הסבא של המשוחררות: להביא את סינוואר ולגזור מוות כמו לאייכמן

אלה ודפנה אליקיים מנחל עוז, חזרו הביתה מהשבי • סבא שלהן, מורדי צין, פגש אותן אחרי 51 יום: "מאוד פחדתי מהמפגש עם הנכדות, אבל הן נראו טוב והיו מאושרות. אחד המשפטים הראשונים שאלה אמרה: 'החמאסניקים גנבו לי את הטלפון'. זה מאוד הצחיק אותי"
חרדים 10
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 13:13

מורדי צין, סבן של החטופות אלה ודפנה אלקיים ששוחררו משבי חמאס, התייחס למצבן ולפגישה הראשונה שלו עם נכדותיו אחרי 51 ימים.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

אביהן של האחיות נרצח עם בת זוגו דקלה ערבה ובנה תומר הי”ד.

“פחדתי מהפגישה”, אמר בריאיון ל’חדשות הבוקר’ עם ניב רסקין בקשת 12. “אבל אתמול ביליתי עם הנכדות בשניידר, מהצהריים עד הערב. הן נראו טוב, היו מאושרות – ואני הייתי מאושר. כתבתי בקבוצה של החברים שקיבלתי נכדות יותר נחמדות. אחד המשפטים הראשונים שאלה אמרה לי זה: ‘החמאסניקים גנבו לי את הטלפון’. זה מאוד הצחיק אותי, איך שהיא מדברת עליהם.

“בתי מעין תמיד הייתה מצטנעת, פתאום הפכה להיות ממש לביאה. דיברה לעניין. עקבתי אחריה. כלפי המשפחה היא ננעלה, לא ענתה לטלפונים ולוואטסאפים. הכל עשינו דרך יועץ התקשורת שלה. זה קצת הפתיע והרגיז – אבל אני מקבל את זה”.

כשנשאל אם שוחח עם נכדותיו על מה שארע – השיב: “לא יזמתי שאלות, אני מחכה. מישהו אמר לדפנה שהיא השמינה קצת, אז היא אמרה: ‘בטח, אכלנו רק פיתות’. הן פעילות, מדברות ועונות לעניין. לא יודע לאן זה יתפתח, אולי תהיה להן תגובה מאוחרת יותר. אני לא רופא ולא נביא. מקווה שזה לא יירד, אלא יעלה”.

על יום מתקפת הפתע בשמחת תורה אמר: “אני לא גר בנחל עוז. מעין גרושה מנועם והיה להם הסדר שבסופי שבוע הבנות אצלה. מאחר והייתה מסיבה בנחל עוז, הוא ביקש שהבנות יהיו אצלו למרות שזה לא היה התור – ואז קרה האסון.

“הבן שלי שלח לי תמונה של דפנה מהאינסטגרם, מצולמת עם פיג’מה לצד החמאסניקים. צעקתי: ‘מה אתה מתעסק באינסטגרם? ביקשו לא להפיץ דברים’. הוא אמר: ‘אבא, זו דפנה והיא בעזה’. זה היה ב-10:00 בבוקר. הסתבר שהוא צדק. אני לא חושב שכל סבא שעובר אסון צריך לשבת באולפנים ולהסביר למל”ל ולכולם מה צריך לעשות, אני יודע דבר אחד: שלא צריך לחסל את יחיא סינוואר, אלא להביא אותו ולשפוט אותו, כמו אייכמן, ולהוציא לו פסק דין מוות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות