לא רצתה להיפרד מבעלה שבשבי – וחמאס איים: נגרור אותך על הרצפה

רימון ויגב בוכשטב-קירשט, תושבי קיבוץ נירים שנחטפו, היו יחד בשבי • אביו של יגב מספר כי היא לא הסכימה להשתחרר בלעדיו, אך "חמאס איימו עליה: 'יש לך שתי אפשרויות: או שתבואי יפה או שנגרור אותך על הרצפה'" • "מאד שמחים ונרגשים שהכלה שלנו חזרה"
חרדים 10
ט"ז כסלו התשפ"ד / 29.11.2023 13:00

אמש שוחררה משבי החמאס רימון בוכשטב-קירשט בת ה-36, שנחטפה עם בעלה יגב מקיבוץ נירים.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

היום (רביעי) משתף אביו של יגב, שנשאר בשבי החמאס, על התופת שרימון עברה – והמסר מבנו: “הוא ביקש למסור לנו שהוא אוהב אותנו”.

אורן בוכטשוב, אביו של יגב, בעלה של רימון צוטט ב’ישראל היום’: “היא הייתה עם יגב ביחד לאורך כל הזמן של השבי. זה הקל עליהם. כשאמרו לה שהיא משתחררת – היא לא רצתה ללכת.

“היא אמרה להם: ‘או שאנחנו הולכים ביחד או שאני נשארת פה ואף אחד לא משתחרר’. מחבלי החמאס אמרו לה: ‘יש לך שתי אפשרויות: או שתבואי יפה או שנגרור אותך על הרצפה’. לא השאירו לה ברירה. היא נראית הרבה יותר רזה ממה שהייתה לפני שנחטפה”.

הוא הוסיף: “מאד שמחים ונרגשים שהכלה שלנו חזרה. שהיא סוף סוף בבית. מאמינים שגם יגב יחזור בקרוב. כולם יחזרו הבייתה”.

גדעון היימן, בנה של דיצה היימן בת ה-84 מנחל עוז, ששוחררה אתמול כחלק מהפעימה החמישית ואושפזה בשיבא, סיפר היום בריאיון לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב על מצבה של אימו: “היא חזקה ושורדת, למרות האירוע הלא פשוט שעברה”.

“אימא בת 84, ובמשך 50 ימים היא לא קיבלה תרופות או טיפול רפואי, שלא לדבר על חובש או אפילו אקמול. השיקום יהיה לא קל”, שיתף הבן גדעון. “אני לא יודע מי החזיק אותה, אני לא חושב שנכון להיכנס לזה, אבל היא והנשים המבוגרות האחרות שחזרו הוחזקו בתנאים לא קלים. יש שם עוד אנשים מבוגרים פצועים. אדם בן 80 לא יכול לשרוד לאורך יותר מדי זמן בלי טיפול רפואי”.

נטע היימן, בתה של דיצה היימן ל’ישראל היום’: “הייתה שמחה גדולה לפגוש אותה אך יחד עם זאת היא לא קיבלה תרופות והתנאים הסניטריים היו מאד נמוכים. אנחנו מודאגים לגבי על מי שנשאר שם. רק מניר עוז יש עוד 43 – שנשארו שם, כולל קשישות וקשישים, וצריך לעשות הכל כדי שיחזרו במהרה גם אם זה יעלה בעוד אסירים משוחררים ובעוד הפסקת אש.

“כשפגשתי אותה התחבקנו. חיכינו המון לרגע הזה. יותר מדי זמן. היא לא קיבלה שום תרופה ושום נציג של הצלב האדום לא הגיע. הסיפור שלה מבהיר כמה חשוב להוציא משם את כולם בכל מחיר כי חייבים להם את זה. אלו אנשים שנחטפו מהבית שלהם עם פיג׳מות ויחפים. היא היתה שם בסכנת חיים גם מהפצצות צה״ל. אמא שלי היא דור שישי בארץ נתנה הכל ומגיע להם שיעשו הכל להחזיר אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות