“אחד הכי טובים”: אל”מ אסף חממי הי”ד נפל בשבת השחורה ונחטף

אלוף-משנה אסף חממי הי"ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג בקרב במתקפת חמאס • חממי, בן 41, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים • הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביאו לקבורה
חיים טוויל
י"ט כסלו התשפ"ד / 02.12.2023 19:25

57 ימים לאחר הקרב שבו נהרג: אל”מ אסף חממי הי”ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל ביום הראשון של המלחמה בשמחת תורה. כך הותר היום (מוצאי שבת) לפרסום,

חממי, תושב קריית אונו, היה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-41.

הוא מוגדר “חלל צה”ל חטוף בידי ארגון טרור”. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

חממי החל את דרכו הצבאית בפלס”ר גבעתי. לפני שהתמנה להיות מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שימש כסגן מפקד החטיבה הצפונית, מפקד גדוד צבר בגבעתי ופיקד על חטיבת הנגב. לחממי הוענק באפריל 2010 אות מצטיין הרמטכ”ל, אותו קיבל מגבי אשכנזי.

יחד עם חממי נפלו שני לוחמים בחפ”ק שלו: סמ״ר תומר יעקב אחימס הי”ד, בן 20 מלהבים, קשר מפקד חטיבה וסמל קיריל ברודסקי הי”ד, בן 19 מרמת גן, חפ”ק מפקד חטיבה. גופותיהם נמצאות גם הן בידי ארגון הטרור.

מי שקבע את מותו הוא הרב הצבאי הראשי, לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביאו לקבורה ועל כן תיערך לו הלוויה.

חממי הוא אחד משלושת הקצינים הבכירים שנפלו בשבת שמחת תורה, לצד מפקד היחידה הרב-ממדית אל”מ רועי לוי הי”ד ומח”ט הנח”ל אל”מ יהונתן שטיינברג הי”ד.

ראש עיריית קריית אונו ישראל גל ספד: “אסף חממי ז”ל, מפקד החטיבה הדרומית, נזעק יחד עם צוות החפ”ק שלו להגן על קיבוץ נירים. הלחימה של מעטים מול רבים התאפשרה בזכות קרב הגבורה וההקרבה שלו ושל והחפ”ק שלו, אשר הגנו בגופם על היישוב וריתקו אליהם חלק ניכר מהמחבלים”.

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע כתב: “היום הותר לפרסום כי איבדנו את אחד המפקדים הכי טובים בצה״ל אל״מ אסף חממי ז״ל, מפקד החטיבה הדרומית בעזה שנפל בשעה הראשונה למלחמה.

“הוא סגר שבת עם משפחתו באוגדה ויצא להלחם עם החפ״ק שלו סמ״ר תומר אחימס וסמל קירל ברודסקי זכרם לברכה והשלושה נפלו בנירים. אסף היה אמור היה לחגוג 41 היום. הוא חלם להיות מנהל בית ספר. שכנעו אותו להשאר בצבא ולהיות מח״ט גבעתי הבא.

“התושבים בעוטף העריכו אותו, פקודיו העריצו אותו. יהי זכרו ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות