דפנה ואלה: “המחבלים אמרו לנו שאף אחד לא רוצה אותנו בחזרה”

סבתן של דפנה ואלה אליקים חשפה בריאיון ל'זמן אמת' פרטים חדשים על האכזריות של מחבלי החמאס כלפיהן בשבי: "אמרו להן לא להגיד כלום. המחבלים אמרו להן: 'אנחנו יודעים איפה אתן גרות ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן'"
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 18:43

סבתן של דפנה בת ה-15 ואלה בת ה-8 אליקים ואימו של נעם הי”ד אביהן שנרצח, מספרת בריאיון שישודר הערב (שלישי) בתוכנית ‘זמן אמת’ בכאן 11 על הסיוט שעברו נכדותיה בשבי החמאס.

המחבלים אמרו להן: “אנחנו יודעים איפה אתן גרות, ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן בשבי”, סיפרה.

בנוסף, חשפה פרטים חדשים על האכזריות הבלתי נתפסת של המחבלים שרצחו את אביהן נעם, את בת זוגו דקלה ואת בנה תומר הי”ד – וחטפו את הבנות לעזה מקיבוץ נחל עוז.

הסבתא פגשה את הבנות שלשום בלילה בבית החולים שניידר, מעט לאחר שהוחזרו לארץ ושחרורן מהשבי.

היא מספרת שהן היו מאוד מפוחדות: “כשאמרתי שכולם רוצים לראות אותן, שאלו בתמיהה: ‘באמת כולם ידעו שהיינו בעזה? באמת רוצים לראות אותנו?’. ‘הם (-המחבלים) אמרו לנו שאף אחד לא רוצה אותנו בחזרה'”.

הבנות הוזהרו ואויימו מראש על ידי המחבלים שלא לספר מה עבר עליהן והיכן שהו: “אמרו להן לא להגיד כלום. המחבלים אמרו להן: ‘אנחנו יודעים איפה אתן גרות ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן'”.

דפנה ואלה נחטפו לעזה באמצעות רכב שהיה שייך לאביהן נעם, ובדרכן ספגו לא מעט מטחי אבנים שהושלכו לעברן. לפי הסבתא, הן הוחזקו כמעט לבדן, ולאורך השבועות הארוכים של השבי הבנות הועברו בין מספר אתרים ובתים לרבות “גנים, בתי ספר ובתי חולים”.

האוכל שסופק להן היה בסיסי וכלל בעיקר אורז, פסטה ופול. לאלה הקטנה היה קשה בהתחלה לאכול את המזון הזה והיא מיעטה לאכול, אבל אחותה דפנה הזהירה אותה: ‘אם לא תאכלי יום יומיים את בסוף תמותי ברעב. אנחנו חייבות לחזור הביתה’. בכך היא “הצילה אותה”, סיפרה סבתן.

צוות ‘זמן אמת’ ליווה את משפחת אליקים מאז החטיפה, והערב תשודר הכתבה שמלווה אותם בשבוע האחרון והדרמטי בטלטלה בין האבל הכבד לבין התקווה שהתגשמה לחזרתן של הבנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות