אביה של אמילי הנד: “היא חשבה שהייתה בשבי שנה ושכולם נשחטו”

תומאס הנד שחזר בריאיון לרשת CNN את האימה שעברה בתו אמילי בת ה-9: "אסור היה להם לדבר בקול, רק בשקט. הם יכלו רק לצייר או לשחק קלפים" • "החלק הכי קשה בפגישה היה שהיא רק לחשה" • "לא פגעו בה פיזית, אבל היא למדה איך אומרים 'תהיי בשקט' בערבית"
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 16:15

תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה משבי חמאס, סיפר היום (שלישי) בריאיון ראשון שהעניק לרשת CNN על האיחוד המשפחתי ועל הטראומה של בתו מימי השבי.

“פתאום הדלת נפתחה והיא פשוט רצה. זה היה יפה בדיוק כמו שדמיינתי, מחצתי אותה חזק”, סיפר האב על על רגע המפגש עם בתו הקטנה, שהוכרז כי נרצחה, עד שנודע על חטיפתה. “ראיתי שהיא איבדה ממשקלה. החלק הכי קשה בפגישה היה שהיא רק לחשה. אני לא יכולתי לשמוע אותה. הייתי צריך לשים את האוזן שלי על השפתיים שלה – כי הורו לה בשבי שלא לעשות רעש – והיא אמרה לי: ‘חשבתי שאתה נחטפת’. היא חשבה שכל תושבי הקיבוץ נחטפו או נשחטו, לא היה לה מושג.

“אני רוצה לדעת כל כך הרבה, אנחנו נדע רק כשהיא תספר, אבל אנחנו חייבים לתת להם לספר את זה כשהם מוכנים”.

כששאל אותה כמה זמן לדעתה הייתה בשבי, ענתה אמילי לאביה: “שנה”. הנד סיפר: “חוץ מהלחישה, גם זה היה אגרוף בבטן”.

על האוכל בשבי סיפר: “הם תמיד אכלו ארוחת בוקר, לפעמים צהריים ולפעמים משהו בערב. אמילי הייתה כל כך רעבה שהיא למדה לאהוב לחם רגיל עם שמן זית”.

אמילי סיפרה לאביה כי לא היכו אותה, אבל היא למדה איך אומרים “תהיי בשקט” בערבית. לדבריו, האיום באמצעות הקול הספיק כדי לשלוט בהם. עוד נאמר בכתבה: “אסור היה להם לדבר בקול, רק בשקט. הם יכלו רק לצייר או לשחק קלפים כדי להעביר את הזמן”.

אמלי לא שהתה במנהרה אלא הועברה מבית לבית ביחד עם חטופים נוספים.

עוד הוא סיפר כי  בתו חזרה עם “ראש מלא בכינים, אבל היא חוזרת לעצמה לאט לאט”.

על הימים שאחרי השחרור אמר: “אתמול בלילה היא בכתה עד שפניה היו אדומות, היא לא יכלה להפסיק. היא לא רצתה שום נחמה. אני מניח שהיא שכחה איך להתנחם. היא לא רצתה שיגעו בה – היא נכנסה מתחת למיטה, התכסתה בשמיכה ובכתה בשקט”.

בכתבה סופר גם על הקשר המיוחד שנרקם בין הילה רותם שושני בת ה-12, שנחטפה מביתה בבארי עם אמה רעיה לבין אמילי, חברת המשפחה, שנחטפה איתן לאחר שהתארחה בביתן. השתיים שוחררו יחד באותה פעימה, בעוד רעיה נותרה מאחור בשבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות