מסמך חושף: תכנית המתקפה על העוטף הייתה בידי צה”ל כבר ב-2018

תוכנית המלחמה של חמאס הגיעה לישראל כבר לפני 5 שנים וכללה השמדת אוגדת עזה, חטיפה המונית וכיבוש של שדרות ויישובי העוטף בחודשי הסתיו • המסמך הגיע לידי אמ"ן כבר לפני יותר מ-5 שנים
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ד / 03.12.2023 23:04

ככל שחולף הזמן נחשף עומק המחדל המודיעיני שקדם למתקפה הרצחנית של חמאס בשמחת תורה.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

מסמך חדש שחשף הערב (ראשון) עמית סגל בחדשות 12, מצביע על תכנון מתקפה דומה עוד באוקטובר של שנת 2016, שנתיים לאחר מבצע צוק איתן, ושבע שנים לפני מתקפת חמאס בשמחת תורה.

המסמך הגיע לאגף המודיעין בצה”ל במרץ 2018, בשלהי כהונת ראש אמ”ן דאז והרמטכ”ל היום, הרצי הלוי.

המסמך חשף, בין היתר, כי חמאס תכנן כבר משנת 2016 את החדירה לתחומי ישראל כך שתהיה מעל פני הקרקע ברובה, על מנת לעקוף את המכשול התת-קרקעי שישראל החלה בבנייתו זמן קצר לפני כן. התוכנית כללה את כיבוש שדרות ויישובי העוטף סעד, מבטחים, ניר עוז ועין הבשור – השמדת אוגדת עזה וכיבוש השטח עד לקבלת הוראות נוספות.

עוד על פי המסמך, מטרה מרכזית תהיה חטיפה המונית של אזרחים.

במסמך נאמר גם, כי יש לבצע את הפעילות כאשר “האדמה יבשה, התבואה נקצרה, והראות טובה”, כלומר, ביום בהיר וסתווי, וכי יש להפעיל “תאים רדומים” בתוככי ירושלים וביו”ש באמצעות מילות קוד, שיצרו סיטואציה דומה לסיטואציה אליה נקלעה ישראל ב’שומר החומות’ – כשנצרכה להילחם בעורף ומחוצה לו.

המסמך אמור היה להדליק שורת נורות אדומות, הן לגבי היקף הפעולה הנרחב – והן לגבי העובדה שבעוד המכשול נגד מנהרות עודנו בבנייה, חמאס כבר תכנן לדלג מעליו באמצעות חדירה מעל הקרקע.

סגל מזכיר, כי לפני קרוב לשנה, בנאום פומבי מול אלפי תומכים בעזה, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר כמעט וחשף במדויק את מתווה מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. “אנחנו נבוא אליכם, בעזרת אללה, במבול שואג. אנחנו נבוא אליכם עם כמויות רקטות בלתי נגמרות, אנחנו נבוא אליכם עם מבול חסר גבולות של חיילים, אנחנו נבוא אליכם עם מיליונים מבני עמנו, בצורה שתחזור על עצמה”, אמר אז – ושנה לאחר מכן הפלישה כונתה “מבול אל-אקצא”.

יצוין, כי הימצאות תוכנית כזו אצל אמ”ן לא סותרת את הימצאותן של עשרות או מאות תוכניות דומות בחזיתות אחרות, או תוכניות שונות של חמאס – שלא התממשו לבסוף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות