בג’נין נלכד המחבל שרצח אב ובנו בחווארה, 5 מחבלים חוסלו, 21 נעצרו

במחנה הפליטים ג'נין: חוסלו חמישה מחבלים, נעצרו 21 מבוקשים • הושמדה מעבדת מטענים • כלי טיס תקף חולית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותינו • עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,000 מבוקשים ברחבי יו"ש
חיים טוויל
י"ג כסלו התשפ"ד / 26.11.2023 11:00

בפעילות משותפת של שב”כ וצה”ל הלילה (ראשון) במחנה הפליטים בג’נין נעצר על ידי לוחמי מילואים אסאמה בני פדל, במוצאו מהכפר עקרבה הסמוך לשכם – החשוד כי ביצע את פיגוע הרצח הכפול בחווארה בחודש אוגוסט בו נרצחו סייאלס-שי ניגרקר ובנו אביעד ניר הי”ד.

אסאמה, מחבל חמאס,  נעצר על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב״כ, כשהוא חמוש בדירת מסתור במחנה הפליטים ג’נין. הוא הועבר להמשך חקירה בשב”כ. יחד איתו הוחרמו נשקו מסוג M-16, מחסניות ודגלי חמאס.

הלילה, לראשונה תחת פיקודה של חטיבת המילואים 646, לוחמי מילואים של צה”ל ומג״ב על בסיס מודיעין של אמ”ן ושב”כ פעלו במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין.

במהלך המבצע כלי הנדסה חשפו מטענים מתחת ובצידי הכביש שנועדו לפגיעה בכוחותינו. הלוחמים ניהלו חילופי אש עם המחבלים וחיסלו חמישה מהם. מחבלים נוספים נפצעו, ונעצרו 21 מחבלים מבוקשים.

בתום סריקות נרחבות אותרו והוחרמו שני נשקים, תחמושת רבה, מטענים, ציוד צבאי ושני חמ״לי תצפית שעקבו אחר כוחותנו.

בנוסף, כלי טיס תקפו חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותינו. מספר מחבלים שנפצעו מהתקיפה האווירית נעצרו על ידי הלוחמים והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

בנוסף, הכוחות איתרו מעבדת מטענים והשמידו אותה.

בסוף הפעילות התקבל מידע מודיעיני, בעקבותיו הכוחות עקבו אחר רכב ובו חשודים שיצאו ממחנה הפליטים ג’נין. בתום המעקב הכוחות תפסו אותם ועצרו עוד שלושה מבוקשים פעילי טרור.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.

שי ניגרקר ובנו אביעד הי”ד, בני 60 ו-28, נורו מטווח אפס במכון לשטיפת מכוניות בחווארה אליו הגיעו במהלך חודש אוגוסט האחרון. מחקירה ראשונית עלה כי המחבל הגיע רגלית למקום בציר שלא תוגבר במהלך השבת. הוא נכנס למכון שטיפת הרכבים בו חנה הרכב של השניים, שביצעו בכפר סידורים משעות הבוקר.

המחבל זיהה שהם ישראלים לאחר ששוחחו עברית, ירה לעברם 5 כדורים מטווח אפס – ונמלט רגלית.  אקדחו אותר.

כמה ימים לאחר הפיגוע מיפו כוחות הביטחון את בית המחבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות