שליש מהחרדים: יש לקצץ בכספיים היחודיים לחרדים פחות מלאחרים

מנתוני סקר של המכון למדיניות העם היהודי עולה: כמחצית מהחרדים סבורים שיש לקצץ בכספים הייחודים לחרדים באותה מידה שמקצצים גם בשאר התקציבים • רק 7% מהחרדים סבורים שיש לקצץ יותר מאשר בשאר התקציבים
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשפ"ד / 28.11.2023 01:21

על רקע הדיון על הכספים הקואליציוניים שחלקם מיועדים למגזר החרדי, המכון למדיניות העם היהודי פרסם היום (שני) נתוני סקר שנערך בשבוע שעבר במגזר החרדי.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

בסקר הוצגה למדגם מייצג של החרדים השאלה בנוסח הבא: ״המלחמה תשנה את מצבה הכלכלי של ישראל ותחייב אותה לארגן מחדש את סדרי העדיפויות שלה״. הנשאלים התבקשו לומר האם ״במציאות הזאת״ הם סבורים שיש לקצץ כספיים יחודיים של המגזר החרדי פחות, יותר או כמו שאר התקציבים.

לפי התוצאות, כשליש מהחרדים בישראל סבורים שיש לקצץ את ״התקציבים שמופנים ייחודית לחברה החרדית״ פחות משאר התקציבים. כמחצית מהחרדים סבורים שיש לקצץ בכספים הייחודים לחרדים באותה מידה שמקצצים גם בשאר התקציבים.

רק 7% מהחרדים סבורים שיש לקצץ בתקציבים היחודיים לחרדים יותר מאשר בשאר התקציבים.

ד”ר שוקי פרידמן, סגן נשיא המכון למדיניות העם היהודי: “המציאות הישראלית השתנתה בשבועות האחרונים בכל מובן. ראוי שגם יהיו נכונים לשאת בנטל המשותף, שהוא גם ביטחוני אבל לא פחות חשוב מכך, כלכלי, באופן שיבוא לידי ביטוי בסדרי העדיפויות התקציביים”.

ראוי לציין, כי עמדה זו של החרדים שונה באופן קוטבי מעמדתם של רוב אזרחי ישראל, הסבורים כי המגזר החרדי מתוקצב יותר מכפי שראוי. לדוגמה, בסקר של מנו גבע לחדשות 12 נמצא כי ״החשש הכי גדול״ של אזרחים לאחר הקמת הממשלה היה מפני ״הגדלת התקציבים לחרדים״. סקר של קמיל פוקס ואתר המדד מחודש יולי האחרון מצא כי 71% מהיהודים בישראל סבורים ש״המגזר החרדי קיבל יותר מדי תקציבים״ בתקציב המדינה האחרון. עמדה זו הייתה העמדה הרווחת ביותר בכל המגזרים למעט המגזר החרדי.

סקר המכון למדיניות העם היהודי במגזר החרדי בוצע על ידי אסקריא, וכלל 300 משיבים בפאנל אינטרנטי ו-200 משיבים בסקר טלפוני (בסך הכל כ-500 משיבים). הנתונים שוקללו ונותחו על ידי פרופ׳ קמיל פוקס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות