הפלסטינים: יותר ממאה תקיפות בחצי שעה – בחאן יונס וברפיח

צה"ל מגביר את המתקפה בשג'אעיה ובג'באליה: הפעילות בדרום הרצועה צפויה להתרחב • דיווח בניו יורק טיימס: רקטה ששוגרה ב-7 באוקטובר פגעה בבסיס עם טילים גרעיניים • האחים מיה ואיתי רגב השתחררו מסורוקה • גורם צבאי: רוב יעדי הלחימה בצפון הרצועה - הושגו • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ד / 04.12.2023 08:51

היום ה-59 למלחמה: צה”ל ממשיך בלחימה ברצועת עזה, וביממה האחרונה הושמדו פירי מנהרות, מחסנים של אמצעי לחימה וחוסלו מחבלים רבים.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

עדכונים שוטפים: 

22:00 – חדשות 12: צה”ל ממשיך לבסס את השליטה בצפון הרצועה, וכעת מוקד הלחימה הוא בשג’אעיה ובג’באליה. בשטח מתנהלת לחימה עזה בליווי חיל האוויר שכוללת היתקלויות רבות עם מחבלים, לצד התמודדות עם האתגר הגדול של השמדת המנהרות של חמאס. במקביל, חיל האוויר פועל מסיבית בחאן יונס וברפיח שבדרום הרצועה. הפעילות בדרום הרצועה צפויה להתרחב בימים הקרובים, גם מהאוויר וגם מהקרקע, וההערכה היא שהעמקת הלחימה תביא להבשלת תנאים לשחרור חטופים.

21:00 –  ב”ניו יורק טיימס” דיווחו כי צילומי לווין מעידים שרקטה ששוגרה ב-7 באוקטובר נפלה בבסיס חיל האוויר סמוך לשדות מיכה שנטען שיש בו טילים גרעיניים. על פי הדיווח, השרפה התפשטה והתקרבה למתקני אחסון טילים וכלי נשק רגישים אחרים, אולם לא נגרם נזק.

20:30 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר כי הצבא מרחיב את הפעולה הקרקעית “מול מרכזי הכובד של חמאס”. לדבריו, “ביצענו תקיפות מדויקות מבוססות מודיעין. הלוחמים עוברים מבית לבית, ממנהרה למנהרה – יש לחימה פנים אל פנים”.

כשנשאל האם הוזזו כוחות מהעוטף לטובת אבטחה בשומרון, השיב כי לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה אך הוזזו כוחות מהעתודה.

20:15 – משרד החוץ של ארה”ב: נראה שאחת הסיבות לכך שחמאס לא רצה לשחרר עוד חטופות – היא שהוא אינו מעוניין שהן יספרו מה עבר עליהן בשבי

20:05 – ראש הממשלה נתניהו בשיחות סגורות על עתידה של עזה לאחר המלחמה: “לא תהיה רשות פלסטינית ברצועה – הרשות לא יכולה לשלוט בעזה במתכונתה הנוכחית”.

19:50 – דובר משרד החוץ האמריקני: ארה”ב הבהירה לישראל שאינה רוצה לראות הרס, נפגעים ועקירה בדרום רצועת עזה במדדים שחווה צפון הרצועה

19:00 –  שגריר ישראל באו”ם, גלעד ארדן, קיים באו”ם דיון מיוחד כדי לחשוף את הזוועות ומעשי האלימות המינית המזעזעים שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות בטבח 7 באוקטובר. “הארגונים שאמונים על הגנה על נשים הראו שכאשר מדובר בישראליות – חוסר מענה מתקבל על הדעת. השתיקה שלהם רועמת”.

הוא הוסיף: “אלה לא היו החלטות רגעיות שהתקבלו במקום. הם הצעידו את הנשים – זה היה מתוכנן, זה נקבע מראש, פעילי חמאס עשו זאת כדי להפחיד אותנו ולהבריח אותנו מביתנו. הם גילו אלימות מגדרית כחלק ממלחמתם בישראל. זה אויב שמשתמש בצורות האלימות והסדיסטיות ביותר. לכן אסור להרשות לרשע כזה להמשיך להתקיים – לחמאס אין מקום בין בני האנוש”.

18:45 – הפלסטינים מדווחים: צה”ל ביצע יותר ממאה תקיפות בחצי שעה בחאן יונס וברפיח

18:00 – בזמן שצה”ל מגביר את המתקפה בשג’אעיה ובג’באליה, בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות בחאן יונס וברפיח. עיתונאי פלסטיני טען: “מדובר ב-40 תקיפות בתוך 10 דקות”.

בהודעה מטעם חברת PalTel נמסר שרשתות התקשורת בעיר עזה ובאזורים מסוימים בצפון הרצועה נפלו, ולפי דיווחים אחרים רצועת עזה כולה נותרה ללא חיבור לאינטרנט.

17:45 – כוחות צה”ל תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב ערב אל עראמשה שבלבנון, בתגובה לירי מרגמות שביצע ארגון הטרור מהמרחב לעבר מוצב צה”ל.

בנוסף, עדכן דובר צה”ל כי זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה”ל במרחב שתולה. צה”ל תקף את מקורות הירי.

כמו כן, צה”ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון.

17:30 –  האחים מיה (21) ואיתי (18) רגב, ששוחררו משבי חמאס בשבוע שעבר ואושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע – שוחררו לביתם. השניים שוחררו בהפרש של כמה ימים האחד מהשנייה.

מיה הגיעה לבית החולים עם פציעה מורכבת ברגלה לאחר שנפגעה ב-7 באוקטובר מירי מחבלים. היא עברה הערכה וטיפול ראשוני בידי צוות רב מקצועי וכעבור כמה שעות הוכנסה לחדר ניתוח. ביום רביעי בשבוע שעבר התבשרה משפחת רגב על שחרורו הצפוי של איתי, ובהמשך התאחדו האחים בבית החולים. מיה תמשיך בתהליך השיקום שלה.

17:16 – כאן חדשות: שירותי המודיעין הטורקי הזהירו את ישראל – ביצוע פעולות “בלתי חוקיות על אדמתנו” יוביל לתוצאות חמורות.

17:14 – הירי לעבר הדרום: רקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לבאר שבע

17:10 – קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב בשעה 20:15

17:10 – אזעקות בקריית שמונה

17:00 –  רקטות שוגרו לאזור באר שבע והפזורה הבדואית  – לראשונה מתום הפסקת האש. אזעקות הופעלו במרכז ובמערב הנגב, כמו גם בנירים ובעין השלושה שבעוטף עזה.

16:55 – הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי מתקיימים חילופי אש עם כוחות שריון וחי”ר של צה”ל מזרחית לבית לאהיה

16:05 – בפעם השמינית מאז הבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר כוח צה”ל ליד חניתה לפני כשעה וכן על תקיפת מוצב צה”ל ליד זרעית

16:00 – הזרוע הצבאית של חמאס מודיעה כי מתקיימים חילופי אש עם כוח צה”ל באזור בית חאנון שבצפון הרצועה

15:50 – משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען כי מאז תחילת המלחמה נהרגו ברצועה 15,899 בני אדם ונפצעו 42 אלף.

15:44 – צה”ל תוקף בשטח לבנון בגזרה המערבית

15:30 – חברת התקשורת הפלסטינית הודיעה כי שירותי התקשורת בעיר עזה ובצפון הרצועה הופסקו באופן מלא

14:42 – אזעקות בנתיבות, בית הגדי, יושיביה, תקומה וחוות יזרעם.

14:40 – אזעקות בניר עוז, עין השלושה ונירים.

14:40 – רסיסים של רקטה אותרו דקות לאחר המטח האחרון לאזור גוש דן, בתוך שטח בית ספר בגני תקווה. כוחות כבאות ומשטרה נמצאים במקום.

14:30 –  מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל האוויר תקפו  מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, כך נמסר מדובר צה”ל. מתחילת הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות על 4 שיגורים לעבר ישראל.

14:00 – אזעקות נשמעו ברמת גן, פתח תקווה, גני תקווה, סביון, אור יהודה, קריית אונו, יהוד-מונוסון, חמד וישובים נוספים. תושבים באזור המרכז דיווחו על הדי פיצוצים. במקביל – התרעות צבע אדום הופעלו גם בעוטף ואזעקות נשמעו בשתולה ובמתת שבצפון.

13:45 – נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ’, הגיעה לעזה בין היתר כדי לקדם גישה של הארגון לחטופים שנמצאים בשבי חמאס. 

13:00 – אזעקה באשקלון ובעוטף.

12:40 – קלרה, אימו של אל”מ אסף חממי, אמרה בהספדה בהלוויתו כי המדינה חבה לו חוב מוסרי: “לא חשבתי שתפעל אחרת, קורצת מחומר מיוחד. כמה רצית לגדול ולהגיע לצבא. כל כך התרגשת כשלבשת את מדי הצבא הירוקים, שרנו גבעתי יחד איתך. החשבת את עצמך כשווה בין שווים ולא נישא מאחרים, לא ביקשת תהילה וכבוד, לקחת על עצמך אחריות גדולה כפועל יוצא של דאגה לאחר. התרעת כל הזמן, אמרו שאתה רואה שחורות, השחור הגיע ב-7 באוקטובר”.

אביו אילן סיפר על בנו: “מחויבות היא המילה שבחרתי כדי לתאר את הדרך שבחרת ללכת בה. כבר מימיך הראשונים כילד הפגנת מחויבות גדולה לאחיך הצעיר איתן. כשאני הייתי בצבא ואמא בלימודים אתה דאגת לו, ובאותם רגעים נזרעו הזרעים הראשונים של מחויבות. אני זוכר אותך בתקופת התיכון שואף להיות בין הראשונים בספספל הלימודים. תמיד נהגת להיות ראשון. נולדת להיות חבר טוב ואדם נעים הליכות. כשהתגייסת הצטרפת לחטיבת גבעתי. כולנו היינו גאים בך מאוד וידענו שיש מפקד עם ערכים כמו שלך בצבא שדואג לחייליו ופקודיו”.

12:30 –  מפקד חיל השיריון, הישאם איברהים, אמר כי הכוחות הקרקעיים “קרובים להשיג את מטרות הלחימה” בצפון רצועת עזה. כך דווח ברויטרס. עוד אמר אבראהים כי בשלב הזה מתחילים בצבא “להרחיב את התמרון הקרקעי לחלקים אחרים ברצועה, זאת  במטרה אחת – חיסול חמאס. ברשת הצרפתית AFP דווח כי אזרחי עזה מדווחים על “עשרת טנקים ישראליים” שנכנסים לדרום הרצועה.

12:15 – קבינט המלחמה ייפגש בשמונה בערב עם משפחות חטופים.

12:10 –  חילופי האש בגבול לבנון נמשכים: מאז שעות הבוקר בוצעו בין 8-10 שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל.

בנוסף, הותר לפרסום: אתמול מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס עוין שהיה בדרכו לשטח ישראל ממרחב לבנון.

11:58 – מחבלי חיזבאללה שיגרו לפני זמן טיל נ”ט לעבר מרחב משגב עם ברכס רמים שבגליל העליון. צה”ל מגיב בארטילריה לעבר מקורות הירי

11:30 – נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא “יועמד לדין כפושע מלחמה”. לדבריו, “נתניהו נכנס להיסטוריה כ’קצב של עזה’, יש לו תוכניות התרחבות מעבר לרצועה, הגדה וירושלים”. עוד טען נשיא טורקיה: “לישראל יש פצצות גרעיניות, אבל היא לא מודה בכך”.

11:10 – אלפי בני אדם משתתפים בטקס הלווייתו של אלוף משנה אסף חממי הי”ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שמובא למנוחות בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב. גופתו של חממי, שנפל בקרב גבורה בנירים ב-7 באוקטובר, נחטפה בידי מחבלי החמאס לעזה.

לטקס הגיעו גם שר הביטחון גלנט, השר איזנקוט, מפקד אוגדת עזה תא”ל אבי רוזנפלד והרמטכ”ל לשעבר אביב כוכבי.

11:00 – צבע אדום בעוטף עזה

10:50 –  כוחות צה”ל הפציצו אתמול את בית המשפט בעליון ברצועת עזה.

10:35 – 29 מבוקשים נעצרו הלילה באיו”ש, 5 מהם משתייכים לחמאס.

10:00 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:45 – ששת האזרחים התאילנדים האחרונים ששוחררו משבי חמאס לאחר כחודש וחצי, עזבו הלילה את בית החולים.

09:30 –  כמה פצצות מרגמה שוגרו לעבר מרחב יפתח שבגליל העליון, הן נפלו והתפוצצו בשטחים פתוחים. צה”ל משיב אש ותוקף בארטילריה את מקורות הירי. מוקדם יותר דווח כי במהלך הלילה נפצעו קל 3 חיילים מנפילת פצמ”ר.

09:24 – חוקרי תחנת ראשון לציון פתחו אתמול בחקירה יזומה עם קבלת דיווח על  סרטון ברשתות החברתיות התומך בפעולות הטרור והטבח ביהודים. השוטרים איתרו את מפיצת הסרטון – תושבת ראשון לציון בשנות ה-40 לחייה ועצרו אותה לחקירה – שבסיומה תבחן המשטּרה את הבּאתה לדיון בבימ”ש, בבקשה להאריך את מעצרה בהתאם לממצאי החקירה.

09:15 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, קורא לתושבים המתגוררים ב-6 שכונות בח’אן יונס, בבלוקים שצוינו – להתפנות למחסות באל-פח’ארי, א-שאבורה, א-זהור ותל א-סולטאן, לפי מדיניות פינוי האוכלוסייה בעזה בחלוקה לאזורים.

09:00 – בעזה מדווחים כי כרוזים הוטלו הבוקר בשמי ח’אן יונס שבדרום הרצועה.

08:50 –  צה”ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של  חמאס. כוחות קרקעיים של צה”ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר.

חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חנון, ממנה בוצעה תקיפהו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות ביניהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.

כלי טיס של חיל האוויר תקף רכבים ובהם טילים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים ומנע פגיעה בכוחות בזמן המיידי, וכן כלי טיס נוסף תקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ״ט כנגד כוחותינו.

בנוסף, לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים. בהמשך, תקפה החטיבה את מחסן אמצעי הלחימה ממנו יצאו המחבלים.

במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס, כסיוע לכוחות המתמרנים. בין המטרות: עמדת תצפית של הכוח הימי של החמאס ותשתיות טרור במעגן עזה. בנוסף, הכוחות תקפו באמצעות חימוש מדויק מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

08:40 – המתיחות בצפון: שלושה חיילים נפצעו קל במהלך הלילה מנפילת פצמ”ר במרחב שתולה, הם פונו לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל בנהריה. כוחות צה”ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

08:27: אחרי 11 שעות: צבע אדום בעוטף עזה.

08:20 – ממשלת ארה”ב לוחצת על ישראל וחמאס לחדש את המשא ומתן ולשוב להפוגה תמורת שחרור חטופים. “אנחנו עובדים כל הזמן כדי לראות אם נצליח להחזיר את הצדדים לשולחן המשא ומתן – זה קשה”, אמר דובר הבית הלבן ג’ון קירבי. הרצון של ארה”ב מגיע כשבשטח בדרום הרצועה נמשך פינוי של עוד ועוד אזרחים מאזור חאן יונס. חלקם פונה מצפון הרצועה וכעת הם נדרשים להתפנות למקום בטוח אחר.

07:50 – משפחתו של יונתן סמרנו הי”ד בן ה-21 שנחטף כשהוא פצוע לעזה, קיבלה הודעה על מותו. “הבשורה הקשה מכול”, מסר אביו קובי, שהודיע על פטירת בנו – שנחטף ממסיבת “נובה” ברעים ב-7.10. גופתו של יונתן מוחזקת בידי חמאס.

סמרנו נסע ברכב עם שני חברים – בניהו ביטון ומאור גרציאני הי”ד – שנרצחו גם הם. האיכון האחרון של הטלפון שלו היה באותה שבת בבוקר בקיבוץ בארי, שם ככל הנראה חיפש מקלט.

07:40: בעקבות מרדף של כוחות הביטחון אחרי מחבלים בקלקיליה, שהתפתח לחילופי אש – יש שני מחבלים הרוגים ועוד כמה שני פצועים. נמצא והוחרם מהרכב אקדח ו-m16 של המחבלים. הפעילות טרם הסתיימה.

06:25 – מקורות פלסטינים: חיל האוויר תקף בצורה נרחבת הלילה ולפנות בוקר בשכונות שג’אעיה ותופאח שממזרח לעיר עזה במרכז הרצועה. ההגנה האזרחית בעזה הודיעה ששלושה מאנשיה נהרגו כתוצאה מתקיפת עמדת א-סנאפור ממזרח לעיר עזה.

חיל האוויר גם תקף בסביבות בית חולים שוהדאא’ אלאקסא בדיר אלבלח ובסביבות המסגד הגדול במרכז העיר ח’אן יונס. כמו כן הותקף בניין במחנה הפליטים נוסייראת. מקורות פלסטינים גם מסרו על קרבות עזים בין מחבלים וכוחות צה”ל בשכונת שיח’ רדוואן וא-נסר בצפון מערב רצועת עזה

06:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה

רב-סמל מתקדם במיל’ נריה שאער הי”ד, בן 36 מיבנה. לוחם בגדוד 6655 שבחטיבה 55. נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רב-סמל במיל’ בן זוסמן הי”ד, בן 22 מירושלים. לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601 שבחטיבה 401 בחיל ההנדסה הקרבית. נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

סמל בנימין יהושע נידהם הי”ד, בן 19 מזיכרון יעקב, לוחם בגדוד 601 שבחטיבה 401 בחיל ההנדסה הקרבית. נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם צה”ל מגדוד 601 שבחטיבה 401 נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים; משפחתו עודכנה.

04:30 – דיווחים פלסטיניים: צה”ל פועל כעת בג’נין; עשרות רכבים משוריינים במקום.

02:36 – מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטר מוחמד אל-ת’אני. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה תוך מתן דגש על הצורך בהפחתת ההסלמה. בלינקן הודה לאל-ת’אני על מאמציו לשחרור החטופים והשגת ההפוגה ההומניטרית האחרונה. אל ת’אני מצדו אישר את מחויבותה של קטר למאמצים המתמשכים להחזרת את השקט לאזור.

01:55 – דיווחים ערביים: מתבצעת תקיפה נרחבת של צה”ל בדרום הרצועה, מזרחית לרפיח.

01:50 – סקר שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי העלה כי כשליש מהציבור הערבי תומך במטרת המלחמה – למוטט את שלטון חמאס בעזה. לפי הסקר, 34 אחוזים מהציבור הערבי מסר כי הוא תומך במידה רבה או די רבה במטרת המלחמה כפי שנקבעה על ידי הדרג המדיני. 27 אחוזים בלבד מהציבור הערבי תומך במטרה זו במידה מועטה או כלל לא תומך (17 ו-10 אחוזים בהתאמה). 39 אחוזים, נתח גדול מהציבור הערבי, השיבו “לא יודע”.

00:01 – בהצהרה רשמית של פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, נאמר כי ארבע תקיפות בוצעו נגד שלוש ספינות מסחריות בים האדום.התקיפות בוצעו בידי מזל”טים וטילים.

בתגובה – ספינת המלחמה האמריקנית USS Carney פתחה באש על מנת להעניק סיוע והצליחה להפיל לפחות 3 מזל”טים. למרות שהתקיפות יוחסו למורדים החות’ים בתימן, בצבא ארה”ב טוענים כי הן התאפשרו במלואן על ידי איראן. “התקיפות האלו מייצגות איום ישיר על המסחר הבינלאומי והביטחון הימי”, נכתב בהצהרה. “ארצות הברית תשקול את התגובה המתאימה בתיאום מלא עם בעלות בריתה”.

00:01 – דיווח פלשתיני: חולית מחבלים חוסלה סמוך לבית החולים הממשלתי כמאל עדוואן, בצפון עזה.

00:01 – לשכת מנהיג חמאס אסמאעיל הניה מסר: “איומי האויב לחסל את מנהיגי הארגון בפנים (בעזה) ובכמה מדינות לא מפחידים איש ממנהיג התנועה שדמם ודם משפחותיהם מתמזג בדם בני עמנו. איומים אלה הם הפרה בוטה של הריבונות של המדינות שאותן הזכירו מנהיגי האויב ופגיעה בביטחונן”.

00:01 – ירדן מאשימה את ישראל: אחד מבניו של אזרחיה נהרג במהלך תקיפות ברצועת עזה. על פי הודעת משרד החוץ הירדני, הם עוקבים אחרי אירוע שבו אחד מהאזרחים הירדנים ובני משפחתו היו נתונים לתקיפה על ידי צה”ל. לפי ההודעה, אחד מבניו של האזרח נהרג ואחר נפצע והועבר לטיפול רפואי בבית חולים ברצועה.

00:01 – ראש ממשלת קטר: “המשך התקיפות ברצועת עזה לאחר תום ההפוגה – מסבכות את מאמצי התיווך ומחריפות את האסון ההומניטרי ברצועה”. מממן הטרור של חמאס הוסיף: “הרג אזרחים חפים מפשע, בעיקר נשים וילדים, ומדיניות הענישה הקולקטיבית – לא מקובלים”.

00:01 – דיווחים פלשתיניים על קרבות עזים בין כוחות צה״ל למחבלים במספר אזורים בעיר עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות