה 2, שמשמעותה המלצה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים.

מספר מדינות באפריקה – כולל דרום אפריקה ואריתריאה, ומדינות במרכז אסיה – כולל אוזבקיסטן, קזחסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן, הועלו לאזהרת מסע ברמה 3 – המלצה לשקול נסיעות שאינן חיוניות.

במל”ל אומרים: “מאז תחילת המלחמה מזוהים מאמצים מוגברים מצד איראן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג’יהאד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם. זאת, לצד עלייה מתמשכת ומשמעותית בהסתה, ניסיונות פגיעה וגילויי אנטישמיות נרחבים במדינות רבות. לציבור היוצא לחו”ל, מומלץ לבחור בצורה מושכלת את יעדיו, תוך נקיטת אמצעי הזהירות המומלצים, בכל יעד באשר הוא, ולשקול את התנהלותו”.

גורם בכיר במל”ל ציין, כי החרפת אזהרות המסע באירופה הן חריגות ונובעות מההתעוררות המשמעותית בג’יהאד העולמי על רקע המלחמה וכן מהשילוב של חג החנוכה שבמהלכו יש חגיגות מרכזיות בקהילות היהודיות”.

הגורם ציין, כי במהלך החודשיים האחרונים סוכלו עשרות פיגועים ברחבי העולם. “מעולם לא היתה עלייה משמעותית כזו ברמת האיומים – ודאי שלא בשנים האחרונות. אין מחבל בכל פינה אבל יש צורך לנקוט במשנה זהירות”.

אזהרת המסע של המל”ל למעשה מתייחסת לרמת האיום וכן ליכולת של גורמי הביטחון במדינות העולם לסכל את האיומים הללו נגד ישראלים ויהודים, בהתאם  לרמת שיתוף הפעולה שלהן עם שירותי הביטחון הישראליים.

מה כדאי לעשות?

• לדחות נסיעות למדינות עם אזהרות מסע, בדגש על מדינות ערב והמזרח התיכון, צפון הקווקז, מדינות עוטף איראן ומספר מדינות מוסלמיות באסיה

• לבדוק טרם הנסיעה את מצב המחאות וגילויי האלימות כלפי ישראל ביעד הנבחר, גם במדינות ללא אזהרת מסע

• להתרחק מהפגנות ומחאות

• לשמור על עירנות בעת השהייה ביעד, ולהקפיד לשים לב למתרחש מסביב

• להימנע מהחצנת סממנים ישראליים ויהודיים ומהתקהלויות גדולות

• לברר מבעוד מועד את מספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד הנבחר ושל הנציגות הישראלית המקומית ככל שהיא קיימת ביעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות