לפני הפיגוע: הגר”מ שטרנבוך הורה לתקוע בשופר ולומר י”ג מידות • צפו

בעיצומה של תפילת שחרית ביום חמישי בבוקר בבית הגר"מ שטרנבוך, הורה במפתיע לתקוע בשופר: "לדעת הרמב"ם יש חובה לתקוע בעת צרה, וזהו גם מנהג ירושלים. אין צרה כמו בזמנינו שדם ישראל הפקר ביד צוררים"
יוסף גרינבוים
י"ח כסלו התשפ"ד / 01.12.2023 10:07

בעיצומה של תפילת שחרית ביום חמישי בבוקר בבית הגר”מ שטרנבוך, הורה באורח מפתיע לתקוע בשופר ואמר למתפללים: “אין צרה כמו בזמנינו, דם ישראל הפקר ביד צוררים, ולכן נתקע בשופר ונאמר י”ג מידות”.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

לפליאת הנוכחים על ההוראה והדרשה המפתיעה דווקא בזמן ‘הפסקת אש’, נודע דקות ספורות לאחר מכן על פיגוע הירי בצומת הכניסה לעיר.

הסיפור המלא התרחש  כאשר הראב”ד  נשא דברים קצרים ופתח בנימוק קצר על התקיעה בזמני צרה: “לדעת הרמב”ם יש חובה לתקוע בעת צרה, וזהו גם מנהג ירושלים תמיד שהיו תוקעים בעת צרה”.

עוד אמר בכאב: “אין צרה כמו בזמנינו שדם ישראל הפקר ביד צוררים והכל תלוי בתפילה, ולכן בא יבוא השופר ויעורר כל אחד מאתנו ובעיקר לעורר למעלה מלאכי רחמים שיבקשו רחמים עלינו.

“אנחנו בצרה גדולה עד מאוד”, הוסיף. “כוונתם היא למחות שם ישראל מהעולם שלא יישאר יהודי בעולם והם עומדים על זה, ולאט לאט מראים את המטרה שלהם, ואנחנו ישנים ולא מבינים. לכן אנחנו תוקעים בשופר לקיים רצון הבורא לתקוע שופר כמנהג ירושלים”.

“ואין בזה חשש בל תוסיף” הוסיף בהתייחסו לפן ההלכתי, “אנחנו לא מתכוונים להוסיף על התורה. השי”ת ירחם, אנחנו מבקשים רחמים מלמטה והקב”ה יענה מלמעלה”.

הנוכחים במקום הופתעו מדבריו אולם קיימו את מצוותו. “רק חצי שעה לאחר מכן, כשהסתיימה תפילת שחרית”, סיפרו הנוכחים כי הבינו את כוונתו עת התבשרו על הפיגוע הקשה בכניסה לירושלים, שכמה מהנפגעים בו הם מתושבי שכונת הר נוף – המתגוררים בשכנות לראש הישיבה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות