‘דיירקט פולס’: 44% השיבו כי עמדתם נוטה כיום יותר לימין

סקר של חברת דיירקט פולס עבור ערוץ 14 מציג: רוב מוחץ בציבור לא מאמין בסיכוי להליך שלום עתידי עם הפלסטינים • 49% הצהירו כי אין שינוי בעמדתם הפוליטית בעקבות הטבח שבוצע בשמחת תורה • כל הפרטים והנתונים
חרדים 10
י"ז כסלו התשפ"ד / 30.11.2023 21:41

יעקב ברדוגו הציג הערב (חמישי) בעקות 14 את סקרי חברת ‘דיירקט פולס’, המשקפים את העמדות הרווחות בקרב הציבור בזמן המלחמה.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

מהסקר עולה כי 49% מהנשאלים הצהירו כי אין שינוי בעמדתם הפוליטית בעקבות הטבח הרצחני, ואילו 44% מהנשאלים במדגם ציינו כי עמדותיהם נוטות כיום יותר לימין.

אותה השאלה נשאלה בקרב מצביעי “גוש הקואליציה”: 58% השיבו כי עמדותיהם נוטות כיום יותר לימין, 38% הצהירו שעמדותיהם לא השתנו, 2% בלבד ציינו שעמדותיהם נוטות כיום יותר לשמאל ואילו ל-2% נוספים אין דעה בנושא.

בקרב מצביעי המרכז שמאל, “גוש האופוזיציה”: 60% הצהירו כי עמדותיהם לא השתנו, בעוד 30% אחרים הצביעו שעמדותיהם נוטות כיום יותר לימין.

סקר ‘דיירקט’ פולס בדק גם את עמדות הציבור באשר להליך שלום עם הפלסטינים ברקע המלחמה: רוב מוחץ של 81% לא מאמין שיש סיכוי בעתיד להליך שכזה, בעוד 10% מאמינים. 9% האחוז הנותרים השיבו כי אינם יודעים.

בהמשך, הוצגו הנתונים בקרב גוש הימין והמרכז שמאל: 92% מתומכי הקואליציה לא מאמינים בסיכוי להליך השלום עם הפלסטינים, בעוד 70% מתומכי האופוזיציה מאמינים בכך.

הסקר עסק גם בעמדות הציבור באשר למתווה שחרור החטופים והמשך המשא ומתן מול ארגון הטרור חמאס, שכן העסקה מול ארגון הטרור הייתה שנויה במחלוקת: 57% תמכו במתווה, אך ציינו כי בסיום יש לחזור ללחימה ולא לנהל משא ומתן נוסף.

27% התנגדו וחשבו כי יש לחזור כבר עכשיו ללחימה בעזה. 14% מהנשאלים תמכו להמשיך במו”מ עד להשבת כל החטופים, ול-2% הנותרים אין עמדה בנושא.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות