אח ואחות בדואים ו-6 נשים: אלה 8 משוחררי הפעימה השביעית

בין המשוחררים בפעימה השביעית: שני ילדים - האחים בילאל ועאישה אלזיאדנה מפאתי רהט שחטפו מקיבוץ חולית • הנשים ספיר כהן, נילי מרגלית, עמית סוסנה, שני גורן, אילנה גריצ'בסקי ומייה שם - שנחטפה מהמסיבה ברעים וצולמה בסרטון התעמולה הראשון של חמאס מהשבי
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ד / 01.12.2023 00:46

8 חטופים ישראלים השתחררו היום (רביעי) בפעימה השביעית במסגרת עסקת החטופים, בהם עוד שני ילדים. הם הצטרפו למשוחררי שש הפעימות הקודמות.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

מייה שם שנחטפה מהמסיבה ברעים וצולמה כשהיא כביכול על מיטת ניתוחים בסרטון תעמולה הראשון שפרסם חמאס מהשבי, ועמית סוסנה שנחטפה מביתה בכפר עזה שוחררו ראשונות כבר בשעות אחרי הצהריים. הן הספיקו להיפגש עם בני משפחתן ונקלטו כבר בבתי החולים.

מספר שעות לאחר מכן, בעיכוב ניכר, חזרו לישראל לקראת חצות האחים הבדואים בילאל (18.5) ועאישה (17),  ששבו לארץ ללא אביהם יוסף ואחיהם חמזה בן ה-21 שנשארים בשבי.

כך גם שוחררו הנשים אילנה גריצ’בסקי, נילי מרגלית ושני גורן. ספיר כהן חזרה ללא בן זוגה סשה טרופנוב, שנשאר בשבי.

בפעימה השביעית  של עסקת החטופים השתחררו היום מהשבי בעזה:

– שני גורן (בת 29)
– נילי מרגלית (בת 41)
– אילנה גריצווסקי קמחי (בת 30)
– ספיר כהן (בת 29)
– בלאל אלזיאדנה (בן 18)
– עיישה אלזיאדנה (בת 17)

מוקדם יותר היום שוחררו:

– מייה שם (בת 21)
– עמית סוסנה (בת 40)

בילאל ועאישה אלזיאדנה – נחטפו מחולית

בילאל בן ה-18.5 ועאישה בת ה-17 מרהט, נחטפו יחד עם אביהם יוסף ואחיהם הגדול חמזה, מקיבוץ חולית. יוסף עבד ב-19 השנים האחרונות ברפת בקיבוץ, באותה שבת הצטרפו אליו שלושת ילדיו.

בני המשפחה גילו על החטיפה בסרטון שבו תיעדו המחבלים כשהם תופסים את בילאל וחמזה. יוסף האבא ועאישה נחשבו נעדרים במשך 23 יום, עד שבני המשפחה קיבלו סרטון נוסף מהצבא שבו נראים ארבעת בני המשפחה מתהלכים לצד המחבלים לתוך עזה בריאים ושלמים.

“עד שראינו את הסרטון של ארבעתם העצבים היו מאוד רופפים, כל טלפון שהגיע חשבנו שרוצים להגיד לנו שמצאו את הגופות”, אומר עלי אחיו של יוסף. “אין יותר קשה מזה. לאימא שלי כבר לא נשארו עיניים מרוב דמעות, כל הכפר בוכה פה. אם יגידו לי ללכת לעזה אני מוכן להקריב את נפשי בשבילם”.

בני המשפחה הם משבט אלזיאדנה, השוכן בפזורה הבדואית בסמוך לעיר רהט. עאישה התארסה לאחרונה לבן השבט והייתה אמורה להתחתן בקרוב. בעת החטיפה עטתה חיג’אב לראשה. ההנחה היא שבני המשפחה דיברו גם ערבית עם חוטפיהם מהחמאס לפני שעברו לעזה.

בילאל, חמזה ועאישה הם ילדיו של יוסף מהאישה הראשונה שאיתה התחתן. אחריה נשא אישה נוספת, וממנה נולדו לו ארבעה ילדים קטנים. בסך הכל יש לו 18 ילדים שהוא מפרנס באמצעות העבודה ברפת, בה הוא מועסק כבר 19 שנה, ו-20 נכדים. “הקיבוץ כמו משפחה בשבילו, הכול הם היו עושים ביחד עם חברי היישוב – בריכות בקיץ, אירועים”, אומר האח עלי.

כעת בילאל ועאישה השתחררו. חמזה ויוסף נשארים בשבי.

אילנה גריצ’בסקי – נחטפה מניר עוז

אילנה בת ה-30 נחטפה יחד עם בן זוגה, מתן צנגאוקר בן 24 מביתם בניר עוז. אילנה היא בעלת אזרחות מקסיקנית, אמה ואחיה גרים במקסיקו.

היא עלתה ממקסיקו לישראל בגיל 16, ממניעים ציוניים, כשהצטרפה לתוכנית נעל”ה, ובעקבותיה עלו גם הוריה ואחותה.

אילנה היא אישה חברותית לכולם ואדם מאוד שמח, אחראית ונותנת יד לעזרה תמיד.

היא הכי אוהבת לאכול אוכל מקסיקני ורק שבועיים לפני השבת השחורה חזרה מביקור במקסיקו.

היא אוהבת את הארץ, עובדת מחוץ לקיבוץ בחממת צמחים ומיועדת להיות מנהלת בחברת החממות.

שם החיבה שלה הוא ‘לאנצ’ה’, בספרדית – אונייה.

הקשר האחרון של אילנה, היה עם חברתה. מתן התכתב במהלך הבוקר עם בני משפחתו מהממ”ד, בהתחלה עוד ניסה להרגיע את אימו, אך בהמשך כבר כתב: “הם כאן, הם בבית”, וגם “אני אוהב אתכם, אל תבכו”. שלוש ההודעות האחרונות שלו היו: “כאן”.

אילנה שוחררה.  מתן נשאר בשבי.

נילי מרגלית – נחטפה מניר עוז

נילי בת ה-40 היא אחות אהובה במיון ילדים בבית החולים סורוקה, שנחטפה מביתה בניר עוז לעזה. גם בהיותה בשבי היא המשיכה לטפל בפצועים ובחולים שנחטפו.

היא חברת אמת ונפש, אישה משפחתית, מסוג האנשים שאפשר לדעת שהם תמיד יהיו שם כשצריך.

נילי למדה סיעוד לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון. מיד בסיום הלימודים החלה לעבוד כאחות במחלקת כירורגיית ילדים בבית החולים איכילוב. לאחר 5 שנים חזרה נילי לגור בביתה בקיבוץ ניר עוז ועם המעבר, עברה לעבוד במיון ילדים בסורוקה. במהלך עבודתה למדה נילי שני קורסי על בסיסיים: רפואת חירום והדרכה קלינית, ועשתה גם תואר שני במנהל מערכות בריאות.

נילי עובדת כאחות מוכשרת, מקצועית, רגישה ומלאת נתינה ואכפתיות למטופליה, הילדים והוריהם.

מאז שהיא קטנה היא אוהבת מוזיקה וחיות ונאצ’י נץ’ הכלב שלה הוא הדבר שהיא הכי אוהבת בעולם חוץ ממשפחתה. הדודה הכי טובה שאפשר לבקש, עוטפת ומפנקת את האחיינים שלה תמיד.

נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז.

יוכבד ליפשיץ ששוחררה בסוף חודש אוקטובר, עדכנה שהיא הייתה איתה בעזה – והוסיפה כי היא במצב טוב ומסייעת לטפל בפצועים. המשפחה של נילי לא ידעה מה עלה בגורלה עד לחזרתה מהשבי של ליפשיץ.

אביה של נילי, אליהו, נחטף במצב לא ידוע לרצועה.

שני גורן – נחטפה מניר עוז

שני בת ה-29 היא אזרחית אורגוואי, שם נולדו והכירו הוריה. וכולם מספרים שהיא הבחורה הכי מצחיקה בעולם.

שני מאוד אוהבת לשחק כדורגל ועובדת עם ילדים בחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ. לפני שעבדה בחינוך, שני עבדה בקיבוץ כרפתנית.

היא האחות הקטנה במשפחה, זו שכולם עומדים דום לבקשותיה. היא ידועה כדמות מוכרת בקהילה, כזו שכולם אוהבים ומתאהבים בה.

בכל סיטואציה בחיים, שני היא האדם שכולם יירצו שיעמוד לצידם, היא תמיד אומרת את המילה הכי מצחיקה ומתאימה, כזו שמרגיעה, יש בה המון הכלה לכל סביבתה.

שני נחטפה מביתה בקיבוץ, יש לה כלבה שנחטפה גם היא.

החטוף איתן יהלומי בן ה-12 סיפר עם שחרורו, כי הוא פגש את שני שהיתה המטפלת שלו בילדותו, בזמן השבי. הוא סיפר למשפחתו שהיא טיפלה בו, דאגה לו ואף נתנה לו מהאוכל שקיבלה כדי שיאכל מספיק.

בבוקר 7 באוקטובר, היא נחטפה מקיבוץ ניר עוז. היא דיברה בטלפון עם בני משפחתה ששמעו צעקות בערבית ויריות. ארוסתה של אחיה נשארה עם שני על הקו ותירגלה איתה נשימות, אבל במהלך השיחה נשמעה כניסת המחבלים. יש עדות של שכנה שראתה אותה בחיים עוזרת לבת השכן עם שתי בנותיה, ובסרטונים מהחטיפה שלה היא מחבקת את אחת התאומות ממשפחת קוניו, בנותיהן של שכניה דוד ושרון שנחטפו יחד מביתם בניר עוז – שרון והבנות שוחררו, דוד עדיין בשבי.

ספיר כהן – נחטפה מניר עוז

ספיר כהן בת 29 מקריית אתא במקור וסשה טרופנוב התגוררו ברמת גן. משפחתו מתגוררת בניר עוז, ובשמחת תורה הם נסעו להוריו – ומשם נחטפו לעזה.

גם אמו של סשה, ילנה טרופנוב נחטפה וסבתו אירנה טאטי. אביו, ויטלי הי”ד נרצח. בתיעוד שהופץ על ידי חמאס נראתה ספיר כשהיא מובלת על אופנוע עם שני מחבלים, ומסביב עשרות תושבי עזה מרביצים לה וזורקים עליה חפצים.

קרוביהם הפעילו לחץ חזק בשגרירות הרוסית בישראל.

ספיר עובדת כמהנדסת בחברת סטארט-אפ. גם סשה עובד בחברת היי-טק גדולה. לאחר שש שנים של זוגיות, לאחרונה בני הזוג עברו לגור יחד ברמת גן:

ספיר אישה שתמיד עוזרת לכל מי שצריך, צנועה, ומרבה לתרום כשיכולה, בעיקר לניצולי שואה.

ספיר למדה משחק ולאחר מכן מדעי המחשב, היום עובדת כמהנדסת תוכנה.

היא לוקחת חתולים אבודים ברחוב אליה הבייתה כדי לטפל בהם ולהציל אותם.

אירנה וילנה שוחררו אתמול בפעימה השישית משבי חמאס כמחווה לפוטין. סשה טרופנוב נשאר בשבי חמאס.

עמית סוסנה – נחטפה מכפר עזה

עמית בת ה-40 נחטפה מביתה בשכונת הצעירים בכפר עזה. שלושה שבועות לאחר שהוכרזה כנעדרת, משפחתה קיבלה הודעה רשמית מצה”ל שעמית נחטפה.

עמית, עורכת דין רווקה, גדלה בשדרות ועבדה במשרד רשם הפטנטים לוצאטו.

עמית מגדלת 3 חתולים, אוהבת מוזיקת רוק לועזית ומשחקת טניס בשעות הפנאי.

עמית שמעה את המחבלים מחוץ לדלת בכפר עזה, ובפעם האחרונה שהתכתבה עם בת דודתה היא סיפרה שמחוץ לביתה היא שומעת צעקות ויריות. היא חשה ברע, והתחבאה בארון.

משם שלחה את הודעתה האחרונה בקבוצה המשפחתית: “נשמע שהם פה בחוץ, אוף שייגמר כבר. נכנסתי לארון, זה הדבר הכי מפחיד בעולם, שוב יריות, נגמרת לי הסוללה”.

דירתה הקטנה נשרפה כליל, והממ”ד הפך לכוך מפויח.

מייה שם – נחטפה מהמסיבה ברעים

מייה שם בת ה-21 משוהם, נחטפה מהמסיבה ברעים. היא החטופה הראשונה ממנה התקבל אות חיים כאשר חמאס הפיץ סרטון שלה. בסרטון התברר גם כי היא נפצעה בידה.

“כרגע אני נמצאת בעזה”, אמרה מייה בסרטון. “חזרתי לפנות בוקר ביום שבת מאזור שדרות. הייתי במסיבה, נפצעתי קשה מאוד ביד. לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה בבית חולים במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות”.

מייה נכחה במסיבת הטבע ברעים עם חבר בשם אליה  טולדנו אשר נחטף גם הוא ועדיין מוחזק בשבי החמאס. בשעה 7:17 היא שלחה לאחד ממארגני המסיבה הודעת וואטסאפ שבה כתבה: “יורים עלינו, בואו להציל אותנו”. על פי עדויות, מחבלים ירו על רכבם של מייה וחברה והם נאלצו להתפצל.

היא מלאת שמחת חיים ובעלת לב ענק. למדה לקעקע ועובדת במכון לקעקועים, מקצוע שבו היא רוצה להתעסק בעתיד. בנוסף אוהבת לצייר ולבשל. מייה היא לוחמת בנפש, צעירה עם נפש של אישה בוגרת.

היא דואגת לאחים שלה תמיד, משפחתית מאוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות