הכין מטענים, ירה בנשק: אישום נגד תושב טייבה שסייע לאויב במלחמה

המשטרה והשב"כ עצרו תושב טייבה בן 19, אשר משפחתו קיבלה אזרחות במסגרת הליך איחוד משפחות, בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות, תוך שנטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם מחבלי 'כתיבת נור אלשמס', הפועלים בעיר טול כרם
חיים טוויל
כ' כסלו התשפ"ד / 03.12.2023 11:58

היחידה המרכזית של המשטרה במחוז מרכז והשב”כ עצרו בפעילות משולבת את מחמוד רפיק עבד אל רחים מסארווה, בן 19, תושב טייבה, בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות ובהן סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור וירי מנשק חם.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

בעקבות ממצאי החקירה הוגש נגדו היום (ראשון) כתב אישום בבימ”ש המחוזי בלוד.

פעילותו של המחבל נחשפה לאחר שחוקרי השב”כ וימ”ר ניהלו בשבועות האחרונים חקירה מואצת, המתמקדת בעבירות ביטחוניות חמורות שנחשפו במהלך חקירה אחרת – פיגוע ביזה והצתת חנות בטייבה על רקע לאומני, אחרי פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’.

במסגרת החקירה חשפו חוקרי ימ”ר מרכז והשב”כ סרטונים, תמונות והתכתבויות בטלפון הסלולרי של הנאשם, בהם הוא נראה אוחז בסוגים שונים של נשקים, מכין מטעני צינור יחד עם מחבלים תושבי יו”ש – ויורה בנשקים מסוגים שונים.

במהלך החקירה המשותפת התבררה תמונה חמורה של אזרח ישראלי, אשר משפחתו קיבלה אזרחות במסגרת הליך איחוד משפחות, שנטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם מחבלי ‘כתיבת נור אלשמס’, הפועלים בתוך העיר טול כרם, תוך שהוא מנצל את  אזרחותו הישראלית, בעל חופש תנועה, לקידום פעילות טרור.

עם התפתחות החקירה עלה, כי המחבל היה מעורב, בין היתר, בהשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה”ל, אסף ומסר מידע על תנועות כוחות צה”ל ביו”ש, ביצע אימוני ירי יחד עם מחבלי ‘כתיבת נור אלשמס’, התבקש להשיג ציוד צבאי לטובת פעילות ביטחונית וכן העביר אמצעי לחימה למחבלי הארגון – וכל זאת תוך סיוע למחבלים מבוקשים והזהרתם מכניסת כוחות צה״ל לאזור, סייר עמם במקומות מהם בוצעו פיגועי ירי, ואף היה מודע לכוונות למימוש פיגועי ירי נוספים כנגד חיילי צה”ל.

היום הוגש נגדו  כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בלוד, על ידי עו”ד תומר שטינברג מפרקליטות מחוז מרכז, בשורה של עבירות ביטחוניות חמורות הכוללות סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וירי מנשק חם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות