עוקץ הכספומטים באיזורים חרדים: השיטה פוענחה והוגש כתב אישום

כך פענחה המשטרה עוקץ כרטיסי אשראי בהיקף של מאות אלפי שקלים בעשרות מקרים ברחבי הארץ, רבים מהם חרדים, שבוצע באמצעות התקנת ציוד מיוחד בכספומטים ושכפול כרטיסים במעבדת זיוף •  היום הוגש נגדו כתב אישום
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 14:03

בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בחשד לעבירות של זיוף ושכפול כרטיסי אשראי וגניבת כספים מקורבנות רבים.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

החקירה החלה בעקבות תלונה במשטרה מאחד הבנקים.

כבר בראשית החקירה התברר, כי הנאשם התקין בכספומטים שונים ברחבי הארץ התקנים מיוחדים, שבאמצעותם העתיק את פרטי מאות כרטיסי של לקוחות תמימים.

בהמשך שכפל אותם באמצעות ציוד שנתפס ברשותו, וכך משך כספים בשווי כולל ומצטבר של מאות אלפי שקלים, באמצעות הכרטיסים המזויפים ששכפל וזייף.

לפני כשלושה שבועות הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו את הנאשם, בשנות ה-50 לחייו תושב חולון, בשעת מעשה.

בלשי המשטרה שעקבו אחריו, הבחינו בו כשהוא מושך כספים בכספומט בעיר בת-ים. בחיפוש שערכו השוטרים, נתפסו ברשותו עשרות כרטיסי אשראי משוכפלים ומזויפים. בהמשך ערכו בלשי ימ״ר ירושלים חיפוש בדירתו בחולון ובדירה נוספת בעיר פתח תקווה, ששימשה את הנאשם כמעבדת זיוף שנועדה לביצוע מעשיו הפלילים.

שם הנאשם שכפל כרטיסי אשראי, על בסיס הפרטים והמידע שאותם השיג במרמה ובעבריינות באמצעות ההתקנים שהיה מתקין בכספומטים השונים. בדירות איתרו השוטרים ציוד ששימש להעתקה וזיוף כרטיסי האשראי, ממצאים הקושרים את הנאשם לביצוע העבירות וכסף מזומן בסכום של עשרות אלפי ש״ח.

מהחקירה במשטרה עולה, כי הנאשם שכר חדר בדירה בפתח תקווה מנתין זר ששהה בישראל שלא כחוק, והשתמש בו כמעבדה להכנת ציוד וזיוף כרטיסי האשראי.

הנתין הזר ששהה בישראל שלא כחוק, נעצר ונחקר, ובסיום חקירתו הועבר להליך גירוש באמצעות רשות האוכלוסין וההגירה.

בחקירה ביחידת ההונאה בימ״ר ירושלים התחזקו החשדות נגד הנאשם וגובשה נגדו תשתית ראייתית לזיוף ושכפול כרטיסי אשראי בעשרות מקרים.

לפי המשטרה, החשוד נהג לזייף ולשכפל כרטיסי אשראי ‘מהדור הישן’ – כלומר ללא שבב חכם שמוטבע בהם. בשל כך, הוא ביצע את מעשיו הפליליים והתקין את ההתקנים, בעיקר במקומות שבהם מתגורר ציבור חרדי וציבור ערבי, שם נפוץ השימוש בכרטיסים אלו בעיקר למשיכת כספים, ובהתאם שיעורי הצלחתו בגניבת הפרטים, השכפול, הזיוף וגניבת הכספים הייתה גדולה יותר.

מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת בבימ״ש בהתאם לצרכי החקירה. עם סיום החקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, היום הוגש נגדו כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים, ומעצרו הוארך שוב בבימ״ש עד לתאריך 6.12.

רפ״ק אלי ליבקינד, מפקד יחידת ההונאה בימ״ר ירושלים: ״מדובר בנאשם שפעל באופן שיטתי וסדרתי וכך זייף, שכפל ונטל כספים מחשבונותיהם של אזרחים רבים. לצד מיצוי הדין עם הנאשם והשלמת החקירה – שהבשילה היום לכתב אישום. אנו ממליצים לציבור כולו לעקוב אחר התנועות בחשבון הבנק ולדווח מיד על כל פילות חריגה שאינה מוכרת בחשבון הבנק״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות