קופסאות שימורים באולמות מתחת לאדמה: מה שסיפרו חטופים ששבו

החטופים מתחילים לשתף את המשפחות וגורמי הבטחון בחוויות מהשבי: הם חילקו פיתות לחתיכות קטנות כדי שיספיק לכולם" • על פי חלק מהעדויות, החטופים קיבלו בגדים חדשים רק לקראת השחרור – ולא התקלחו בכל תקופת השבי • בחלק מהזמן סבלו מהפסקות חשמל ממושכות
חרדים 10
י"ד כסלו התשפ"ד / 27.11.2023 17:56

40 חטופים שוחררו עד כה מידי ארגון הטרור חמאס וכעת מתאוששים מהטראומה הנוראה שחוו.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

חלק מהחטופים ששוחררו משבי חמאס בימים האחרונים סיפרו לגורמי הביטחון, כי לאחר שנחטפו לעזה הם הוכנסו למבנים – וזמן קצר לאחר מכן הועברו למתחם מתחת לאדמה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, חטופים סיפרו שמדובר במעין אולמות, בהם שהו עם חטופים נוספים תחת השגחה של מחבלי חמאס חמושים. הם הוסיפו כי ניזונו מקופסאות שימורים, ושבימי הלחימה הראשונים קיבלו חומוס ופיתות.

לפי דיווח בחדשות 12, החוויות העולות מהעדויות של כל אחד מהחטופים שונות: הם הוחזקו במקומות שונים, מעל לפני האדמה או מתחת לפניה, אכלו מעט מאוד, בלי להחליף בגדים או להתקלח. בחלק מהזמן סבלו מהפסקות חשמל ממושכות, מניתוק מוחלט מהעולם החיצון והועברו ממקום אחד לאחר בהנחיית החוטפים.

ביום השחרור הודיעו החוטפים ליפה אדר, לילדים ולנשים שהוחזקו יחד איתה, כי הם עומדים להשתחרר ולשוב לישראל. כדי ליצור מצג שווא שדואגים להם, החוטפים הביאו למשוחררים בגדים חדשים – לאחר 50 יום שבהם לא התקלחו ונשארו עם אותם בגדים שאיתם נחטפו.

לפי ענבר טויזר בחדשות 12, בני המשפחות מספרים ש”האהובים שלנו לא ראו חדשות בכלל”.

בימים הראשונים החוטפים הראה ליפה אדר תמונה של הנכדה שלה אוריאן מופיעה בחדשות. אחת מנכדותיה סיפרה: “זה החזיק אותה. היא אמרה לנו שהיא ידעה שהילדים והנכדים שלה לא ייתנו לה להישאר בשבי ויילחמו עליה. יפה אמרה: הילדים והנכדים שלי לא ישאירו אותי מאחור וזו הייתה התקווה שלה”.

יפה, בת 84 מקיבוץ ניר עוז חזרה בפעימה הראשונה. לקרוביה סיפרה כי בשלב מסוים הפסקת חשמל ארוכה הפסיקה למספר ימים גם את אספקת האוכל.

אדריאנה, כלתה של יפה, סיפרה לחדשות 12: “יפה מרגישה בטוב, היא ירדה מאוד במשקל. היא אכלה שם רק אורז ופיתות קטנות שהיו צריכים לחלק לחתיכות קטנות כדי שיספיקו לחטופים שהיו יחד איתה. הם לא ידעו אם למוחרת יהיה להם אוכל”.

תמיר אדר, נכדה של יפה, נשאר מאחור והוא עדיין מוחזק בידי החמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות