אלה 10 החטופות ששוחררו בפעימה החמישית: השמות והסיפורים

9 נשים ונערה שוחררו בפעימה החמישית • מיאה וגבריאלה ליימברג חוזרות עם אחותה של גבריאלה - קלרה • אופליה רויטמן, דיצה היימן, תמר מצגר ועדה שגיא מניר עוז • נורלין באבאדילה אגוג'ו שנחטפה מנירים, ומירב טל שבן זוגה יאיר יעקב בשבי, ורימון קירשט שגם בעלה יגב בשבי
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 21:15

10 חטופות שוחררו הערב (שלישי) משבי החמאס ברצועת עזה – בהן אם ובת גבריאלה ומיאה ליימברג ואחותה של גבריאלה – קלרה, שלושתן נחטפו מניר יצחק.

אופליה רויטמן, דיצה היימן, עדה שגיא ותמר מצגר שנחטפו מניר עוז. נורלין (נטלי) באבאדילה אגוג’ו תושבת יהוד, שהתארחה בנירים ונחטפה משם. מירב טל מראשון לציון שנחטפה יחד עם בעלה יאיר יעקב,  מניר עוז  – יאיר יישאר לעת עתה  בשבי, ורימון קירשט שנחטפה עם בעלה יגב שיישאר גם הוא בשבי.

בפעימה החמישית  של עסקת החטופים השתחררו היום מהשבי בעזה:

– תמר מצגר (בת 78)
– דיצה הימן (בת 84)
– נורלין בבדילה (בת 60)
– עדה שגיא (בת 75)
– אופליה אדית רויטמן (בת 77)
– רימון קירשט (בת 36)
– מירב טל (בת 53)

משפחת ליימברג
– גבריאלה ליימברג (בת 59)
– מיאה ליימברג (בת 17)
– קלרה מרמן (בת 63)

מלבדן השתחררו מהשבי שני חטופים בעלי אזרחות זרה.

בני הזוג של תמי, רימון ומירב עדיין בשבי בעזה, ובן זוגה של נורלין נרצח בטבח.

גבריאלה ומיאה ליימברג – נחטפו מניר יצחק

גבריאלה ליימברג (59) עלתה מארגנטינה בשנות ה-90. יש לה בת אחת, מיאה, בת 17 שנחטפה איתה.

גבריאלה גרה בירושלים ועובדת כמנהלת בעמותת שק”ל שמספקת שירותים קהילתיים לבעלי מוגבלויות, היא אישה עם לב ענק שתמיד עוזרת.

גבריאלה פסיכולוגית חברתית בהכשרתה שנותנת את כל הנשמה שלה לעבודה שלה. אישה שאכפת לה מהזולת, תומכת ואוהבת. היא אמא מסורה שנותנת מעצמה בשביל בתה מיאה ששוחררה הערב משבי החמאס יחד עם דודתה קלרה מרמן.

אחיה פרננדו מרמן (60) וגיסה לואיס נוברטו הר (70), עדיין נמצאים בשבי החמאס.

מיאה ליימברג בת 17, תלמידת י”ב בתיכון אומנויות בירושלים, זמרת ששרה מדהים. ילדה מסורה ואחראית, חכמה ותמיד עוזרת לחבריה. עובדת בחנות ספרים. חברותיה של מיאה מספרות עליה שהיא ילדה כיפית ואשת שיח מופלאה, שאוהבת ללמוד ולחקור.

לה ולמשפחתה כלבת שיצו בשם ‘בלה’ שנחטפה יחד איתם והערב היא חזרה משבי החמאס כאשר בלה בידיה. אמה גבריאלה ליימברג ודודתה קלרה מרמן צפויות להשתחרר אף הן הערב משבי החמאס.

דודיה פרננדו מרמן (60) ולואיס נוברטו הר (70), עדיין נמצאים בשבי החמאס.

קלרה מרמן – נחטפה מניר יצחק

קלרה מרמן (63) גרה בניר יצחק מ-1982. בת זוגו של לואיס, יש לה שתי בנות ושלושה נכדים והיא ידועה בקינוחים המעולים שלה..

גננת במקצועה. יצאה לפנסיה אבל ממשיכה לעבוד עם קשישים, וגם עם משפחות וילדים בסיכון להם היא נותנת הדרכה הורית. קלרה היא אישה חזקה שתומכת במי שמבקש. עוזרת לכולם, לקשישים וילדים.

קלרה היא אחותה של גבריאלה ליימברג ודודתה של מיאה ליימברג ששוחררו יחד איתה הערב משבי החמאס. בן זוגה של קלרה, לואיס נוברטו הר (70), ואחיה פרננדו מרמן (60) עדיין נמצאים בשבי החמאס.

דיצה הימן – נחטפה מניר עוז

דיצה הימן (84) היא ממקימות קיבוץ ניר עוז – שירתה בגרעין נח״ל, ושם הכירה את בעלה הראשון. היא החוט המלכד של המשפחה, וידועה בזכות מרק העוף, החמין ועוגות הפירות שלה.

דיצה היא אישה משפחתית, סבתא אהובה ואוהבת.

מאז שבעלה נפטר, היא גרה לבדה, אימצה חתולה שקוראים בשם מיה.

מירב טל – נחטפה מניר עוז

מירב בת ה-53, תושבת ראשון לציון, נחטפה יחד עם בן זוגה יאיר יעקב מהממ”ד בביתו בניר עוז. במהלך בוקר שבת מירב דיווחה למשפחתה שיאיר מחזיק את הממ”ד. הקשר האחרון איתה היה בשעה 09:20 כשהיא שלחה הודעה קולית: “תעזרו לי, תזמינו משטרה יאיר פצוע. הם בתוך הבית” – ואז נותק הקשר.

ביום ראשון בערב נשלח למשפחה סרטון תעמולה של חמאס שבו נראה שמוציאים את מירב ואת יאיר מתוך ממ”ד ולוקחים אותם. בסרטון נשמעת מירב אומרת למחבלים – תעזבו אותו, הוא פצוע.

בתה של מירב מתארת אותה כאישה דומיננטית, “פלפלית”, ובנותיה בטוחות שהיא מטפלת בילדים בשבי.

גם בניו של יאיר – יגיל (12) ואור (16) נחטפו, כששהו בבית אחר בקיבוץ – הם שוחררו במסגרת הפעימה הרביעית של עסקת השבויים והתאחדו עם אמם, רננה. יאיר נשאר בשבי משום שאינו עומד בקריטריונים לשחרור לעת עתה.

אופליה רויטמן – נחטפה מניר עוז

אופליה רויטמן (77) מקיבוץ ניר עוז היא האמא, הרעיה והסבתא הכי טובה בעולם. יש לה שלושה ילדים ותשעה נכדים שהם כל עולמה.

הייתה מחנכת במשך עשרים שנה, ובמשך חמש שנים הייתה מנהלת בבתי ספר יהודיים בארגנטינה.

עלתה לארץ מארגנטינה בשנת 1985 ומתגוררת בקיבוץ ניר עוז עד היום. עבדה בקיבוץ בתחום החינוך שנים רבות והייתה פעילה בועדות שונות בקיבוץ. אישה אצילית וצנועה שאוהבת את החיים ואת הקיבוץ.

במשך שלושת השבועות הראשונים הוגדרה רויטמן כנעדרת, אך לאחר מכן משפחתה עודכנה כי היא נחטפה לרצועת עזה.

רימון קירשט – נחטפה מנירים

רימון קירשט, בת 36,  אוהבת לגדל צמחים, לאמץ ולגדל בעלי חיים, ולשמוע מוזיקה. היא עוסקת ברפואה משלימה ורפלקסולוגיה.  היא מתנדבת במסלן, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה, והיא היתה מלווה נשים לבתי משפט ובמשטרה. רימון ובעלה יגב התחתנו לפני שנתיים וגרו בקיבוץ נירים והקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות – יש להם חמישה כלבים וחמישה חתולים, רובם עברו התעללות.

בעלה יגב נחטף ביחד עם רימון ב-7 באוקטובר ונשאר בשלב זה בשבי חמאס.

נורלין (נטלי) באבאדילה אגוג’ו – נחטפה מנירים

נורלין “נטלי” בבדילה (60) תושבת יהוד-מונוסון. היא נסעה בליל שישי עם בן זוגה, גדעון בבאני , לבית של חברים קרובים בקיבוץ נירים לרגל חגיגות ה-70 של הקיבוץ.

לנורלין יש תשוקה לחיים, לחברים, לטיולים ולריקודים. היא מפזרת שמחה בכל מקום שאליו היא מגיעה. בגינת הבניין ביהוד שם היא גרה, יש לה פינה קטנה משלה, שם היא מגדלת פרחים. גדעון, בן זוגה, נרצח בשבת השחורה.

בבוקר המתקפה, היא התקשרה למשפחתה ואמרה שהיא מפחדת ושאולי לא תחזור. בעוד שגדעון נרצח על ידי מחבלי חמאס, נורלין נחטפה לרצועת עזה.

עדה שגיא – נחטפה מניר עוז

עדה שגיא (75) מקיבוץ ניר-עוז, היא אמא לשלושה ילדים וסבתא לששה נכדים. מורה ללשון ולערבית. חברותיה וחבריה מספרים עליה שהיא אישה נפלאה, שוחרת שלום ואהבה.

עדה הייתה אמורה לטוס בלונדון לחגוג את יום הולדתה ה- 75 שלה שחל ב- 20 לאוקטובר. אלא שאת יום הולדתה ה-75 היא ציינה בשבי מחבלי חמאס.

תמר מצגר – נחטפה מניר עוז

תמר מצגר (78) היא סבתא במשרה מלאה המסורה לטיפול בנכדים שלה. עקב הקושי שלה להתנייד, היא מעדיפה לבלות במרפסת בביתה הקטן – עם העיתון, התשבצים והסיגריות.

אוהבת את השקט שלה, לקרוא ספרים ולצפות בטלנובלות. בעברה, עבדה בקיבוץ בטיפול בתינוקות, ובניהול חנות הכלבו.

תמר נחטפה על ידי מחבלי חמאס מביתה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בעלה יורם. לבני הזוג שלושה ילדים ושבעה נכדים. יורם נשאר בשבי חמאס בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות