יוסי דגן רותח על השקר הזה: “דן הראל הוא רשע ומסית. תתבייש לך”

ראש מועצת שומרון הגיב בחריפות על דברי מפקד ההתנתקות דן הראל, שחזר אמש בחדשות 12 על השקר אותו הכחיש כבר דובר צה"ל: "ממי שפיקד בצורה כל כך  מרושעת על הגירוש מגוש קטיף, היה מצופה לקצת צניעות כשהגירוש עליו פיקד מתפוצץ לנו בפנים"
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ד / 03.12.2023 10:03

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תוקף הבוקר (ראשון) בחריפות את האלוף במיל’ דן הראל – שחזר על הטענה שהוכחשה כבר על ידי צה”ל, לפיה ערב הטבח בשמחת תורה, הועברו כוחות מאוגדת עזה לאבטח ביהודה ושומרון.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

בראיון באולפן חדשות 12 שאל הפרשן הפוליטי עמית סגל את הראל, מי שפיקד על הגירוש מגוש קטיף, כיצד הוא מסביר את הקטסטרופה של מתקפת הפתע – שהשיב: “זה קרה משילוב קטלני של חוסר מוכנות של הצבא. אין התראה, ולחץ בלתי נסבל של הממשלה להעלות את מירב הסד”כ לאיו”ש.

“בסופו של דבר, כשאתה באיו”ש מאפשר כניסה לקבר יוסף לדוגמה, אבל צריך חטיבה כדי לאבטח את הכמה אוטובוסים שנכנסים, או לשלוח גדוד וחצי מהדרום כדי לאבטח את הסוכה של מר סוכות שהייתה בתוך חווארה. אז אתה מגיע למצב שאין מספיק כוחות. זאת שגיאה חמורה של הצבא”.

למרות שהפרשן הפוליטי עמית סגל העיר, כי הדברים הוכחשו על ידי צה”ל והעיר כי היו פיגועים קשים ביו”ש קודם למתקפת החמאס – הראל לא חזר בו מדבריו.

בתגובה לדברים שכבר נשללו על ידי צה”ל, הוסיפה ח”כ לשעבר זהבה גלאון בציוץ ברשת הטוויטר: “שווה להזכיר את זה כל יום – גבול עזה יכול היה להיות בטוח לולא החלטנו שיש לנו מספיק כוחות כדי לאבטח כל התנחלות, כל מאחז, כל פרובוקציה של מתנחלים, אין על זה מחילה”.

כאמור, אמירות שהועברו כוחות  מאוגדת עזה לאוגדת איו”ש קודם ללחימה הודהדו על ידי משפיעני רשת ואנשי תקשורת של השמאל, וזאת על אף שדובר צה”ל הוציא הבהרה בנושא בתגובה לשאילתות שהפנו אליו עיתונאים ובתגובה לפנייה רשמית של המועצה האזורית שומרון וכתב: “התעסוקה המבצעית באוגדת איו”ש לא השתנתה על חשבון פיקוד הדרום לפני המלחמה”.

דגן הגיב בחריפות וכינה את הראל “מפקד הגירוש”: “דן הראל הוא רשע ומסית. ממי שפיקד בצורה כל כך מרושעת על הגירוש מגוש קטיף, מצופה בימים אלו, כשההתנתקות מתפוצצת לנו בפנים, לקצת צניעות”.

הוא הוסיף: “מביש שבזמן שטובי בנינו נלחמים בחזית ומגנים על הדרום ועל הצפון, כאשר 80% מהגברים בישובים מגוייסים לחזית, כאשר אנחנו עוברים מלוויה ללוויה משום ש-30% מהלוחמים שנהרגו לאחר ה-7.10 הם מיו”ש, מוצא זמן השמאל הקיצוני להסית לשקר ולפלג את העם. אין על זה מחילה”.

דגן הדגיש: “הבדיחה נעשית אף יותר עצובה כאשר בדיוק מי שהביאו עלינו את האסון הזה, מי שלחצו לבצע וביצעו את ההתנתקות הנפשעת מעזה שהותירה את ישובי עוטף עזה מופקרים וללא הגנה, מעזים להפנות אצבע מאשימה ושקרית להתיישבות החלוצית ביו”ש המגנה בגופה על גוש דן. אנחנו נמשיך לחנך את בנינו להיות הטובים ביותר שאפשר עבור הארץ הזו, נמשיך לבנות את הארץ ולהגן עליה. אף מטורלל של שמאל קיצוני לא ישבור אותנו כאן. אני מצפה מהתקשורת לגלות אחריות בעת הזו ולעצור את ההסתה”.

דובר צה”ל הדגיש ביום שישי: “התעסוקה המבצעית באוגדת איו”ש לא השתנתה על חשבון פיקוד הדרום לפני המלחמה”.

הפרשן עמית סגל הגיב לדברים של הראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “שקר שחוזרים עליו פעמיים לא הופך לאמת, הוא רק שקר שמתכער עוד יותר”.

גם העיתונאי עקיבא נוביק מ’כאן חדשות’ כתב: “תזכורת, שקר שמצייצים שוב ושוב לא הופך לאמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות