פריינטי: “הייתי יכול להתמנות למפכ”ל למרות הפרסומים”

הניצב הפורש אמר היום: "האירועים האלה הם לחלוטין אינם שלדים בארוני, הם מוכרים למשפחתי ולמפקדיי" • לדבריו, פרש כי אינו בנוי למירוץ • נשיא המדינה ערך סיור היום במשטרה ואמר: "אני בטוח שהתהליכים הארגוניים העוברים על המשטרה יביאו בסופו של דבר לחיזוקה • דנינו: "הארגון הוא חזק" • אהרנוביץ': "יש לי אמון מלא ומוחלט במפכ"ל"
נחמן וייס
ו' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 15:47

יומיים לאחר הפרישה הדרמטית, מפקד מחוז ירושלים היוצא ניצב יוסי פריינטי, מתייחס לפירסומים על פרשיות מביכות בעברו.

בפגישה עם כתבים, אמר פריינטי, כי הפרסומים אודותיו לא היו מונעים ממנו להתמנות למפכ”ל.

“האירועים האלה הם לחלוטין אינם שלדים בארוני”, הדגיש. “הם מוכרים למשפחתי ולמפקדיי”.

לדבריו, הוא הודיע כבר לפני שלושה חודשים למפכ”ל ולשר לביטחון פנים כי בכוונתו לפרוש מהמשטרה, זאת בשל הכרותו את התנהלות המרוץ לכס המפכ”ל, דבר שהוא אינו בנוי לכך.

פריינטי הודה לאהרנביץ’ ודנינו על כך ששמעו את דבריו, הבינו את בקשתו ואפשרו לו לפרוש כבר אחרי החגים, כי הבין שבמצב הנוכחי ייחשב במשטרה כלא רלוונטי.

פריינטי פנה לכתבים ולכלי התקשורת וביקש: “תעזבו אותי עכשיו בשקט”.

מוקדם יותר, התקיים סיור משותף של נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לבטחון פנים והמפכ”ל, בבסיס מג”ב בירושלים, במהלכו התייחסו השלושה לטלטלות בצמרת המשטרה, עם פרישת פריינטי ושטיין.

בסיום הסיור אמר ריבלין: “בתקופה האחרונה, משטרת ישראל מותחת את כוחותיה ואת משאביה עד כלות, כדי לתת מענה מקיף ויעיל לאתגרי ביטחון הפנים של מדינת ישראל.

“המשטרה נדרשת לאתגר מורכב: מחד, עליה להגיב בעוצמה כלפיי תקריות של אלימות פוליטית ואלימות פלילית, ומצד שני, מחובתה לשמור ולהגן על חופש הביטוי והמחאה הלגיטימית, גם אם היא לא נעימה לנו. המשטרה היא זאת שנדרשת לשרטט בפועל, את הקו האדום בין חופש ביטוי להסתה ובין אלימות למחאה”.

בהתייחס לטלטלות אמר ריבלין, “אני בטוח שהתהליכים הארגוניים העוברים על המשטרה יביאו בסופו של דבר לחיזוקה, ולא להחלשתה. לאחר מקרה הרצח המזעזע של מנהל בית הספר בטייבה, כולנו כבר יודעים היטב שאחד האתגרים הגדולים של המשטרה הוא של פירוז המשולש מכלי הנשק. אזרחי המשולש זועקים לנו: נקו את טייבה מכלי הרצח וההרג האלה ותאפשרו לנו לחיות חיים טובים וחופשיים מאלימות. באופן אישי פניתי למפכ”ל וביקשתי ממנו לתת קדימות לאתגר חיוני ומציל חיים זה”.

בהמשך שלח ריבלין מסר לשוטרים באמצעות מערכת ממודרת,  “לשוטרי ישראל ומתנדביה שלום רב, אתם העומדים על משמר אזרחי מדינת ישראל, ברוכים תהיו. העם בישראל מודה לכם על פעילותכם המקצועית להפליא והמתחשבת. שתהיה לכולכם כתיבה וחתימה טובה”.

דנינו אמר: “אני רוצה להבהיר שהארגון הוא חזק, יש בו 30 אלף שוטרים ובהם 5,000 קצינים. פרישה של קצינים לא תפר את האיזון. עם כל הצער שיש בעזיבתו של יוסי פריינטי שעשה עבודה מצוינת, אני אמליץ על מועמד ראוי למפקד המחוז מקרב כמה קצינים ראויים”.

אהרנוביץ’ אמר: “אני ער למצב החמור שאליו נקלעה המשטרה. ימים לא קלים עוברים על משטרת ישראל, אבל יש לי אמון מלא ומוחלט במפכ”ל המשטרה שיעבור את המשבר הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות