יוכבד ליפשיץ הטיחה בסינוואר: ‘איך אתה לא מתבייש?’. כיצד הוא הגיב?

החטופה יוכבד ליפשיץ, ששוחררה כעבור שבועיים וחצי, חשפה כי מספר ימים לאחר שנחטפה לעזה נכנס לבקר אותה יחיא סינואר • כעת היא חושפת מה אמרה לו במפגש
חרדים 10
ט"ז כסלו התשפ"ד / 29.11.2023 15:05

יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ששוחררה לפני כחודש מהשבי בעזה חשפה, כי במהלך שהותה בשבי חמאס פגשה באחת המנהרות את יחיא סינוואר – ואף הטיחה בו מספר מילים.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

“סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו”, סיפרה ליפשיץ ל’דבר’, “שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק”.

ליפשיץ, שהגיעה להפגין אמש למען החזרת שאר החטופים, הוסיפה: “אני פה כדי להפגין. להחזיר את עודד שלי הביתה. אנחנו נמשיך להפגין עד שכל החטופים יחזרו”.

ליפשיץ היא צלמת, מורה ופעילת זכויות אדם. היא נחטפה מקיבוץ ניר עוז בשמחת תורה. כעבור שבועיים וחצי היא שוחררה משבי חמאס, יחד עם נורית קופר.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12,  חטופים שהוחזקו במנהרה ברצועת עזה, סיפרו כי לפתע הורגשה תכונה ואז נפתחה דלת. בפתח הדלת עמד אדם מזוקן שדיבר אליהם בעברית מצוינת ללא מבטא – ושמו: יחיא סינוואר.

סינוואר, שהורה אישית על רצח, אונס, טבח ועריפת ראשים, רצה לברר את מצב החטופים, התבונן אליהם במנהרה ואמר להם: “שלום, אני יחיא סינוואר, אתם הכי מוגנים פה. לא יקרה לכם כלום”.

הסיפור נמסר למשפחה ואומת על ידי הגורמים שתחקרו אותה.

סינוואר, ששוחרר במסגרת עסקת שליט,  למד עברית בכלא הישראלי וצופה בחדשות מישראל באובססיביות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות