אחיינו של זכרייה: מפקד ‘גדוד ג’נין’ של הג’יהאד מוחמד זביידי חוסל

כוח של צה"ל וימ"מ חיסלו לפנות בוקר את אחיינו של זכריה זביידי - מפקד גדוד מחנה הפליטים ג'נין • חוליה שאיימה על החיילים הותקפה מהאוויר • מתוך כ-120 מחבלים שמוגדרים "גדוד ג'נין" חוסלו כבר כ-60 • תופעה: עד כה כ-20 מבוקשים הסגירו את עצמם
חיים טוויל
ט"ז כסלו התשפ"ד / 29.11.2023 15:30

במהלך פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג’נין, חיסלו לוחמי הימ”מ את מפקד גדוד ג’נין מוחמד זביידי, אחיינו של המחבל זכרייה זביידי. במהלך הפעילות חוסלו ארבעה מחבלים נוספים – אחד מהם בכיר –  וחמישה נפצעו.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

זביידי ביצע פיגועי ירי בגזרה והיה מעורב בשילוח מחבלים לפיגועים.

על פי דיווחים פלסטיניים, כוחות הביטחון פעלו בתוך ג’נין למעלה מ-15 שעות ברציפות.

המבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין בוצע בהשתתפות חטיבת המילואים 646, יחידת דובדבן במילואים, לוחמי הימ״מ, הנדסה ומג”ב, בהכוונה מודיעינית של שב”כ וצה״ל.

זביידי, מפקד גדוד ג’נין של הג’יהאד האיסלאמי, מהמחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג׳נין, היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים.

הוא היה מעורב בין היתר בפיגוע הירי בצומת חרמש לפני כחצי שנה, בו נרצח מאיר תמרי הי”ד, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה״ל. זביידי הופלל בחקירות כמעורב בציר אספקת רכבים לפיגועים ובשילוח מחבלים.

הוא גם איים בנשק בשבועות האחרונים על מבוקשים, כדי שלא יסגירו את עצמם.

לוחמי הימ”מ כיתרו את המבנה בו הסתגר זביידי יחד עם מחבלים נוספים וירו לעבר המבנה. לאחר סריקות במבנה אותרו שני מחבלים שחוסלו – מוחמד זביידי וחוסאם חנון, ואיתם שלושה נשקי M-16 ומחסניות ששימשו אותם.

כמו כן, במהלך המבצע נעצרו 17 מבוקשים ובסריקות אחר אמצעי לחימה איתרו הכוחות והחרימו שבעה נשקים, מטענים מאולתרים, תחמושת וציוד צבאי. אחד הנשקים אותר על מחבל חמוש לאחר שנתפס והוסגר לכוחות.

במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות אשר ירו במחבלים ופגעו בהם.

במהלך הלילה כלי טיס של צה”ל תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה במרחב וסיכנה את כוחותינו. כמו כן, במהלך המבצע הלוחמים איתרו והשמידו פיר תת קרקעי ומחרטה לייצור אמצעי לחימה.

לפי דיווח של הלל ביטון רוזן מערוץ 14, במערכת הביטחון מברכים על חיסול המחבל מוחמד זביידי ואומרים: “חיסול כזה משנה את יחסי הכוחות ומסכל פיגועים עתידיים”.

לפי דיווח של ניר דבורי בחדשות 12, חטיבת מנשה ביצעה בשבועות האחרונים סדרה ארוכה של מבצעים שנועדו לפגוע בתשתית הטרור במחנה הפליטים – כאשר מתוך כ-120 מחבלים שמוגדרים “גדוד ג’נין” חוסלו כ-60. הכוחות פעלו גם נגד דירות מסתור ותשתיות טרור נוספות באזור.

עוד דווח, כי בשבוע האחרון זיהו בישראל תופעה חריגה – מבוקשים שמחליטים להסגיר את עצמם לשב”כ ולהניח את הנשק, מתוך הבנה שאם לא יעשו זאת הם ייהרגו. המבוקשים מרימים טלפון לרכזי השב”כ, קובעים איתם נקודה להסגרה ומגיעים: עד כה כ-20 מבוקשים הסגירו את עצמם.

במחנה הפליטים עקבת ג׳אבר הלוחמים השמידו מטענים שאותרו ובחברון נעצרו חמישה מבוקשים בהם בכיר חמאס והוחרמו דגלי חמאס.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות