בן גביר: לא ‘להכיל’ פיצוץ המטענים • ליברמן: להפסיק עם הקונספציה

הפסקת האש הזמנית ברצועת עזה הופרה בשתי תקריות שונות שאירעו אחר הצהרים (שלישי), שבהן הופעלו שלושה מטענים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה”ל.   באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. ארבעה לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים השיבו אש לעבר מקורות הירי. בצה”ל מדגישים כי מדובר בהפרת הסיכומים מול חמאס בהפוגה: “בשני המקרים, כוחות צה”ל שהו
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 16:33

הפסקת האש הזמנית ברצועת עזה הופרה בשתי תקריות שונות שאירעו אחר הצהרים (שלישי), שבהן הופעלו שלושה מטענים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה”ל.

 

באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. ארבעה לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים השיבו אש לעבר מקורות הירי.

בצה”ל מדגישים כי מדובר בהפרת הסיכומים מול חמאס בהפוגה: “בשני המקרים, כוחות צה”ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים”.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, טען כי נוצרו היום “חיכוכי שדה” בין מחבלי הארגון לבין כוחות צה”ל בצפון הרצועה, “הלוחמים שלנו טיפלו בהפרה זו, אנו מחויבים להפוגה כל עוד האויב התחייב לה, ואנו קוראים למתווכים ללחוץ על הכיבוש לעמוד בכל תנאי הפסקת האש בשטח ובאוויר”.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל, דיווח כי צה״ל מעריך שמדובר על מטענים שהופעלו מרחוק. כלומר – לא מטעני גחון שמופעלים כשהכוח עולה עליהם, אלא הפעלה מודעת של מחבלי חמאס שזיהו את הכוח  והפעילו את המטענים.

לפי הדיווח, שני מטענים התפוצצו אחד אחרי השני, אחד על נגמ״ש מרכבה ואחד על טנק של חטיבה 401, בזמן שהכוחות עלו על הכלים. האירוע קרה באזור בית החולים רנתיסי – בקו ההפוגה המוסכם. פצוע אחד באורח קל מרסיסים. כמו  מטען הופעל על כוח מילואים של חטיבה 261. באירוע הזה הכוח זיהה גם ירי שבוצע לעברו והשיב באש.  4 נפצעו קל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “חמאס ניסה לפני זמן קצר לרצוח חיילי צה”ל בצפון רצועת עזה. אני קורא לראש הממשלה לא ‘להכיל’ את פיצוץ מטעני החבלה שהופעלו נגד חיילינו, ולהורות לצה”ל לשוב ולכתוש את החמאס בעוצמה.

“אסור לחכות לכך שחלילה ייהרגו לנו לוחמים. יש לשוב לפעול בהתאם למטרת המלחמה: השמדה טוטאלית של חמאס”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן אמר: “חמאס ממשיך להתל בישראל, ולהתעלל במשפחות החטופים. למרות הצהרת ראש הממשלה על כך שביקורים של אנשי הצלב האדום אצל החטופים שלנו זה חלק אינטגרלי מההסכם, עדיין לא ראינו שום סימן שחמאס ממלא את התחייבויותיו.

“בנוסף, התבשרנו לפני זמן קצר על כך שחמאס הפעיל מטעני חבלה וירה על חיילי צה”ל בצפון הרצועה, דבר שמהווה הפרה בוטה של ההסכם להפסקת האש. חייבים להפסיק להתנהל לפי הקונספציה שכבר קרסה, להפסיק עם ההכלה והוויתורים, ולהתחיל לדאוג לאינטרס הישראלי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות