גורם מדיני: יביא 10 חטופים? ניתן יום הפוגה. מו”מ? תחת אש

אריה זלמנוביץ הי"ד מקיבוץ ניר עוז נרצח בשבי החמאס • הנחיות פיקוד העורף הוחמרו: צה"ל חידש הלחימה בעזה, מטוסי קרב תקפו בצפון ובדרום הרצועה • רקטות נורו אל שדרות ויישובי העוטף • רשת אל-ערביה הסעודית: הפיצוץ אתמול בצנעא שבתימן - הפצצה ישראלית על מחסני טילים מדויקים ומל"טים • דיווחים פלשתינים על סיכול ממוקד בהפצצה בחאן יונס • הפלשתינים: נהרג צלם של רשת הטלוויזיה אל-אקצא • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ד / 01.12.2023 03:34

היום ה-56 למלחמה: 8 החטופים ששוחררו משבי חמאס אתמול, בשתי קבוצות, הגיעו אל בתי החולים – והבוקר צה”ל הודיע על חידוש האש ברצועה, לאחר שיגורים לעוטף ואי העברת רשימת משוחררים חדשה. הנחיות פיקוד העורף הוחמרו.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

עדכונים שוטפים: 

14:00 –  דובר צה”ל הודיע כי שלושה לוחמים נפצעו בינוני מוקדם יותר היום כתוצאה מנפילת פצצת מרגמה סמוך לנירים. בנוסף שני לוחמי צה”ל נפצעו קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

משעות הבוקר בוצעו יותר מ-50 שיגורים מרצועת עזה.

13:25 – דיווח ב-CNN: מאז הפרת הפסקת האש מצידו של חמאס, לא נכנסו משאיות סיוע הומניטרי לתוך הרצועה. עשרות משאיות שעברו בידוק ישראלי במעבר ניצנה ממתינות במעבר רפיח

13:15 – אמיר בוחבוט מוואלה: למעלה מ-45 שיגורי רקטות לעבר ישראל מאז שבירת הפסקת האש. לא כולל נפילות בשטח הפלסטיני

13:15 – קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחו בשבי של אריה (זלמן) זלמנוביץ הי”ד בן ה-85. אריה, ממקימי הקיבוץ, היה אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים. כל חייו אריה היה איש אדמה שעסק בחקלאות ובגידולי שדה. יהי זכרו ברוך.

13:10 – ‘הוול סטריט ג’ורנל’: חמאס מתקשה להגיע לארבע נשים שחטופות על ידי ארגונים אחרים בעזה. עוד נכתב בדיווח, שהגיע מפי מקור מצרי, כי חמאס מחזיק בחטופים בעלי אזרחות אמריקאית כ”נכס אסטרטגי” שיכול להביא לוויתורים עתידיים.

12:15 – מזכ”ל האו”ם גוטרש אמר שהוא חש צר עמוק על החזרה ללחימה בעזה. לדבריו, החזרה ללחימה מראה כמה חשוב להגיע להפסקת אש אמיתית.

12:14 –  גורם מדיני אמר לכאן חדשות, כי ההערכה בישראל היא שיהיו כמה ימי לחימה, עד שחמאס יביע רצון לשחרור חטופים נוספים. “מו”מ יתקיים תחת אש. חמאס מוזמן להציע רשימה של עשר נשים, ואז אפשר לשקול הפוגה של יום, לפי ההסכם שנחתם”.

לחדשות 12 אמר: “חידשנו את הלחימה וצפויים כמה ימי לחימה. המשא ומתן יתחדש תחת אש. חמאס מכיר את המפתח, אם הוא יכול להביא 10 חטופים ביום – ניתן יום הפוגה אחד”.

במקביל, ראש הממשלה ושר הביטחון מקיימים הערכות מצב בקריה בתל אביב, כשהערב צפויה להתקיים ישיבה של קבינט המלחמה.

11:57 – צבע אדום בכפר עזה ובסעד שבעוטף עזה.

11:51 – המועצה האזורית חוף אשקלון עדכנה כי אותרו 3 נפילות באחד הקיבוצים בעוטף. אחת הנפילות הייתה בחצר בית וישנו נזק ל-4 בתים באזור. בנוסף, ישנו נזק כבד לבית אריזה במקום.

11:50 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוחות, שהשיבו באש. מתחילת המלחמה נעצרו כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

במהלך הפעילות הלוחמים החרימו כספי טרור, נשק M-16, חומרי הסתה ועשרות רכבים בלתי חוקיים. בסריקות במבנה בכפר עראבה אותרו חומרים להכנת מטענים והושמד מטען.

11:34 – צבע אדום נוסף ביישובי עוטף עזה.

11:32 – רקטה נפלה באחד מיישובי עוטף עזה. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק לרכוש.

11:10 – תושבת שדרות נפצעה קל לאחר שנחבלה בדרכה לממ”ד. קיבלה טיפול רפואי ופונתה לבית החולים באשקלון.

11:05 – נשיא המדינה הרצוג נפגש עם מלך הממלכה המאוחדת צ’ארלס השלישי, במסגרת ועידת ה-COP באיחוד האמירויות. בפגישה הדגיש נשיא המדינה את החובה ההומניטרית לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. הרצוג פנה למלך צ׳ארלס בבקשה שיפעיל את מלוא כובד משקלו המדיני על מנת לקדם את המאמץ להשבת הבנות והבנים החטופים הביתה.

11:01 – צבע אדום בנתיב העשרה ויד מרדכי.

10:40 – משרד החוץ של קטאר הביע “צער על חידוש הלחימה והתוקפנות הישראלית אחרי סיום ההפוגה ההומניטרית”. הקטארים אישרו כי המשא ומתן בין הצדדים נמשך כדי להביא להפסקה נוספת בלחימה, אך לטענתם התקיפות הישראליות פוגעות במגעים.

10:30 –  ארגון הטרור חמאס טען בהצהרה כי ישראל נושאת באחריות לחידוש הלחימה ברצועת עזה, אחרי ש”סירבה לכל הצעה לשחרור בני ערובה נוספים”. הג’יהאד האיסלמי הודיע כי ירה הבוקר לעבר ישראל בתגובה על “הפשעים נגד אנשינו”.

10:25 – רשת אל-ערביה הסעודית מדווחת: הפיצוץ אתמול בצנעא שבתימן – הפצצה ישראלית על מחסנים של טילים מדויקים ומל”טים.

10:20 – גורם בכיר בצה”ל: “המלחמה תימשך בימים הקרובים, אין שום כוונה לעצור”.

10:20 – לפי משרד הבריאות בעזה, 32 פלסטינים נהרגו מסיום ההפוגה הבוקר.

10:13 – עיריית שדרות מעדכנת: שלוש רקטות יורטו במטח האחרון לעבר העיר.

10:02 – צבע אדום בשדרות וביישובי העוטף. במוקד מד”א לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עיריית שדרות עדכנה כי בוצעו 3 שיגורים לעבר העיר, כולן ייורטו.

9:55 – על רקע חידוש הלחימה: נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמיר קטאר השיח’ תמים בן חמד לחצו ידיים ושוחחו במהלך ועידת ה-COP באיחוד האמירויות.

9:50 –  בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, על הפסקת ההפוגה: “אנו פתוחים לכל מאמץ להפסקת התוקפנות, בהתאם לאינטרסים של בני עמנו. ישראל וארה”ב נושאות באחריות להפסקת ההפוגה. ישראל הוכיחה כי אין מקום לתת אמון בהתנהגות שלה. עלינו להחזיק מעמד ולהמשיך להילחם בה”.

09:35 – הפלסטינים דיווחו על יותר מ-40 תקיפות אוויריות ברצועה, בהן תקיפות בח’אן יונס וברפיח.

09:20 – מקור המעורב במשא ומתן אמר ל-BBC כי בחמאס מאמינים שישראל הפרה את הסכם הפסקת האש – בכך שלא אפשרה לדלק להגיע לצפון הרצועה. אותו מקור הדגיש כי ארגון הטרור לא מוכן לשחרר גברים חטופים בתנאים זהים לאלה ששוחררו נשים וילדים.

במקביל, משרד ההסברה של חמאס בעזה מסר לרשת “אל-ערבי”: “אנחנו בטוחים שהמאמצים יצליחו להתניע מחדש את התיווך, למרות חידוש הלחימה”.

09:12 – לראשונה מחידוש הלחימה: אזעקות נשמעו באשקלון, מבקיעים ובית שקמה. בנוסף, צבע אדום נשמע ביישובים בעוטף. צוותי מד”א יצאו לסרוק בזירות שבהן דווח על נפילות, עד כה לא ידוע על נפגעים.

09:10 – המשטרה חסמה כבישים באזור עוטף עזה. כביש 4 זיקים לדרום וכביש 34 ניר עם לצפון נחסמו.

8:52: דיווחים פלשתינים על סיכול ממוקד בהפצצת קומה בבניין בחאן יונס.

08:50 – צבע אדום בעין השלושה ובנירים שבעוטף עזה

8:40 – גורם פלסטיני שמעורב בשיחות לשחרור החטופים ל-CNN: הן נמשכות גם לאחר הכרזת צה”ל על חזרה למלחמה. עד כה, אף מהצדדים המעורבים – חמאס, קטר, ישראל, ארה”ב או מצרים לא הודיע רשמית על כישלון השיחות.

08:35 – ברשתות BBC ו-CNN דווח כי למרות הלחימה – המשא ומתן לשחרור החטופים הישראלים נמשך. לפי ה-CNN, הדיווח מבוסס על מקור המעורה בפרטי השיחות.

08:27 – צבע אדום בנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב.

08:27 –  על פי הפלשתינים, נהרג צלם של רשת הטלוויזיה אל-אקצא, עבדאללה דראוויש, בהפצצות צה״ל ברצועת עזה.

8:15 – לאחר חידוש הלחימה: שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, המריא בדרכו לאיחוד האמירויות.

08:00 – מקורות בקטאר מספרים שחמאס עמד על כך שמספר החטופים שהוא מוכן לשחרר בפעימה האחרונה יהיה נמוך ממה שישראל דרשה, בהתאם לסיכומים – על אף שהוא מחזיק בידיו יותר חטופים מהקטגוריה שסוכמה.

07:58 – צבע אדום בשדרות, באיבים ובניר עם שבעוטף עזה.

07:55 – משרד ראש הממשלה לאחר חידוש הלחימה: “ארגון הטרור חמאס-דאעש הפר את המתווה, לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את יעדי המלחמה – לשחרר את חטופינו, להשמיד את חמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על תושבי ישראל”.

07:47 – מטחים לעוטף עזה במקביל לתקיפות צה”ל ברצועה.  צבע אדום בסופה ובניר יצחק שבמועצה האזורית אשכול.

07:43 – צבע אדום בעוטף עזה בפעם השלישית משעות הבוקר – התרעה הופעלה בחולית שבמועצה האזורית אשכול.

07:35 – דובר צה”ל עדכן כי מטוסי קרב תוקפים כעת מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה לשהות בסמיכות למרחבים המוגנים.

7:12 – דיווחים פלסטיניים על כניסה מאסיבית של מל”טים לשמי הרצועה.

07:06 – דובר צה”ל מסר כי חמאס הפר את ההסכם וירה לעבר שטח מדינת ישראל. בהודעה לתקשורת נכתב כי צה”ל חידש את האש מול חמאס ברצועת עזה. בנוסף, בעקבות הערכות המצב האחרונות שנעשו בפיקוד העורף, הוחלט על שינוי מדיניות ההתגוננות והחמרת ההנחיות בחלק מאזורי הארץ.

גם בארגון הטרור חמאס הודיעו כי “הסתיימה ההפוגה שעליה סוכם בחסות קטר, ללא הארכה”.

07:00 – ישראל או חמאס לא הודיעו על הארכת הפסקת האש, שאמורה לפוג בשעה זו

06:52 –  אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ חולית שבעוטף. מדובר צה”ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

05:57 – דובר צה”ל אישר: זוהה שיגור אחד לעוטף, יורט על ידי לוחמי הגנה אווירית. אין נזק ואין נפגעים.

05:45 – חמאס ניצל את התפר שבין תום הפסקת האש להארכת ההסכם כדי לחדש את הירי לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בשדרות, באיבים, בניר עם ובגבים.

04:40 – בוול סטריט ג’ורנל מדווחים כי לפי גורמים במצרים, ישראל וחמאס הסכימו על הארכת הפסקת האש ביממה נוספת בתמורה לשחרור 10 חטופים.

02:50: המרכז הרפואי וולפסון קלט בפעימה השביעית, ארבע שבות מרצועת עזה. לבית החולים שיבא הגיעו שתי משוחררות. שני משוחררים נוספים, אח ואחות בדואים, נקלטו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

02:15 –  האחים עאישה (17) ובלאל (18) אל-זיאדנה ששוחררו משבי חמאס, הגיעו לבית החולים סורוקה ופגשו את בני משפחתם. עם הגעתם עברו בדיקה רפואית ראשונית, על ידי צוות ייעודי, על מנת להעריך את מצבם ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק להם טיפול רפואי ורגשי מתאים.

02:05 –  בשעה זו ששת החטופים ששבו ארצה, עושים את דרכם מבסיס חצרים לבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

01:15 – דוברות שב”ס: במהלך הלילה שוחררו 30 אסירים ביטחוניים ואסירות ביטחוניות ממספר מתקני כליאה: “דמון”, “מגידו”, “עופר”, “נפחא”, “קציעות” ו”רמון” בליווי של לוחמי יחידת “נחשון” של שב”ס.

00:35 – נועם אור, ששוחרר משבי חמאס, העלה לחשבון הטיקטוק שלו סרטון תודה לעם ישראל. “רציתי לנצל את הפלטפורמה כדי להגיד תודה”, כתב. “תודה על כל ההודעות החמות ועל הדאגה. ממש לא ציפיתי לזה וזה לא מובן מאליו בכלל . כמו שאתם רואים אני בסדר. אני כבר מתחיל לחזור קצת לחיים נורמליים. נשאר עוד אחד שיחזור מבני המשפחה אבל עד אז נהיה חזקים ובסוף נעבור את הכול”.

00:15 – ישראל עד כה לא קיבלה מחמאס רשימת חטופים שישתחררו לקראת הפעימה השמינית. בקבינט המלחמה מצפים להגעה של רשימה חדשה דרך קטאר שבה שמות של 10 נשים. לפי חדשות 12, בישראל הבהירו כי יש כרגע אפס סובלנות למשחקים; אם חמאס ינסה להכניס גופות לרשימה או אנשים שאינם בקטגוריה – תהיה חזרה ללחימה.

00:00 – חדשות 12: קיימת דילמה משמעותית אם לקבל את ההצעה של חמאס. לפי מקורות מצריים שמסרו לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אל-ג’דיד, מתקיימים מגעים להארכת הפסקת האש ביום נוסף – והמתווכים פועלים כדי לשכנע את הממשלה לקבל שלוש גופות של חטופים, כחלק מהרשימה החדשה, יחד עם שבעה שמות נוספים שעומדים בתנאים של הפסקת האש.

חמאס הודיע למתווכים כי הרשימה שמהווה כחלק מהמו”מ להארכת הפסקת האש ליום השמיני היא האחרונה שזמינה בידיו. כמו כן, חמאס הודיע למתווכים כי יזדקק לזמן נוסף כדי ליצור קשר עם פלגים אחרים לגבי חטופים שמוחזקים בידיהם.

00:00 –  ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו”ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח באישור הדרג המדיני.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות