השמות והסיפורים: החטופים ששוחררו בפעימה השלישית מהשבי

במשוחררים - אביגיל עידן בת ה4 שהתייתמה מהוריה הי"ד בטבח • הגר ברודץ ו-3 ילדה, שיתאחדו עם האב אביחי • אלה ודפנה אליקים, שאביהן הי"ד נורה • חן גולדשטיין-אלמוג ו-3 ילדיה, שאיבדו אב ואחות • אלמה אברהם ואביבה סיגל לבקשת פוטין, שוחרר גם רוני קריבוי, בעל אזרחות רוסית
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ד / 26.11.2023 18:57

הפעימה השלישית בעסקת החטופים: 14 חטופים ישראלים שוחררו היום (ראשון), אחד מהם ישראלי עם אזרחות רוסית – רוני קריבוי בן ה-25 מכרמיאל – ששוחרר כמחווה של חמאס לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

בין 13 החטופים שמשתחררים במסגרת העסקה – אביגיל עידן, בת הארבע שהתייתמה מהוריה במתקפה, שני אחיה מחכים לה ויחגגו איתה את יום הולדתה הארבע שחל ביום שישי האחרון.

בפעימה השלישית של עסקת החטופים השתחררו היום מהשבי בעזה:

– אביגיל עידן (בת 4)
– אלמה אברהם (בת 84)
– אביבה אדריאן סיגל (בת 62)
– רון קריבוי (בן 25)

משפחת ברודץ:
– הגר ברודץ (בת 40)
– עופרי ברודץ (בת 10)
– יובל ברודץ (בן 8)
– אוריה ברודץ (בן 4)

משפחת גולדשטיין-אלמוג:
– חן גולדשטיין אלמוג (בת 48)
– אגם גולדשטיין אלמוג (בת 17)
– גל גולדשטיין אלמוג (בן 11)
– טל גולדשטיין אלמוג (בן 8)

משפחת אליקים:
– דפנה אליקים (בת 15)
– אלה אליקים (בת 8)

אביגיל עידן – נחטפה מכפר עזה

אביגיל בת ה-4 התייתמה במתקפה הרצחנית על כפר עזה משני הוריה. היא נחטפה מהממ”ד של משפחת ברודץ’ בקיבוץ. אביה, רועי עידן, היה צלם חדשות ב-ynet. הוא יצא החוצה מביתו כדי לצלם את מצנחי הרחיפה של המחבלים. בזמן הזה רצחו המחבלים את אשתו סמדר בביתם. רועי חזר לביתו והרים את אביגיל על הידיים ונורה גם הוא על ידי המחבלים. כשאביחי ברודץ השכן יצא מביתו הוא ראה את אביגיל רצה בשבילי הקיבוץ כשכולה חיוורת, והכניס אותה לממ”ד עם הגר והילדים. אביגיל נחטפה יחד עם משפחת ברודץ.

שני אחיה של אביגיל, עמליה בת ה-6 ומיכאל בן ה-9 הסתתרו בממ”ד, מיכאל התקשר למוקד ההצלה והמוקדנית הורתה לו להיכנס לארון עם אחותו ולהתחבא שם עד שיבואו “אנשים טובים” להצילם. הפעולה הזו הצילה את חייהם. שני האחים נמצאים עם משפחתם ומחכים בקוצר רוח לחגוג עם אביגיל את יום הולדתה הרביעי שחל ביום שישי האחרון.

לאביגיל אזרחות אמריקנית ונשיא ארה”ב ג’ו ביידן, הבטיח לעשות כל שביכולתו כדי לשחררה מהשבי ולהשיבה לארץ.

אביגיל הפכה לסמל בעל כורחה. כל מדינת ישראל והעולם כולו מברך על שובה.

אביגיל. צילום: באדיבות מטה המשפחות 

הגר, עפרי, יובל ואוריה ברודץ – נחטפו מכפר עזה

הגר ברודץ בת 39, אדם מלא רגישות וסבלנות, שופעת חוש הומור שסוחף את כולם. גדלה בקיבוץ גבולות ולפני 9 שנים עברה לגור בכפר עזה עם בעלה שעובד שם בחקלאות. כיום הגר עובדת כמנהלת הקהילה של קיבוץ מגן.

בזמנה הפנוי היא אוהבת לשתות קפה איכותי, לצאת לקמפינג ולטייל בארץ עם המשפחה והילדים ולשמוע מוזיקת רוק. מעל הכל, הגר היא אמא מסורה לעפרי (10) יובל (8) ואוריה (4) שנחטפו יחד איתה מביתם שבקיבוץ כפר עזה, אביחי ברודץ בעלה מחכה כבר לפגוש אותם בכיליון עיניים.

עפרי ברודץ בת 10, תאריך יום הולדתה הוא ה-8.10, יום אחרי השבת השבת השחורה והחטיפה. עפרי היא ילדה מוזיקלית, מנגנת על גיטרה. היא אוהבת להחליק על רולר בליידס ומשחקת בקבוצת הכדורגל של כפר עזה, ולא מוותרת על אף פעולה בתנועת הנוער, טיול או מסיבה.

עפרי היא מרכז המשפחה, מלכדת את כולם בחיוך ובקסם אישי, ילדה סקרנית, רגישה שמכילה את כולם. נחטפה מביתה יחד עם שני אחיה, יובל (8) ואוריה (4.5) ויחד עם אמם הגר.

יובל ברודץ בן 8, ילד חכם וסקרן, אוהב לחקור כל מה שסביבו. שחקן כדורגל מעולה, אוהב לגו ולשחק באקס בוקס. יובל הוא ילד רגיש עם נפש עדינה, אם האחים שלו מקבלים מכה הוא בוכה מרוב דאגה כלפיהם.

יש לו חיוך שובה לב, אוהב אדם והמילים שלו נוגעות בכולם. נחטף מביתו יחד עם שני אחיו, עפרי (10) ואוריה (4.5) ויחד עם אמם הגר.

אוריה ברודץ בן 4.5, ילד שמח שאוהב לעשות בלגן, לשחק כדורגל ולשחק אקס בוקס עם אחיו הגדול יובל. אוהב לשחק בטרקטורים בגינה ולשחק כדורגל.

ילד יפה תואר ועקשן לא קטן, המילה שלו תמיד תיהיה האחרונה וגם הראשונה בבית. נחטף מביתו יחד עם שני אחיו, עפרי (10) ויובל (8) ויחד עם אמם הגר.

הגר בת ה-40 נחטפה מהבית בכפר עזה יחד עם שלושת ילדיה – עפרי, שבדיוק חגגה ערב לפני עם המשפחה את יום הולדתה העשירי, יובל בן ה-8 ואוריה בן ה-4. יחד איתם נחטפה גם אביגיל עידן ששני הוריה נרצחו.

אביחי, אב המשפחה בן 35, ניצל מהתופת ופתח באותו שבוע במחאת משפחות החטופים מול הקריה. אביחי, חבר כיתת הכוננות של כפר עזה יצא להגן על הקיבוץ. הגר עובדת במנגנון הקיבוץ.

עכשיו המשפחה כולה מתאחדת.

אלה ודפנה אליקים – נחטפו מנחל עוז

דפנה אליקים בת 15, ילדה שמחה ומאושרת שמוקפת חברים כל שעות היממה. דפנה אוהבת לשיר, אוהבת כל אדם באשר הוא אדם. בכל רגע שדפנה לא מבלה עם החברים הטובים שלה, היא מצלמת סרטונים לטיקטוק. דפנה אוהבת לצייר ומוכשרת מאוד בכל הקשור למלאכת יד.

אלה אליקים בת 8, ילדה טובת לב ומצחיקה, חזקה ותמיד יודעת מה היא רוצה. מהרגע שלמדה לעמוד וללכת, היא לא הפסיקה לרקוד. ציירת מחוננת – ילדה מאוד מוכשרת ויצירתית. את שמה קיבלה כי עץ האלה הוא עץ חזק ומרשים בכל ימות השנה, בדיוק כמוה.

אלה בת ה-8 ואחותה הגדולה דפנה בת ה-15 נחטפו מבית אביהן נועם הי”ד, בנחל עוז. אביהן נרצח וכך גם בת זוגו דקלה ערבה ובנה, תומר ערבה הי”ד.

המחבלים שידרו שידור חי מההתרחשויות בבית המשפחה. נועם היה ירוי ברגלו, והמחבלים נראו כשהם חוקרים את בני המשפחה על זהותם. בהמשך, הם הוציאו את תומר ודרשו ממנו, תחת איומי רובה, לדפוק על דלתות ולבקש מהשכנים לצאת. בדרך זו הצליחו לפגוע בעוד תושבים – כשהכל מתועד בלייב פייסבוק של חמאס.

גופותיהם של נועם, דקלה ותומר הי”ד זוהו בהמשך. דפנה ואלה נראו כבר בימים הראשונים כשהן מצולמות בשבי חמאס.

אמא שלהן, מעיין צין, מחכה להן בקוצר רוח בבית.

חן, אגם, טל וגל גולדשטיין-אלמוג – נחטפו מכפר עזה

חן גולדשטיין אלמוג, בת 48, עובדת סוציאלית במקצועה. חן מוקפת בהמון חברות ואוהבת מאוד את הבית ואת הפינה הפרטית שלה. אוהבת להתאמן ולרוץ, חן היא ההגדרה לאישה לביאה.

המוטו שלה ושל נדב בעלה הי”ד, זה לעולם לא לעזוב את הבית שלהם בקיבוץ כפר עזה. חן ונדב הי”ד הכירו כבר בחטיבה בתיכון שער הנגב, והם חברים מאז גיל 14. נדב נרצח, גם בתם הבכורה – ים הי”ד נרצחה בבסיס צה”ל במסגרת שירותה הצבאי כתצפיתנית. חן נחטפה יחד עם 3 ילדיה הנוספים.

אגם גולדשטיין אלמוג בת 17 ותחגוג את יום הולדתה ה-18 בינואר. תלמידת כיתה י”ב בתיכון בשער הנגב. ילדה יפייפיה שמפזרת המון טוב לכל סביבתה.
אגם היא נערה שאוהבת לעבוד, עושה בייביסיטרים ועובדת במערכת החינוך של הקיבוץ בו היא גרה – כפר עזה, ומחוברת ואוהבת מאוד את קהילת הקיבוץ.
ילדה חכמה ותלמידה מצטיינת, שאוהבת ללמוד ספרות ופילוסופיה. ילדה ערכית עם לב ענק, שהתקבלה למכינה קדם צבאית.

נחטפה עם אימה ושני אחיה הקטנים מביתם, אביה נדב ואחותה הבכורה ים הי”ד, נרצחו בשבת השחורה.

גל גולדשטיין אלמוג בן 11, ילד מתוק, יפה וחכם. גל משחק כדורגל וכדורסל, מחובר לכל עולם הספורט הישראלי ומכיר שחקנים וסטטיסטיקות גם בישראל וגם בספורט העולמי. לגל יש לב ענק והחברים שלו הם כמו אחים בשבילו.

הוא הכי אוהב שניצלים של סבתא ורדה, שמבטיחה שרק מחכה להכין לו שוב. נחטף מביתו שבקיבוץ כפר עזה, יחד עם אימו ושניים מאחיו. אביו נדב ואחותו הבכורה ים, נרצחו בשבת השחורה.

טל גולדשטיין אלמוג: בן 8, בעוד כחודש יחגוג את יום הולדתו התשיעי. טל משחק כדורסל, אוהב לצייר קריקטורות ובעל חוש הומור. ילד מחונן, בעל הבנה גבוהה של סיטואציות ורגישויות אנושיות, על אף גילו הצעיר. הוא חכם מאוד, ולומד פעמיים בשבוע בכיתת מצטיינים.

נחטף מביתו שבקיבוץ כפר עזה, יחד עם אימו ושניים מאחיו. אביו נדב ואחותו הבכורה ים הי”ד, נרצחו בשבת השחורה.

חן בת ה-48 נחטפה יחד עם שלושת ילדיה טל בן ה-8 גל בן ה-11 ואגם בת ה-17 מביתם בכפר עזה. בעלה נדב ובתה ים הי”ד, שניסתה להציל את משפחתה בכל דרך – נרצחו במתקפה.

בשבת בבוקר, חן ונדב נכנסו לממ”ד בלי הטלפון שלהם, ים החיילת ניהלה את הקשר עם העולם החיצון מהממ”ד של המשפחה, וניסתה ליצור קשר עם כל מי שיכלה כדי לזעוק לעזרה. הקשר האחרון עם המשפחה היה ב-12:00. כשהגיעו הכוחות, נמצאו בבית גופותיהם של ים ונדב.

חן היא עובדת סוציאלית במקצועה, חובבת מוסיקה. בשנים האחרונות החליטה להיות אימא במשרה מלאה לארבעת ילדיה. כמה מבני משפחתה נרצחו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה. היא קרובת משפחתו של האלוף (במיל’) דורון אלמוג.

טל יזכה לחגוג את יום הולדתו התשיעי שחל בחודש הבא מחוץ לשבי.

אלמה אברהם – נחטפה מנחל עוז

אלמה אברהם בת 84, אישה אהובה על ידי כולם, מקבלת כל אדם באשר הוא. יש לה ידיי זהב, כל הבית שלה מלא ביצירות פיסול, ציור וקרמיקה. אלמה היא אדם לבבי וורבלי, אדם פתוח, אשת שיח עם גמישות מחשבתית מופלאה, ותמיד רואה את העולם בעיניי אופטימיות.

אלמה מתגוררת בקיבוץ נחל עוז מזה 49 שנים. אורי, בנה, הצליח לדבר איתה בבוקר יום שבת, עד שקרסה התקשורת. בליל שבת הוא הגיע לביתה עם כוחות צבא ומצא אותו פרוץ ונטוש. “אני זיהיתי אותה מיד”, סיפר אורי. “היא רכובה על אופנוע, בין שני מחבלים חמושים, מובלת על ידם. העברתי את התמונה לבדיקת גורם צבאי. אחרי חמישה-שישה ימים הם חזרו אליי ואמרו שאימא מוגדרת ‘ככל הנראה חטופה’, וזה על בסיס התמונה ששלחתי להם”.

אלמה עברה לאחרונה ניתוח לב פתוח והיא זקוקה לתרופות. היא הגיעה לקיבוץ ב-1974, היא גידלה חמישה ילדים, שניים מהם של בעלה מנישואיו הראשונים. היא הקימה גינה שלמה מוקפת בפרחי קרמיקה שהיא עשתה.

אביבה (אדריאן) סיגל – נחטפה מכפר עזה

אביבה סיגל בת 62, אמא מדהימה וסבתא מופלאה. אביבה היא אישה אוהבת אדם ובמיוחד מאד אוהבת ילדים.

כל חייה עובדת כגננת מאד מסורה ונערצת וגם במשפחתה היא עמוד תווך. אביבה מביאה איתה צחוק וקלילות לכל מקום, אוהבת לטייל, לאפות ולבשל ובעיקר לפנק את הילדים והנכדים.

אביבה נחטפה יחד עם בעלה קית׳, בן ה-64 על ידי מחבלי חמאס מביתם בקיבוץ כפר עזה והובלו לרצועה. למשפחת סיגל ארבעה ילדים וחמישה נכדים. הם מתגוררים בקיבוץ כבר 42 שנים. שניהם הגיעו לישראל מארצות הברית, מתוך אמונה במדינת היהודים, הם הכירו בישראל. אביבה עבדה כגננת בקיבוץ.

ילדיהם סיפרו שהם שוחחו איתם בבוקר שבת. בנם שמע את המחבלים נכנסים, שמע צרחות, אבל לא יריות. על פי עדות של השכן, הוא ראה אותם מובלים מביתם על ידי מחבלים מביתם. בהמשך קצין מודיעין הודיע שכנראה נחטפו ברכב של קית’.

קית׳ נשאר בשבי משום שאינו עומד בקריטריונים לשחרור במסגרת העסקה הכוללת השבת נשים וילדים.

רון (רוני) קריבוי – נחטף מהמסיבה ברעים

רוני קריבוי, בן 25, אוהב מסיבות, טיולים וליהנות מהחיים. מאוד אוהב מוזיקה, חולם על קריירה בתחום הסאונד והמוזיקה. הוא מוקף בהמון חברים והוא אדם מאוד משפחתי, חבר ואח שתמיד אפשר לסמוך עליו.

רוני משתחרר מחוץ לעסקת החטופים, כחלק ממחווה של חמאס לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשחרור ישראלים בעלי אזרחות רוסית. רוני בן ה-25 מכרמיאל, עבד בצוות ההגברה עבד בפסטיבל “נובה”.  אחותו יוליה סיפרה לחדשות 12:  “לא ידענו שרוני נמצא שם, הוא אמר להורים שהוא יוצא לעבודה בדרום, אבל לא אמר היכן בדיוק. הוא תמיד יצא לעבוד במקומות שונים בארץ, זה לא היה משהו חדש. כשהגיעו הדיווחים על מה שקרה במסיבה, לא ממש קישרנו את העניין אליו, וכשהבנו שמשהו קרה, זה כבר היה אחרי שנחטף”.

משרד ראש הממשלה: “ממשלת ישראל מחבקת את שבעה עשר החטופים השבים ארצה, ארבעה עשר אזרחינו ושלושה אזרחים זרים, ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם בדרכם ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים”.

הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם.

בשתי הפעימות הראשונות של המתווה שוחררו 26 חטופים ישראלים ביומיים האחרונים. אמש שוחררו שמונה ילדים וחמש נשים, שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר – יום מתקפת חמאס בשמחת תורה. יחד איתם הועברו לישראל גם ארבעה זרים שנחטפו על ידי המחבלים.

המשוחררים היו: שרון אביגדורי (52) ובתה נעם (12), נועם (16) ועלמה (13) אור, הילה רותם שושני (13), אמילי הנד (9), מיה רגב (21), שירי וייס (53) ובתה נוגה (18), שושן הרן (67), בתה עדי שהם (38) ונכדיה נווה (8) ויהל (3).

בליל שבת שוחררו עוד 13 חטופים: מרגלית מוזס (78), חנה קציר (76), דורון כץ-אשר (34) ובנותיה אביב (2.5) ורז (4), רותי מונדר (78), בתה קרן (54) ונכדה אוהד (9), עדינה משה (72), יפה אדר (85), דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה (6), וחנה פרי (79).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות