הממשלה אישרה את תקציב 2023 המתוקן: שרי ש”ס תקפו את בני גנץ

הממשלה אישרה את תקציב המדינה המותאם למלחמה • חמשת שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד • מלכיאלי לגנץ: "מה זה הקמפיין הזה נגד המורים של הרשתות? התרתם את הדם שלנו!"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 01:51

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023, המותאם למלחמה וכולל הקצאה מחדש של כ-4.8 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

חמשת שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד התקציב, במחאה על כך שהוא מפנה רק חלק מהכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה. השר אופיר אקוניס נמנע בהצבעה על סעיף הכספים הקואליציוניים בלבד.

השר גדעון סער הסביר בישיבת הממשלה מדוע החליט להצביע נגד התקציב: “ניתן היה להביא לישיבה הזאת הצעה אחרת. כזאת שעולה בקנה אחד עם טובת הכלכלה, כזאת שמתעלה לגודל השעה, כזאת שמשקפת את האחדות בעם. לצערי זה לא מה שקרה פה הערב”.

הוא פנה לחברי הממשלה ותהה: “אנחנו הצבענו נגד ההסכמים הקואליציוניים כשקמה הממשלה. למה חשבתם שנשנה את דעתנו עכשיו?”

בהמשך מתח ביקורת על חלוקת הכספים הקואליציוניים: “האם כשהצטרפנו לממשלה ביקשו כספים קואליציוניים? זה כלל לא עלה דעתנו! אנחנו במלחמה!”

לסיום אמר: “אנחנו נכנסים לתקופה כלכלית קשה ביותר עם הרבה חוסר ודאות. צריך להיות עם יד רחבה בכל מה שנוגע להוצאות המלחמה, הן בביטחון והן בהוצאות האזרחיות הקשורות. מצד שני – חייבים להקפיא כל מה שאינו נדרש והכרחי! לצערי אין הקפדה על כך בהצעה לפנינו – לכן אצביע נגד”.

השר אופיר אקוניס הודיע כי הוא יימנע בהצבעה על סעיף “יישום הסכמים קואליציונים”.

השר אוריאל בוסו  תקף את השר בני גנץ בישיבת הממשלה, על שיצא נגד הכספים לחרדים: “מפרוץ המלחמה יו״ר ש״ס הרב דרעי ושרי ש״ס עובדים ללא לאות למען הציבור ללא שום פוליטיקה, ואתה ברגע אחד החזרת את הפילוג שקרע את העם. זה הזמן לאחדות וקירוב, זה מה שהעם מצפה. תוכיח שההצטרפות שלך היא לא פוליטית כפי שנראה בפעולות האחרונות שלך נגד הציבור החרדי”.

השר מיכאל מלכיאלי מש”ס יצא גם הוא  נגד השר בני גנץ: “מה זה הקמפיין הזה נגד המורים של הרשתות? התרתם את הדם שלנו! למי יש משהו נגד המורים המסורים באופקים ובקרית שמונה? למה מגיע להם פחות? למה מגיע לילד חרדי פחות?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות