תקיפות צה”ל ביממה האחרונה בעזה, כולל חאן יונס: מאות הרוגים

לראשונה מאז חידוש הלחימה ברצועה: מטח לגוש דן והשפלה - פצוע קל מרסיסים • הרמטכ"ל: "ממוקדים בפירוק חמאס וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים" • גלנט: ״תוקפים במקומות שלא תקפנו - זה ילך ויתגבר" • סמוטריץ׳: עכשיו זמן ניצחון, להכות בחמאס מכת מוות • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ד / 02.12.2023 18:46

היום ה-57 למלחמה: תקיפות צה”ל ברצועת עזה נמשכו גם היום (שבת). דובר צה”ל מסר כי הותקפו כ-400 יעדי טרור ברצועה.

אמש, בשעות הלילה המוקדמות, היה מטח הירי האחרון מעזה לשטח ישראל.

 עדכונים שוטפים:

23:30 –  הפרשן הצבאי יוסי יהושוע: בתקיפות צה״ל ביממה האחרונה ברצועת עזה, כולל חאן יונס, ישנם מאות הרוגים. אחד הסופ”שים הקשים ברצועה מאז תחילת המלחמה.

23:10 – מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין: “הבהרתי שוב ושוב למנהיגים בישראל שהגנה על אזרחים פלסטינים בעזה היא גם אחריות מוסרית וגם ציווי אסטרטגי”. אוסטין הוסיף: “ארה”ב תישאר החברה הכי קרובה של ישראל, לא ניתן לחמאס לנצח”.

23:00 –  המטחים הערב למרכז: 11 שיגורים. 2 יורטו, 5 נפלו בשטחים פתוחים, 4 נפלו בים. נבדקת אפשרות שמיירט כיפת ברזל נפל בשטח הארץ בעקבות תקלה טכנית. האירוע מתוחקר על ידי צה”ל.

22:45 – היישוב החרדי גני מודיעין: זוהתה נפילת רסיס בכפר הערבי אמידיה סמוך ליישוב.

22:45 – הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש, נפגש עם מקבילו האמריקני, השליח הנשיאותי לנושאי בני ערובה רוג’ר קרסטנס, המבקר בישראל. בפגישתם הערב, והשנייה בימים האחרונים, דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים, בפעולות ממשלת ישראל למענם ובשיתוף הפעולה בין ארה”ב לישראל.

22:35 – משרד ההגנה של בריטניה הודיע שיחל להפעיל טיסות מעקב ואיסוף לא חמושות בשמי עזה, ויעביר מודיעין ל”רשויות הרלוונטיות שעוסקות בהצלת חטופים”.

22:25: בחמאס אמרו הערב כי הם שוללים מו”מ תחת אש. בכיר הארגון, עיזת רשק, אמר כי “חידוש חילופי השבויים תלוי בעצירת האש בעזה”, וציין כי חמאס הודיע למתווכים על התנגדות הארגון לקיים שיחות כל עוד נמשך הירי”.

22:20 – האזעקות במרכז: בן 22 נפצע קל מפגיעת רסיס בראשו בחולון. כוחות ההצלה מעניקים לו טיפול רפואי.

22:01 – אזעקות בשורת ערים במרכז, בהן תל אביב, גבעתיים, חולון, רמת גן, מודיעין,  מודיעין עלית ויישובים נוספים. לפחות חמישה יירוטים בשמי גוש דן. עם זאת, בתיעוד שהופץ נראה אחד המיירטים כושל ונופל לקרקע.

21:35 –  תת-אלוף דניאל הגרי, דובר צה”ל, בהצהרה היומית לתקשורת: “137 חטופים וחטופות עדיין מוחזקים בעזה, מוטלת עלינו החובה להשיב את כולם הביתה”. הגרי עסק בחידוש הלחימה ואמר: “אנחנו נחושים להמשיך להילחם, לפרק את חמאס ולהשיב את החטופים”.

הגרי סיפר כי מפקד גדוד שג’עייה בחמאס חוסל בתקיפות צה”ל. היה אחראי לאסון הנגמ”ש בצוק איתן, בו נפלו 6 לוחמים ונחטפה גופתו של אורון שאול הי”ד. בנוסף, אותו מפקד שילח את המחבלים לקיבוץ נחל עוז בשבעה באוקטובר.

21:00 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במסיבת עיתונאים ללחימה שחודשה ולשחרור החטופים. “כדי להשלים את החזרת החטופים, כדי לחסל את החמאס וכדי להבטיח שעזה לא תהיה איום על ישראל – אנחנו ממשיכים להילחם במלוא העוצמה”, אמר נתניהו. “צה”ל חידש את הלחימה בעוצמה הולכת וגוברת, ביממה האחרונה השמדנו למעלה מ-400 מטרות טרור”.

20:10 –  חדשות 12: בישראל לא מאמינים שיש אפשרות שחמאס יודיע שהוא מוכן ללכת לפעימה נוספת. ההבנה בישראל כרגע היא שרק מנופי לחץ – כמו חזרה ללחימה, יכולים לייצר הזדמנות נוספת לשחרור חטופים. בקבינט המלחמה ישנה הסכמה: אסור למצמץ מול חמאס כי בהמשך הוא “ינסה שוב למצוא פרצות בהסכמים ויכרסם בהתחייבויות שלו עצמו”.

19:35 – סגן מנהיג חמאס בעזה, סאלח אל-עארורי, לאל-ג’זירה: “לא יהיו חילופים של חטופים ואסירים – עד לתום המלחמה”. לדבריו, לא מתנהל משא ומתן כעת ולא תהיה הפסקת אש נוספת עד לסיום הקרבות.

19:30 – פיר בבית ספר ואמצעי לחימה:  לוחמי המילואים של צוות הקרב בחטיבה 551 סיימו את משימתם במרחב המקיף את ג’באליה. במהלך הפעולה, שהחלה לפני ההפוגה המבצעית, הלוחמים איתרו והשמידו פיר מבצעי של חמאס בעומק עשרות מטרים. הפיר אותר בחצר מתחם בית ספר ופיר נוסף נמצא בביתו של פעיל הכוח הימי של הארגון.

הלוחמים, בשיתוף עם כוחות מיוחדים, פעלו לנטרול תשתיות התת-קרקע, אבטחו ובודדו את השטח מצפון למחנה ג’באליה. כחלק מהפעילות הכוחות חיסלו מחבלים, תוך שיתוף פעולה עם חיל האוויר ומכלולי המודיעין והאש החטיבתיים. בנוסף, לוחמי החטיבה השמידו יכולות אויב ויעדי טרור, ותפסו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקים, רימונים, מטענים, משגרים ותחמושת.

19:00 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: חוזרים לנצח! כפי שהתחייבנו, אחרי שבועות ארוכים של הישגים ופגיעה חזקה בחמאס, עצרנו זמנית וב״ה החזרנו הביתה חלק גדול מחטופינו.

“עכשיו זמן ניצחון, להכות בחמאס מכת מוות, להשיב את יתר החטופים הביתה ולהסיר את האיום הנאצי מעל מדינת ישראל. הקב”ה ישמור ויציל את חיילינו בכל מקום שהם, ייתן את אויבינו הקמים עלינו ניגפים לפניהם, ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון”.

19:40 – השר יואב גלנט בהצהרה: “חמאס מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים. כל עוד חמאס לא עומד בתנאי ההסכם – נעצים את האש”.

19:30 – לוחמי המילואים של צוות הקרב של חטיבה 551 סיימו את משימתם במרחב המקיף את ג’באליה. במהלך הפעולה, שהחלה טרום ההפוגה המבצעית, הלוחמים חיסלו מחבלים ופעלו לנטרול תשתיות תת-קרקעיות. בנוסף, הלוחמים איתרו והשמידו פיר מבצעי של ארגון הטרור חמאס בעומק עשרות מטרים בחצר מתחם בתיספר ופיר מבצעי נוסף בביתו של פעיל הכוח הימי של ארגון הטרור.

19:00 –הרמטכ”ל הרצי הלוי וראש השב”כ רונן בר קיימו היום הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. “אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים”.

18:35 – דובר צה”ל הודיע כי מטוסי קרב של צה”ל תקפו תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בנוסף, זוהו כמה שיגורים לעבר מרחב הגבול, צה”ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

18:20 – הותר לפרסום: אל”ם אסף חממי, בן 41 מקריית אונו, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל בקרב בשבעה באוקטובר. חממי מוגדר חלל צה״ל חטוף בידי ארגון טרור.

מי שקבע את מותו הוא הרב הצבאי הראשי, לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביאו לקבורה ועל כן תיערך לו הלוויה.

חממי הוא אחד משלושת הקצינים הבכירים שנפלו בשמחת תורה, לצד מפקד היחידה הרב-ממדית אל”מ רועי לוי הי”ד ומח”ט הנח”ל אל”מ יהונתן שטיינברג הי”ד.

בנוסף, לוחם מגדוד 932, חטיבת הנח”ל, נפצע היום קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

18:15 – לשכת ראש הממשלה: רה”מ נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים בקריה הערב

17:48 – דובר צה”ל עדכן כי האזעקות שהופעלו במרחב העמקים היו כתוצאה מיירוט יזום של כטמ”ם צה”לי באמצעות מסוק קרב. כלי הטיס יורט בעקבות תקלה טכנית שזוהתה בו. היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני.

17:28 – אזעקות בשורת ערים בגליל ובעמק יזרעאל, בהם נצרת, נוף הגליל ועפולה. נבדק אם מדובר באזעקות שווא.

17:20 – שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגדוד תותחנים במילואים של חטיבת האש 454, במוצב בגבול רצועת עזה. “ביומיים האחרונים אנו פועלים גם בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון וזה ילך ויגבר”, אמר שר הביטחון. “הפעולה הזאת תגיע לכל נקודה שצריך להגיע. אנחנו הולכים לחיסול מוחלט של ארגון החמאס – אין משהו ליד ואין משהו בערך”.

גלנט הוסיף: “אנחנו הולכים עד שאנחנו מכריעים אותם, מפרקים את היכולות הצבאיות ושוברים את היכולת השלטונית, ואנחנו נצטרך לעשות את זה עם התאמה לתנאים המיוחדים של השטח שאנחנו נלחמים בו שהם שונים מהשטחים שנלחמו בהם לפני כן. יהיה ירי עצים ומדויק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות