עו”ד שהתפלל על חייל שנהרג חש אשם. מה השיב לו הגר”ש אלתר?

עו"ד משיקגו שהתפלל למען חייל צה"ל במסגרת פרויקט 'אימצו חיילים', גילה כי החייל 'שלו', הקדוש איתן דב רוזנצוייג הי"ד - נרצח • בשברונו פנה לראש הישיבה מגור  - שהבהיר לו כי תפילתו לא הלכה ריקם: "חלילה, לא התרשלת!"
יוסף גרינבוים
ט"ז כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 22:25

סיפור שמסעיר ביממה האחרונה את הקהילה החרדית בשיקגו, מכה גלים – ומלמד על עוצמת הערבות ההדדית שבאה לשיאה בימים של הלחימה בדרום.

הסיפור החל לפני כחודש, עם תחילת המערכה. אז התוודע דניאל, תושב שיקגו, עורך דין במקצועו ויהודי בעל לב ורגש חם, לפרויקט ‘אימצו חיילים’, במסגרתו נקרא הציבור היהודי ברחבי העולם ‘לאמץ’ חייל ולהתפלל בעדו.

דניאל, שביקש לפעול בכל דרך להצלחת חיילי צה”ל, נרתם לפרוייקט וקיבל במייל את שמו של החייל עליו הוא אמור להתפלל בימים הבאים: איתן דוב בן חגית אסתר.

ואכן, כמו כל משימה אחרת בחייו, לקח דניאל את המשימה ברצינות רבה. הוא התפלל עבור החייל ‘שלו’ בכל עת מצוא, הוסיף זמן על לימודו ודאג לתוספת זכויות כאשר הוא מכווין בכך עבור החייל שאת זהותו לא הכיר, אך הוא חש כי התחבר אליו בקשר נפשי עז.

בליל יום רביעי בשבוע שעבר, דניאל חזר לביתו אחרי יום עבודה עמוס במשרדו. הוא נכנס למיטתו ואינו מצליח לעצום עין כל הלילה. משום מה, הלילה מוליכות אותו מחשבותיו לחיילים הנמצאים בעזה. הרגשתו אינו משתפרת, ובשלב מסוים הוא קם ממיטתו ומתיישב לומר תהילים ברגש, כשהוא מכווין כדרכו את שמו של החייל שצרוב בזכרונו: איתן דב.

בבוקר הוא יצא מוקדם לתפילה בנץ כדרכו, כאשר לאחר התפילה המשיך לומר תהילים.

“הרגשתי שמשהו לא טוב קורה”, סיפר.

ואכן, כשהגיע למשרד, פתח את המחשב ועקב אחר החדשות מהארץ. לתדהמתו, גילה כי לוחם צה”ל בשם איתן דוב רוזנצוויג נפל בלילה האחרון בקרב בעזה.

השם ‘איתן דב’ מוכר לו מאוד, אך הוא מנסה לשכנע את עצמו שאולי זה לא החייל “שלו”. בהמשך נתקל במודעת אבל שבה נכתבו גם שמות הוריו של החייל, והפעם כבר לא היה מקום לספק: החייל איתן דוב בן חגית אסתר הי”ד, נפל ואיננו.

מאותו הרגע, התהלך דניאל כסהרורי. הידיעה על פטירתו של החייל לא נתנה לו מנוח. אולי לא עשיתי מספיק עבורו, חשב אכול רגשות אשם.

בצר לו, החליט לתנות את כאבו בפני הגאון רבי שאול אלתר, ראש הישיבה  מגור, אליו נחשף לאחרונה בעקבות ביקורו של ראש הישיבה בפלורידה ובניו יורק.

האם יתכן שהתרשלתי, שאל, האם אילו הייתי עושה יותר אולי נפילתו של החייל הקדוש היתה נמנעת?

המענה של ראש הישיבה, בפקס, הגיע במהירות.

“חלילה וחס!” – כתב ראש הישיבה כשהוא מצמיד למילים סימן קריאה. “כמובן ש(אנו) שבורים מעצם הנפילה של הקדוש הי”ד, אבל לא מחשש להתרשלותו. אני מאמין שעוד ייווכח בתועלת תפילותיו ולימודו עבור הקדוש. ויהי רצון שנתבשר טוב”.

אגב, סגירת מעגל מפתיעה נחשפה לאחר שסיפורו של עורך הדין משיקגו פורסם.

הקדוש איתן דוב הי”ד בן יבלחט”א ר’ עוזי רוזנצוויג, זכה אף הוא להתקרב לראש הישיבה מגור, כשהוא מופיע דרך קבע בשיחותיו של הגר”ש ואף נראה בתמונות כמי שעומד בין הבחורים על ה’פרענצעס’ בבית מדרשו.

בסופו של דבר, סיבבה יד ההשגחה העליונה שהן עורך הדין משיקגו והן החייל מכפר עציון, היו שניהם משומעי לקחו של ראש הישיבה…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות