דיין, מנהלת בית ספר ומורה: 3 נרצחו בפיגוע בכניסה לבירה

שני מחבלים ממזרח ירושלים הגיעו ברכב לתחנת אוטובוס - ופתחו באש מ-M-16 ואקדח • חוסלו בידי שני חיילים ואזרח • שני פצועים במצב קשה, 3 בינוני ואחד קל • עד ראייה: "אסון גדול וגם סייעתא דשמיא עצומה, התחנה הייתה מפוצצת באנשים" • אחד המחבלים היה בכלא עשור • נרצחו: הדיין הגר"א וסרמן הי"ד בן 73, מרת חנה איפרגן הי״ד בת 67, ומרת ליביה דיקמן הי״ד בת 24 • הדיין הגאון רבי אבידן משה שפיינר נפצע קשה
חיים טוויל
י"ז כסלו התשפ"ד / 30.11.2023 08:04

פיגוע ירי בעיר הקודש: צעירה בת 24, גבר בן 73 ואישה בת 67 נרצחו הבוקר (חמישי) בפיגוע ירי בשדרות ויצמן – בכניסה לעיר ירושלים.

6 פצועים פונו לבתי החולים: שניים במצב קשה, 3 בינוני ואחד קל.

בפיגוע נרצחו הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי”ד, חסיד בעלזא בן 73, תושב רחוב סורוצקין בירושלים, מרת חנה איפרגן הי״ד, מנהלת בית ספר בבית שמש בת 67, ומרת ליביה דיקמן הי״ד מורה תושבת שכונת הר נוף בת 24.

בפיגוע נפצע גם הגאון רבי אבידן משה בן מינה רבקה שפיינר – דיין בבית הדין בבאר שבע. הוא הובהל לניתוח חירום

מתחקור ראשוני עולה, כי שני המחבלים אברהים נמר בן 30, ומוראד נמר בן 38 – שני אחים מצור באהר שבמזרח ירושלים, הגיעו בשעה 07:38 ברכב פורד ששייך למשפחתו של אחד מהם, לטרמפיאדה בכניסה לבירה.

הם יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר אזרחים שעמדו בתחנה, כשאחד המחבלים נשא אקדח והשני רובה M16. שני חיילים ואזרח חיסלו את המחבלים. כביש 1 ממוצא לכיוון ירושלים נחסם לתנועה. ברכב אותר תיק ובו מחסניות עם מאות כדורים.

אחד החיילים שחיסלו את המחבל, הוא עופרה שבבנימין שיצא מעזה ל-12 שעות והיה בדרכו חזרה דרומה. הפיגוע התרחש כשהמתין לטרמפ.

צוות צח”י עפרה פרסם הודעה לתושבים: רועי אייזנבך, בנם של חברינו אלי ומיכל, נפצע הבוקר בידו בפיגוע בירושלים. מצבו קל  ויציב. רועי, חייל בסיירת גולני שיצא להפוגה קצרה מעזה, חיסל 2 מחבלים ומנע פיגוע גדול בהרבה. קהילת עפרה מאחלת לו רפואה שלמה. התפללו  להחלמתו המלאה  של רועי בן מיכל.

המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכניסה לירושלים ריצו בעבר עונשי מאסר בכלא לאחר שהורשעו במעשי טרור. מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, פעיל חמאס שהיה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה.

אברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, גם הוא פעיל חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

משה חן ששון, חובש “איחוד הצלה” שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: “הייתי עם אופנוע חירום של ‘איחוד הצלה’ ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מייד לסייע עם הציוד הרפואי של ‘איחוד הצלה’ והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של ‘איחוד הצלה’ העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי”.

דובי מייזל פרמדיק וסמנכ”ל מבצעים של איחוד הצלה סיכם: “למרבה הצער נקבע מותה של צעירה בת 24 והענקנו סיוע בזירה לשמונה פצועים, גבר ואשה (בגילאי 60) במצב אנוש. לגבר ואשה נוספים שנפצעו באורח קשה. לשלושה נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגע נוסף תלמיד ישיבה כבן 17 שנפצע קל. כמו כן: צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה”.

חובש רפואת חירום במד”א משה חמד סיפר: “הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומייד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד”א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר שמונה פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי”.

דובי מייזל פרמדיק וסמנכ”ל מבצעים של איחוד הצלה בזירה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן אמר בזירת הפיגוע: “מדובר בפיגוע ירי שבו רכב הגיע בשעה 07:38 עם שני מחבלים חמושים, אחד עם רובה ואחד עם אקדח שהסתערו על אנשים שעמדו בתחנה. שני חיילים ואזרח ניטרלו את המפגעים ושניהם חוסלו, יש שני הרוגים ושמונה פצועים”.

עד ראייה סיפר: “היה פה אסון גדול וגם סייעתא דשמיא עצומה, כי התחנה הייתה מפוצצת בכמות של אנשים. כשהם החלו לירות ניסיתי לברוח למקום שלא חשוף למחבלים”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, שהגיע אל זירת הפיגוע, אמר: “נשק מציל חייים, אמשיך לחלק נשק. אזרחים מצילים חיים. יש דיון אצל היועמ”שית בנושא המדיניות שלנו ואני מקווה שהם מבינים את זה”.

מהמשטרה נמסר: הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “ליבנו כואב ודואב על הרצח בכניסה לעיר שנעשה על ידי מרצחי טרור שפלים באכזריות רבה ואף פצעו ופגעו ביהודים ללא רחם. מיגור הטרור היא משימה עליונה ויפה שתיעשה שעה אחת קודם”.

השר בצלאל סמוטריץ’:  “לא ננוח ולא נשקוט עד להכרעה וניצחון בכל הגזרות! אנחנו במלחמה בכל החזיתות. הפיגוע הנורא בירושלים מזכיר לנו שהאויבים שלנו הם לא רק הנאצים בעזה. נרדוף ונשמיד אותם בעזרת השם בכל מקום. מחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בזירה. תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים”.

צילום: חיים ולדברג פלאש90 ודוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות