ראש אגף לרישוי כלי ירייה התפטר • בן גביר: “נלחץ ממתקפות השמאל”

ראש האגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון לאומי עוזב את תפקידו: נימק החלטתו במדיניות השר למתן רישיונות נשק • בן גביר: "מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר ולמפת האיומים - אכן לא יכול להמשיך כראש האגף. לצאת מהקונספציה!"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 10:23

ראש האגף לרישוי כלי נשק במשרד לביטחון לאומי, ישראל אבישר, המכהן בתפקיד 6 שנים, התפטר אתמול (ראשון) מתפקידו. הוא נימק את החלטתו במדיניות השר איתמר בן גביר למתן רישיונות נשק.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

בשבוע שעבר הודה אבישר בדיון בכנסת כי אנשים ללא הסמכה מונו לתת רשיונות נשק לאזרחים.

בלשכת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בודקים אם רשיונות הנשק ניתנו בחוסר סמכות.

מלשכת השר לביטחון לאומי בן גביר נמסר בתגובה להתפטרות: “מדיניות השר לחלוקת כלי נשק לאזרחי ישראל העומדים בקריטריונים – ברורה והמשכית. מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר ולמפת האיומים, ונלחץ בשל מתקפות השמאל בוועדות כאלו ואחרות – אכן לא יכול להמשיך כראש אגף כלי ירייה, שעה שישראל במלחמה וכי יש לחמש כמה שיותר אזרחים אשר עומדים בקריטריונים.

“נציין כי כל מי שמקבל נשק צריך אישור רפואי, אישור משטרתי, אבל מאידך נשק מציל חיים ומדיניות השר מרחיבה ולא מצמצמת. ישראל במלחמה – חייבים לצאת מהקונספציה!”.

המנכ”ל הזמני של המשרד, אלעזר בן הרא”ש, הודיע גם הוא בשבוע שעבר כי יעזוב את תפקידו – זאת לקראת דיון בעתירה שהוגשה לבג”ץ, לאחר שנציבות שירות המדינה לא אישרה את מינויו, אך הוא מונה בכל זאת על ידי השר.

לפני נתונים שפורסמו ברשת ב באמצע חודש נובמבר, בתוך כחמישה שבועות הוגשו כרבע מיליון בקשות למתן רשיונות לכלי נשק. הנתון זהה כמעט למספר הבקשות המצטבר ב-20 השנים האחרונות. עוד עלה שכ-1,700 רשיונות הונפקו בממוצע ביום מתחילת חודש נובמבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות