ילנה ואירנה באו ראשונות • 12 ישראלים ו-4 תאילנדים שוחררו מהשבי

לוחמי צה"ל חיסלו 3 מחבלים בעזה שהפרו את הפסקת האש • אזרח תאילנדי ששוחרר מהשבי העיד: "הרביצו לחטופים ישראלים בכבלי חשמל" • תמה ההפוגה. המגעים להארכתה נמשכים • ממשל ביידן דוחה כל הניסיונות להטיל הגבלות על הסיוע הביטחוני לישראל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ז כסלו התשפ"ד / 29.11.2023 02:29

היום ה-54 למלחמה: הפעימה החמישית של שחרור החטופים התבצעה אמש. המשוחררים הועברו לישראל על ידי הצלב האדום ובתמורה 30 אסירים בטחוניים שוחררו בהכלא הישראלי.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

היום צפויה הפעימה השישית של עסקת החטופים. בנוסף, ישוחררו שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית.

עדכונים שוטפים:

00:25 – משרד ראש הממשלה: כל 16 החטופים מהפעימה הערב נמצאים בשטח ישראל, לאחר 54 ימים בשבי בעזה. בין השבים חמישה ילדים, ושבע נשים אשר יתאחדו עם בני משפחותיהם הערב. שתיים מהשבות הגיעו כבר לבית החולים שיבא. בנוסף להם שוחררו הערב ארבעה אזרחים זרים.

00:20 – מזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרש, צייץ בחשבון הטוויטר: “ישנו מספר רב של דיווחים על אלימות מינית במהלך מעשי הטרור המתועבים של חמאס ב-7 באוקטובר, אותן צריך לחקור. יש לגנות אלימות על רקע מגדרי. בכל עת. בּכל מקום”.

23:40: תגובת משפחת ינאי לאחר שחרורה של מורן: “רגע של הודיה אנחנו נושמים לרווחה. מורן שלנו פה לידנו וכעת, היא סופסוף, עטופה ומוגנת. לאחר 54 י

23:10 – 10 חטופים ישראלים ו-4 בעלי אזרחות תאילנדית בדרך לישראל.

22:55 – אחרי עיכוב של שעות: 10 החטופים הועברו לצלב האדום

22:15 – ממשל ביידן דוחה את כל הניסיונות להטיל הגבלות והתניות על הסיוע הביטחוני לישראל, ולא צפוי שום שינוי במדיניות הנשיא בתקופה הקרובה, כך לפי דיווח בפוליטיקו שבו נכתב כי “הסיוע ימשיך לזרום ללא תנאים”.

22:15 –  גורם ישראלי אומר כי העיכוב בהשבת 10 החטופים משבי חמאס במסגרת הפעימה השישית הוא טכני בלבד. לדבריו החטופים ישובו עוד הערב לישראל.

21:56 – חדשות 12: קבינט המלחמה יתכנס ב-23:00, על רקע הצעת החמאס ליומיים נוספים של הפוגה ושחרור חטופים – למרות שאינם עומדים בקטגוריה המוסכמת.

21:55 – מנהיג חמאס מחמוד אל-מרדאוי לערוץ קטארי: העיכוב בשחרור החטופים בפעימה השישית הוא כתוצאה מ”מכשולים לוגיסטיים”.

21:25 – אזרח תאילנד שנחטף מאחד מקיבוצי העוטף ושוחרר בימים האחרונים מידי מחבלי החמאס סיפר: “הייתי עם ישראלים, והיו שומרים כל הזמן. כלפי היהודים שהיו איתי היה יחס קשה יותר, לעיתים הרביצו להם בכבלי חשמל”.

21:20 – בכיר חמאס בחו”ל אוסאמה חמדאן, לאל-מיאדין הלבנוני: “המאמצים להארכת ההפוגה עדיין לא הבשילו, הכנו את עצמנו לכל אפשרות עם סיומה. אם ישראל תבצע תוקפנות כלשהי – ההתנגדות ערוכה ואם הרגיעה תימשך, נמשיך כך. לא נדבר על עסקת חילופין שנוגעת לחיילים, לפני הפסקת התוקפנות והסרת המצור בעזה”.

20:55: דובר צה”ל מאשר: כוחות צה”ל חיסלו היום בעזה 3 מחבלים שסיכנו את הכוחות שבשטח.

20:50 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי עדכן כי מספר החטופים, לאחר חמש פעימות שחרור, עומד על 159.

20:40 –  אירנה טאטי בת ה-73 וביתה ילנה טרופנוב בת ה-50 מלוות כעת בידי יחידה מובחרת של צה”ל וכוח של השב”כ בשטח ישראל. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים.

20:30: דובר צה״ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את שתי החטופות הישראליות למצרים. מדובר בשתי החטופות שמשתחררות כמחווה לנשיא רוסיה – ילנה טרופנוב בת 50 ואמה אירנה טאטי בת 73. הן מצטרפות ל-10 החטופים הישראלים ששמותיהם הועברו לישראל במהלך הלילה ומשפחותיהם קיבלו הודעה על שובם. מדובר בעוד חמישה ילדים וחמש נשים.

החטופות השבות ארצה בדרכם בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופות השבות בנקודת המפגש. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהן באופן שוטף.

ילנה עלתה לפני 25 שנים לישראל יחד עם בעלה ויטאלי שנרצח במתקפת חמאס. בנם סשה בן ה-28 ובת זוגו ספיר כהן בת ה-29 עדיין נמצאים בשבי חמאס. אירנה בת ה-73 עבדה כרופאה. ארבעת בני המשפחה נחטפו מקיבוץ ניר עוז.

20:00 – אירנה טאטי בת ה-73 וביתה ילנה טרופנוב בת ה-50, שוחררו כ”מחווה” של חמאס לרוסיה, בשל היותן בעלות אזרחות רוסית נוסף על אזרחותן הישראלית. אלכסנדר, בנה של ילנה, ובת זוגו ספיר, נחטפו גם הם מביתם בניר עוז. בעלה של ילנה, ויטלי טרופונוב, נרצח ב-7 באוקטובר.

19:40 – ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם בני משפחת ביבס שיקיריהם שירי וירדן והילדים אריאל וכפיר נחטפו לרצועת עזה. השיחה בין נתניהו לבני המשפחה נערכה על רקע הודעת חמאס כי שירי וילדיה נהרגו. לפי הודעת לשכת רה”מ, נתניהו נפגש עם בני המשפחה אמש בקריה בתל אביב, ואמר כי הנושא נבדק בידי כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. נתניהו הבטיח שמדינת ישראל תעשה הכל להשבתם ארצה.

19:30 – השר בני גנץ: “אנחנו נמצאים ברגעים מורכבים, ובחלון זמנים במסגרת המתווה להשבת חטופינו. נפעל כדי למצות אותו ככל שניתן. לצד זאת, אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו. אנחנו חייבים להמשיך להילחם. לא נקמה אנו מבקשים אלא הבטחת עתידנו, לא נעצור עד שנביא ביטחון ונסיר את האיום על אזרחינו בדרום ובצפון”.

הוא הוסיף: “אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה בשל כך. אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה”.

18:40 – הרמטכ”ל קיים היום דיון ובו נדונו אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ”ל. במסגרת הפגישה אישר הלוי את תוכניות ההתקפה להמשך התמרון והוסיף: “אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא”.

18:45 – דובר משרד החוץ הקטארי ל-CNN: “המו”מ מתקדם לקראת שחרור אזרחים גברים”. גורם ישראלי מסר לוול סטריט ג’ורנל כי ישראל פתוחה למשא ומתן על שחרור גברים ישראלים וחיילים רק כאשר ישוחררו כל 27 הילדים והנשים שנמצאים מזה 52 ימים בשבי חמאס.

18:45: חמאס העביר את החטופים שאמורים להשתחרר היום לידי הצלב האדום. כך מדווחת רשת “אל-ערבייה” הסעודית.

17:15 – חמאס: בעקבות המאמצים של נשיא רוסיה ולודימיר פוטין, שוחררו שתי החטופות הישראליות בעלות האזרחות הרוסית והועברו לידי הצלב האדום.

17:05 – שר הביטחון יואב גלנט ביקר במנהלת המרכבה והרק”ם. בתום הביקור אמר שר הביטחון: “אני אומר כאן, בקרוב הטנקים, הנמרים וכל כלי הרק”ם האחרים יחזרו לפעולה בכל רחבי עזה. אם יש למישהו ספק, בקרוב מאד אנחנו נמשיך, נתמרן ונגיע עד להכרעת האויב ולהחזרת החטופים לביתם”.

16:45 – חמאס הודיע בטרור פסיכולוגי כי שירי ביבס ובניה נהרגו, צה”ל: “בוחנים את מהימנות המידע”

16:35 – נתניהו מבהיר: “בימים האחרונים אני שומע שאלה – האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן. אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף”.

16:25 – אימה חולת הסרטן של נועה ארגמני, שנחטפה לרצועה מהמסיבה ברעים: “אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי – רוצה לראות את נועה שלי”.

15:55 – שרון קלדרון, דודתם של סהר וארז ששוחררו השבוע מהשבי, סיפרה בראיון ל-CBS כי אחייניה שהו מתחת לאדמה לאורך כל התקופה בה היו בשבי. מדי פעם הם צפו בטלוויזיה, כך גילו שאימם הדס בחיים.

15:45 – בכירים ל-CNN: הצלב האדום עדיין לא קיבל גישה לחטופים שחמאס מחזיק, בניגוד לסיכום.

14:25 – פרופ’ רונית לובצקי מבית החולים איכילוב מסרה עדכון על מצבן הרפואי של שתי חטופות שפונו אליהן לאחר שחרורן אתמול. היא שיתפה כי ילדים רבים איבדו עד 15% ממשקלם, בשל מחסור בתזונה במהלך השבי. כעת צוות דיאטניות עובד עם הילדים על שיקום התזונה שהייתה חסרה להם ימים ארוכים. בנוסף, אחת הילדות עברה ניתוח אורתופדי, ותידרש לשיקום ארוך.

14:15 –  דיווח בבלומברג: ערב הסעודית הציעה לאיראן להגדיל את שיתוף הפעולה הכלכלי ביניהן ולהגדיל את ההשקעות ברפובליקה האסלאמית – אם טהראן תבלום את כוחותיה השלוחים במזרח התיכון ותמנע הסלמה של המלחמה בין ישראל וחמאס.

15:05 – כח ימ”מ חיסל את מפקד גדוד ג’נין מוחמד זביידי. מחבלים פתחו באש על הלוחמים והשליכו לעברם מטענים. לא היו נפגעים. כלי טיס צה”לי תקף חוליה חמושה שסיכנה את הכוחות.

15:00 – בחברת צים הודיעו: בשל המצב בים הערבי ובים האדום, אנו נוקטים אמצעי זהירות ונסיט את הספינות שלנו מתעלת סואץ. המשמעות – עיכובים בהגעת משלוחים לישראל.

14:45 – יוכבד ליפשיץ סיפרה אתמול בהפגנה שנערכה בקריה להשבת החטופים, על כך שפגשה את יחיא סינוואר: “הוא היה אצלנו 4-3 ימים אחרי שהגענו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה”.

14:40 –  דיווח בניו יורק טיימס: סנאטורים דמוקרטים לוחצים על ביידן להוסיף מגבלות על פעילות ישראל במסגרת הסיוע שאמור להיות מאושר. בין הדרישות – התחייבויות ישראליות לצמצום פגיעה באזרחים ולאפשר סיוע אמריקני נרחב לפלסטינים.

13:55 –  מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, צייץ בטוויטר: “אתן לכם כלל אצבע בימים מתוחים אלו לדעת להבחין בין ניוז לבין פייק ניוז. כל ידיעה על עסקת שחרור חטופים שמובילה להפסקת המלחמה או להפסקת אש ממושכת=פייק ניוז”.

13:55 – חמאס הודיע כי הועברו אליו רשימות של 15 ילדים ו 15 נשים שישתחררו היום מבתי הכלא בישראל, כחלק מהעסקה. על פי הדיווחים, עאהד תמימי היא אחת מהן – 3 שבועות לאחר שנעצרה בחשד להסתה לטרור.

13:35 – לקראת יציאתה לדרך של הפעימה השישית והאחרונה לעסקה הנוכחית מול חמאס, שר החוץ האמריקני אמר כי ארה”ב מתמקדת בניסיון להאריך את ההפוגה כדי להמשיך לשחרר חטופים וכן בלהגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה. בחצות, צפויה לפוג הפסקת האש הזמנית, אלא אם יושגו הסכמות על עסקה נוספת או הארכת הימים במתווה הנוכחי.

13:30 –  בשגרירות רוסיה בישראל טוענים בשיחה עם כאן חדשות: “שחרורה של החטופה יפה אדר, ניצולת השואה בת ה-85, התאפשר, בין היתר, עקב מאמציהם העקשים של גורמים רוסים בשיתוף פעולה הדוק עם הצד הישראלי, בפרט עם שרת המודיעין של ישראל גילה גמליאל, ובעלי עניין נוספים באזור”.

בשגרירות הוסיפו: “נמשיך לנקוט בצעדים כדי להבטיח שכמה נכדים של ניצולי שואה שעדיין מוחזקים ברצועת עזה יוכלו גם הם לחזור הביתה בשלום בהקדם האפשרי”.

13:15 – ראש הממשלה נתניהו התראיין לאקסל שפרינגר, והתייחס לטענות כי הוא חיזק את ארגון חמאס ברצועה. “זה שקר גדול שרציתי לחזק את חמאס. מגוחך”, אמר נתניהו. “אם הייתי רוצה לבנות את חמאס, היינו יוצאים למלחמה שלוש פעמים עם חמאס או עושה פעולות צבאיות גדולות נגדו?”.

לדברי נתניהו, הוא איפשר לכסף הקטארי לזרום לעזה רק כדי להימנע מאסון הומניטרי, ולא כדי לחזק את ממשל חמאס. “רצינו להימנע מקריסה הומניטרית אזרחית – מחלות, רעב ודברים נוספים שהיו יוצרים מצב הומניטרי בלתי אפשרי. זו הסיבה שממשלות ישראל אפשרו לכסף הזה להיכנס, לא כדי לחזק את חמאס. לא רצינו לחזק את חמאס בכלל. רצינו להחליש אותו ולפגוע ביכולות שלו ככל שיכולנו”.

13:00 – ראש הממשלה צפוי לקיים פגישה עם ראשי המועצות של עוטף עזה. זו ‏תהיה הפגיש השנייה מאז תחילת המלחמה. הפגישה מגיעה בצל ביקורות של ראשי מועצות בעוטף וראשי רשויות בדרום על התנהלות הממשלה בנוגע לטיפול בהם.

12:30 – חדשות 12: בקבינט המלחמה יש תמימות דעים למצות עד תום את המהלך הנוכחי לפי המתווה הקיים, כדי להחזיר את החטופים.

12:10 – רימון רימון קירשט בוכשטב, שחזרה אתמול ללא בעלה יגב בוכשטב משבי חמאס לאחר 53 ימים, התאחדה עם משפחתה. אחותה ניל פרסמה תמונות ראשונות של האיחוד, וכתבה: “חלק מהמלחמה נגמר – רימון שבה הביתה! בריאה ושלמה! עכשיו נמשיך להילחם לחזרתו של יגב ושאר החטופים”.

11:37 –  מנכ”ל ארגון הבריאות העולמי קרא להמשיך את ההפוגה בלחימה, והזהיר: “התנאים הנוכחיים ברצועה מגבירים את הסיכון להתפרצות מחלות”. הוא גם הדגיש שוב אזהרות קודמות של הארגון, שלפיהן “יותר אנשים עלולים למות ממחלות מאשר מהפצצות – אם מערכת הבריאות לא תטופל”.

11:15 – דיווח במצרים: בכירים ביטחוניים מצרים דנים עם עמיתיהם בקטר בדרכים להארכת ההפוגה ההומניטרית ביומיים נוספים

10:58 –  בכיר חמאס בחו”ל, מוסא אבו מרזוק הודיע כי היום ישוחררו גם שתי חטופות בעלי אזרחות רוסית “מתוך הערכה לנשיא פוטין”. שחרורן אינו חלק מהעסקה שבמסגרתה משוחררים 10 חטופים ישראלים.

10:20 – ערוץ הטלוויזיה המצרי “אלקאהרה אלאח’באריה” פרסם הודעה של ארגון חמאס בה נאמר שהארכת ההפוגה במספר ימים “באה בחשבון”. לפי הפרסום, המשא ומתן יכלול את “הדרכים לסיום המלחמה והסרת המצור מעל עזה”. כמו כן, פורסם כי התנאים לשחרור החיילים הישראלים שנחטפו יהיו שונים לחלוטין – ויהיו קשורים לסיום המלחמה.

10:15 – דיווח ב-AFP: לאחר ביצוע פעימות שחרור החטופים האחרונות שיימשכו גם הערב, ועל רקע המשא ומתן להמשך העסקה, בסוכנות הידיעות הצרפתית מדווחים שחמאס מעוניין בארבעה ימים נוספים של הפוגה בלחימה, כחלק מעסקה מול ישראל – בתמורה לשחרור חטופים ישראלים.

09:50 –  בקיבוץ בארי ערכו היום סיור הסברה לעשרות כתבים בתקשורת הזרה, במהלעו חברי הקיבוץ סיפרו על הזוועות שביצע חמאס במקום. אלון פאוקר, מדוברות הקיבוץ, אמר בשמם של התושבים: “ספגנו מכה קשה מאוד. חברים אהובים רבים נרצחו, אחרים נחטפו, הכאב עצום. אנחנו במאמץ גדול להשתקם כקהילה. אומנם המפעל חזר, וגם חדר האוכל וענפים נוספים אולם לקהילה ייקח זמן רב לחזור אחרי הטראומה. אנחנו קיבוץ חזק, נתמוך אחד בשני ונמשיך הלאה”.

הוא הדגיש: “תנאי הכרחי לשיקום וחזרת התושבים בקיבוצי העוטף וערי הדרום הוא מיגור ארגון הטרור הרצחני חמאס. וחשוב שמדינות העולם יבינו שאין פה שני צדדים שווים. יש פה מדינה ויש ארגון טרור אכזר שרצח וחטף אזרחים תמימים בהמוניו, והם לא יהיו חלק מהפתרון. צה”ל יצא למלחמה צודקת מאין כמוה להחזיר את החטופים ולחסל את חמאס – ואנחנו כולנו מאחוריו”.

09:10 – דיווח פלסטיני: שני פלסטינים נפצעו מאש צה”ל בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, בהם אחד במצב קשה.

09:05 – צה”ל: לפני זמן קצר בוצע ירי אזהרה לעבר כמה כלי שיט פלסטיניים ברצועת עזה שהפרו את ההגבלות הביטחוניות בזמן הלחימה. לאחר הירי, כלי השיט חזרו לחוף.

09:00 – אלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה שלשום משבי חמאס, אמרה בריאיון לחדשות הבוקר בקשת 12: “אביגיל התינוקת של המדינה, הפנים של המדינה. כולם כל כך רצו שהיא תחזור. אני מקבלת 900 הצעות אימוץ ביום ואומרת: אין מצב, היא רק שלנו. יש לה משפחה. אנחנו צריכים לעטוף אותה עכשיו, בשקט, לתת לה את הזמן להחלים. היא קטנה”.

“אביגיל בת ארבע, אנחנו מבקשים לתת לה את הפרטיות שלה – היא לא מודעת לרעש סביבה. אביגיל צריכה עכשיו להיות עם המשפחה שלה בשקט, עטופה. אני מניחה שהיא עברה דברים לא פשוטים. החזרה הזו לא פשוטה”.

09:00 – דמיאן, בנה של אופליה רויטמן בת ה־77 ששוחררה משבי חמאס, אמר ל-103FM: “אמא רוב הזמן הייתה לבד, בלי עוד אנשים, שזה מאוד הקשה עליה. במהלך האירוע היא נפצעה ביד, היא לא קיבלה טיפול ראוי לאורך התקופה. היא אכלה קצת אוכל שהיה, לא משהו שאישה בת 77, פצועה, יכולה להיות מוזנת ממנו”.

08:30 –  דיווח בוושינגטון פוסט: לפי מקור שמעורה בשיחות בקטאר, יש רצון של ישראל וחמאס להגיע לעסקה נוספת של שחרור חטופים ואסירים – אך “לא סוכמו המחירים”. לפיו, כבר יש הסכמות על שחרור ישראלים בפעימות הבאות, אם יהיו, לפי 5 קטגוריות: גברים מבוגרים (מעל גיל מילואים), חיילות, חיילים בשירות סדיר, גברים במילואים וגופות ישראלים שנרצחו ב-7 באוקטובר או בזמן ששהו בשבי.

08:30 –  חדשות 12: פרקליטי העצורות הערביות אזרחיות ישראל הודיעו לפרקליטות המדינה ומשרד המשפטים שהעצורות ומשפחותיהן מסרבות לכלול אותן בעסקת שחרור מול חמאס. מדובר בעצורות שנוספו לאחר שהממשלה אישרה להוסיף 50 שמות למאגר האסירות לשחרור בעסקה מול חמאס.

07:50 – לוחמי מגב ומילואים בחטיבה 646 פועלים משעות הלילה במחנה הפליטים ג’נין. נחשפו צירים, הוחרמו אמצעי לחימה רבים – ונעצרו מבוקשים. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש בין מחבלים במקום לכוחות צה”ל – והם השיבו אש. בנוסף, כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים חמושה שהיוותה סכנה ללוחמים.

07:15 –  פרופ’ איתי פסח מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, מסר עדכון על מצבם הרפואי של המשוחררות מהשבי אמש: “זכינו לקבל בלילה 8 שבים בנוסף ל-13 שבים ושבות שכבר הגיעו. השבות היקרות שקיבלנו הלילה קבוצה של נשים חזקות, מדהימות, מלח הארץ הזאת, שעמדו בגבורה בתלאות השבי. התקבלו בחיבוק גדול שלנו ושל המשפחות מלוות בידי צוות ייעודי וצוות רחב שכולו התכונן לרגע הזה ומסור לרפא את פצעיהם הפיזיים והנפשיים”.

עוד הוסיף פרופ’ פסח: “המשוחררות עברו בדיקה מקיפה. חלקן סובלות ממחלות רקע ומפציעות. מצבן הרפואי מורכב, הן יזדקקו להרחבה של הבדיקות. כולן יציבות ולא נשקפת סכנה מיידית לאף אחת מהן. ניתן להן את כל התנאים להחלמה”.

05:15 – דיווחים פלסטיניים על כמה עצורים בפעילות צה”ל באזור ג’נין.

03:05 – לשכת ראש הממשלה: התקבלה רשימת החטופים שצפויים להשתחרר היום, הודעות נמסרו למשפחות

יוסי שניידר, קרוב של משפחת ביבס, אמר הבוקר לחדשות 12: לא קיבלנו עדכון שהם ברשימה של היום. “זו כמו רשימת שינדלר האישית שלנו. כל יום אנחנו מחכים לראות מי יחזור ומי לא, כמו הרשימה שבוחרת מי ינצל ממוות ומי לא. אני לא מבין איזה כלי מיקוח זה ילד בן ארבע, איזה קלף מיקוח זה ילד בן עשרה חודשים?”, אמר שניידר.

02:35 – שר החוץ של תאילנד פרנפרי בהידה-נוקרה בירך את שני החטופים אזרחי מדינתו ששוחררו אמש משבי חמאס והועברו לטיפול בבי”ח בישראל. “זו הרגשה חמה לראות את החטופים ששבו בעבר עומדים בתור כדי לקבל בברכה ולהביע תמיכה בשני השבים החדשים”.

02:00 –  שרת החוץ של גרמניה אנאלנה בארבוק: “שבועות איומים הגיעו סוף-סוף לסיומם עבור משפחות נוספות. 12 בני ערובה שוחררו היום, ובהם אזרחית גרמניה אחת. אני מרגישה הקלה עבורם, אך יחד עם זאת, כל שחרור הוא תזכורת לכך שהסיוט הגרוע ביותר נמשך עבור אנשים נוספים”.

00:50 –  שרי החוץ של 7 מדינות ארגון המדינות המתועשות, הביעו בהצהרה משותפת תמיכה בהארכה נוספת של ההפוגה וההפסקות העתידיות בלחימה בעזה, במטרה להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולהקל על שחרור כל בני הערובה.

00:35 –  דובר המועצה לבטחון לאומי האמריקני, ג’ון קירבי: “על ישראל להבטיח שתכנון הפעולה הצבאית בדרום רצועת עזה יקח בחשבון את החפים מפשע שנמצאים שם, כולל את אלה שנעקרו מצפון הרצועה והועברו לשם”.

00:25: הפלשתינים מדווחים על פעילות צבא ודחפורים במחנה הפליטים ג’נין. בתיעודים שפורסמו נראו פעולות לחשיפת צירים ודווח על הרס תשתיות. כמו כן, נמסר כי בג’נין ובכמה כפרים בסביבת העיר בוצעו סריקות וכניסה של כוחות. בג’נין דווח גם על נוכחות כוחות בסביבת אחד מבתי החולים בעיר.

00:20 – דיווח בפוקס ניוז: מל”ט איראני טס היום סמוך לנושאת המטוסים האמריקנית דווייט אייזנהאוור בזמן שהייתה במים בין-לאומיים, ולא נענה לאזהרות רבות שנשלחו ממנה. בפנטגון אומרים כי רואים את התקרית הזו בחומרה.

00:01 – 10 המשוחררות הישראליות הגיעו לבתי החולים שיבא ואיכילוב ונפגשו עם המשפחות.

00:01 – משרד הבריאות: שני האזרחים הזרים ששוחררו הגיעו לבית החולים אסף הרופא.

00:01 – כאן חדשות: המסר הישראלי למשתתפי המשא ומתן בקטר: לחץ לשחרר את הילדים והאימהות שנותרו בשבי, לפני שניתן יהיה לדון בעסקאות נוספות.

00:00 –  נשיא ארה”ב ביידן: “החמאס ביצע מתקפת טרור כי הוא מפחד שישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה בשלום. החמאס מבקש להמשיך בדרך של טרור, אלימות, הרג ומלחמה – לא ניתן להם את מה שהם מבקשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות