חללי צה”ל תומר, שקד וקיריל הי”ד נהרגו בשמחת תורה – ונחטפו לעזה

סמל ראשון תומר יעקב אחימס, סמל קיריל ברודסקי וסמל שקד דהן הי"ד הוכרזו חללי צה"ל החטופים בידי ארגון טרור • בכך עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-395 • לגבי שניים מתוך השלושה יש בידי מערכת הביטחון ממצאים שמאפשרים להביאם לקבר ישראל
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 17:48

משפחותיהם של שלושה חיילי צה”ל שנחטפו על ידי מחבלי חמאס לעזה, קיבלו הודעה כי הם נרצחו בידי ארגון הטרור.

השלושה – סמ”ר תומר יעקב אחימס הי”ד, בן 20, מלהבים, קשר מפקד חטיבה, סמל קיריל ברודסקי הי”ד, בן 19, מרמת גן, חפ”ק מפקד חטיבה וסמל שקד דהן הי”ד, בן 19, מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7.

כולם מוכרזים חללי צה”ל חטופים בידי ארגון טרור.  בכך מספר חללי צה”ל עלה ל-395 מאז תחילת המלחמה.

גורם ביטחוני אמר, כי לגבי שניים מתוך השלושה יש בידי מערכת הביטחון ממצאים שמאפשרים להביאם לקבר ישראל ולגבי השלישי לא נמצאו ממצאים דומים – וגם מידע זה נמסר למשפחות.

לפי דיווח של דורון קדוש בג”צ, החללים נפלו בקרב בשמחת תורה. הרבצ״ר קבע את מותם של החללים לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.

הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביא לקבורה של שני החללים תומר יעקב אחימס הי”ד וקיריל ברודסקי הי”ד ועל כן יערכו לוויות לחללים אלו.

על פי ההלכה, המשפחה שלא תערך ליקירה לוויה תוכל לשבת שבעה.

אמו של שקד דהן הי”ד ספדה לו: “מצדיעה לך, שקד אהוב ויקר שלי. נלחמתי כל חיי לדאוג ולגדל אותך באהבה, חינוך מעולה, ערכים, סביבה ראויה. עשיתי למענך מה שהייתי חייבת כאמא. הצלחתי לשמור ולהגן עליך בהמון מצבים. נלקחת ממני לעולמים.

“לקחו אותך ולא דאגו להחזיר אותך”, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה, “אפילו לא את גופתך. לא מכבד אותך, לא מכבד את המשפחה ובטח לא מכבד את המדינה. את הכבוד לך נתתי לך בעודך בחיים ואמשיך להנציח אותך. דע לך כי המוני המונים אוהבים אותך! החלטתי לא לשבת שבעה כל עוד גופתך לא הוחזרה. אוהבת אותך לנצח נצחים ילד יקר שלי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות