אורי משגב כינה הכנסת ס”ת בבארי “הפלישה השנייה” – ועורר סערה

איש התקשורת מ'הארץ' כינה את הכנסת ספר תורה לזכרה של הפראמדיקית עמית מן הי"ד - "הפלישה השנייה" • איש התקשורת אריאל שנבל: "טועה, זוהי הפלישה השלישית. השנייה הייתה ביום הטבח עצמו, כשכמה חובשי כיפות סרוגות פלשו לבארי והצילו עשרות מחברי הקיבוץ"
חרדים 10
ט"ז כסלו התשפ"ד / 29.11.2023 11:30

אירוע הכנסת ספר תורה לבית הכנסת בקיבוץ בארי כונתה על ידי איש התקשורת אורי משגב מ’הארץ’ – “הפלישה השנייה”.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

משגב כתב, לצד סרטון של עשרות חוגגים עם ספר תורה: “הפלישה השנייה. מיהם האנשים האלה שרוקדים ושרים וחוגגים על אדמת בארי השרופה והמדממת?

“את ספר התורה תרם בן משפחת פאליק האמריקאית, הספונסרים ובעלי הבית של נתניהו. סליחה, זה פשוט חילול הקודש”.

הגולשים בטוויטר תקפו  את משגב על ההשוואה המחרידה, כביכול, בין פלישת מחבלי חמאס לבארי, לעשרות יהודים שחגגו הכנסת ספר תורה לבית כנסת בקיבוץ.

ספר התורה הוכנס לזכרה של הפראמדיקית עמית מן הי”ד, שנרצחה לאחר שטיפלה במשך שעות ארוכות בפצועים בקיבוץ בארי.

קרובת משפחה של מן הי”ד סיפרה כי לאחר הפוסט של משגב היא התקשרה אליו ושיתפה אותו בכך שזה פגע במשפחה. לדבריה, “הוא התנצל כי הבין שהמשפחה נפגעה. הוא מחק את הפוסט”.

העיתונאי אריאל שנבל הגיב: “אורי משגב טועה, זוהי הפלישה השלישית של הציונות הדתית לבארי. השנייה הייתה ביום הטבח עצמו, כשכמה חובשי כיפות סרוגות פלשו לבארי בלי שאף אחד קרא להם והצילו עשרות מחברי הקיבוץ. האיש הזה הוא פלגן מטונף ובנוסף לכך אידיוט מושלם. איכס”.

התסריטאי, סאטיריקן ופובליציסט הימני מני אסייג הגיב למשגב: “אני הייתי אחד האנשים שרקדו שם עם הספר, יחד עם משפחתה של עמית מן ז״ל והי״ד, ויחד עם אנשי זק״א ומד״א שהיו איתה שם ברגעיה האחרונים ופינו את גופתה, ויחד עם לוחמים רבים ואנשי הקיבוץ שהגיעו לאירוע העוצמתי.

“את רוב הסכום לספר התורה תרם חבר מאוד מאוד קרוב שלי, כאשר שאר הסכום נאסף במימון המונים שאני עצמי שיתפתי ופירסמתי. אין לחבר היקר והאדיב שלי שום קשר למשפחת נתניהו, והכל התחיל מפניה אליי של ערן, חבר המשפחה, ומשם הכל התגלגל עד לאירוע הסופר מרגש ובלתי נשכח שהתקיים אתמול בבארי.

“בחלומי אני רואה את העיתונאי נתבע על ידי התורם היקר. אבל התורם כבר בדרך למצווה הגדולה הבאה, ואין לו פנאי להתעסק עם שקרים וסילופים של אנשים מיותרים וחסרי אלוקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות