‘אם הממשלה תיפול, הבולשביקים יעלו”: ציטוטים מישיבת הליכוד

ניסים ואטורי הסביר מדוע לדעתו על ראש הממשלה לקיים מסיבות עיתונאים לבדו - ועקץ: "גלנט עזב את הליכוד? איפה הוא?" • נתניהו הזהיר את הח"כים: "כל הקבינט, צה״ל וגופי הביטחון, עובדים כצוות אחד ואני מבקש לא להתריס נגדם. אין לנו כרגע שום יריבים"
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ד / 03.12.2023 18:01

 לראשונה מפרוץ המלחמה: סיעת הליכוד התכנסה אחר הצהריים (ראשון) לישיבה סגורה בכנסת כל רקע הביקורות מצד חברי כנסת על תקציב המדינה ועל מידורם מקבלת החלטות.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

שר הבטחון יואב גלנט ושר הכלכלה נעדרו מהישיבה.

ח”כ ניסים ואטורי עקץ: “גלנט עזב את הליכוד? איפה הוא? כבר לא חלק? נתן נשיקה בפה לגנץ?”

ח”כ טלי גוטליב: “ניסים, שמור על כבודו של שר הביטחון”.

‏ואטורי: “עדיף לך (-לנתניהו) לעשות מסיבות עיתונאים לבד, בלי גנץ וגלנט שנותנים נשיקה בפה בסוף”.

בתגובה לדברי ואטורי, הצהיר נתניהו: “אני מבקש מכולכם – היזהרו בדבריכם, במיוחד בעת מלחמה. אין שום מקום להתקפות אישיות. כל הקבינט, צה״ל וגופי הביטחון, עובדים כצוות אחד ואני מבקש לא להתריס נגדם. אין לנו כרגע שום יריבים לא מימין ולא משמאל – כולנו, כל העם, צריך לפעול כגוף אחד ומאוחד. זה לא הזמן לפוליטיקה.

“יש קבינט מלחמה, קבינט וממשלה. העבודה מסביב לשעון מתבצעת במוקד מאוד מצומצם כשההחלטות הגדולות מגיעות לקבינט הכללי וההחלטות היומיומיות מגיעות כל יום לקבינט המלחמה. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם שר הביטחון, עם גנץ, עם יתר החברים והרמטכ”ל וראשי זרועות הביטחון. העבודה מבוצעת בשיתוף פעולה מלא”.

נתניהו אמר עוד בישיבה: “אנחנו פועלים מהר אבל לא בפזיזות. כשאני נותן הנחיות מבצעיות, אני קודם כל חושב על הלוחמים שלנו ועל החיים שלהם. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ומיטיבית, בזהירות אבל בנחישות.

הוא חשף: “אנחנו ממשיכים כעת לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים – מדברים באש.

לדבריו, “המחויבות שלנו היא גם לדרום וגם לצפון. ההחלטה המושכלת שלנו הייתה הרתעה אקטיבית בצפון והכרעה בדרום, אחרת ייתכן ולא היינו משיגים לא את זה ולא את זה. אנחנו לא מוותרים על זירה אחת או אחרת, זה לא בא על חשבון, ולא אפרט. המחויבות שלנו היא להחזיר את הביטחון באופן מלא לצפון, לדרום ולמרכז”.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין הבהיר כי הוא נגד התקציב והכספים הקואליציוניים. “מה שלא קשור ללחימה זו טעות. כספים קואליציוניים חשובים שקשורים לביטחון למה הם לא בבסיס התקציב?” הוא המשיך בהלקאה עצמית: “אנחנו עושים פוליטיקה בזמן מלחמה ומוציאים כסף לדברים שהם לא קשורים ללחימה”.

השר דודי אמסלם תקף את המפגינים נגד הממשלה: “אם הממשלה תיפול רובנו לא נהיה כאן והליכוד יעלה אולי עוד 20 שנה שוב. השמאל יעלה ותהיה פה מדינת פלסטינית. מדובר בבולשביקים שלא רואים ממטר ואוחזים בכל ענייני המדינה”.

בעקבות הדברים, ראש הממשלה נתניהו ביקש ממנו להפסיק: “אני מודה לאמסלם על התמיכה אבל זה לא הזמן”.

חברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז קראו לעבר השר: “זה לא הזמן”.

ח”כ אושר שקלים הטיח ביקורת מרומזת לעבר חבריו לסיעה: “צריך לדבר כקול אחד ולגבות את ראש הממשלה ואני מצפה שכולם יעשו זאת”.

ח”כ דני דנון הבהיר בישיבה: “נתמוך בכל החלטה למעט החלטה לעצור את המלחמה. צריך להפעיל עוד כוח נגד החמאס”.

ח”כ חנוך מילביצקי: “אין לנו מסרים, לא יודעים איך להתנהל באולפנים. למשל, מה לענות על כך שצריך לסגור משרדי ממשלה. מבקש מהשרים לכנס ישיבות סיעה כדי להכין אותם כי לנתניהו אין זמן”.

ח״כ גלית דיסטל אטבריאן אמרה לנתניהו בסיעה: “קראתי שאין לי מה להפסיד ומתוקף זה שאין לי מה להפסיד, כי הקריירה הפוליטית שלי די דועכת, אני רוצה לומר לך – אני מצדיעה לך על התפקוד לאורך כל המלחמה. אני צופה בתקשורת שקוראת לך אדם קר ואני מזהה אדם מוכה יגון שניצב בסיטואציה שאף מנהיג בעולם המערבי לא היה בה מעולם.

“יותר מידי גורמים מפריעים לך. אני יותר משמחה שאתה נמצא שם. אף מנהיג לא היה עומד בלחץ הזה של אירוע שיכול להתפתח למלחמת עולם שלישית. אחרי שנה של יחסים סופר מורכבים ביננו אני רוצה לומר שאני מצדיעה לך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות