חברת המשכנתאות וההלוואות גייסה מימון – והמקווה פתח שעריו

בית כנסת מפואר בשכונת רוממה בירושלים נקלע למצוקה, בעקבות כך שלא חוברו מערכות המקווה בעקבות חוב • רגע לפני שהרים ידיים, פנה הגבאי לחברת המשכנתאות המצליחה, שגייסה תוך מספר ימים את הסכום הנדרש - והמקווה פתח את שעריו
יוני גרין
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 01:28

בשכונת רוממה בירושלים הוקם מבנה מפואר שם שוכן בית כנסת ובית מדרש. את המקום פוקדים מאות ואלפי אנשים הן במהלך השבוע והן בימי שבת קודש והחגים – אז המקום מלא מפה לפה.

בעקבות הביקוש הגבוה ובשל כך שמבנה בית הכנסת ממוקם במרכז ריכוז חרדי עצום בעיר ירושלים, החליט גבאי בית הכנסת להקים מקווה טהרה, דבר שגם יניב הכנסה לא מבוטלת לקופת המוסדות.

אלא שרגע לפני שהמקווה נפתח, החליט הקבלן שלא לחבר את מערכות המקווה וזאת בעקבות חוב שנותר על סך מיליון שקלים. הגבאי שלא ידע מהיכן יביא את הסכום העצום נקלע למצוקה שרק הלכה וגברה, ובינתיים המקווה עומד שומם.

רגע לפני שהגבאי הרים ידיים, הוא פנה לחברת “ווגשל משכנתאות והלוואות” של איש המימון הוותיק ר’ מתתיהו ווגשל, אשר בתוך ימים ספורים השיג את הסכום המלא, שהועבר באופן ישיר לגבאי בית הכנסת.

הגבאי שהתרגש מן המהירות מיהר להעביר את הכסף לקבלן ובתוך זמן קצר המקווה פתח את שעריו להמונים – מה שמכניס סכום גבוה במיוחד מידי חודש לקופת המוסדות.

גבאי בית הכנסת סיפר:  “הייתי ממש על סף ייאוש אך אז מצאתי את ר’ מתתיהו אשר באומנות יוצאת דופן ובמסירות שאין דומה לה עשה הכל בכדי לגייס את הסכום המלא לטובת העניין. אני מודה לו מעומק הלב על המסירות וההשקעה שבחסדי שמים הביאה תוצאה מצליחה במיוחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות