בחמאס טענו: זו הסיבה שלא שחררנו בני המשפחה של מיה והילה

בארגון הטרור טענו כי לא הצליחו לאתר את בני המשפחה החטופים של מיה והילה ששוחררו - והציעו לשחרר נשים מבוגרות במקום מיה והילה, כדי לא להפריד משפחות • בישראל סירבו ודרשו לאתר את הנעדרים, אך לבסוף אישרו את שחרורן ללא אימה של הילה - רעיה, ואחיה של מיה - איתי
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ד / 26.11.2023 10:40

מאחורי הקלעים של הדרמה בשחרור הפעימה השנייה: בחמאס העבירו מסר לישראל דרך קטר שהם לא מצליחים לאתר את רעיה,  אימה של הילה רותם שושני, ואת איתי – אחיה של מיה רגב.

לכן, בארגון הטרור הציעו לשחרר מהשבי נשים מבוגרות במקום הילה ומיה, כדי לא להפריד משפחות. כך חשף הבוקר (ראשון) סולימאן מסוודה ברשת ב.

ישראל סירבה להצעה של חמאס ודרשה ממנו לאתר את הנעדרים.

בסופו של דבר המאמצים נכשלו, ובכירי הדרג המדיני אישרו את שחרורן של הילה בלי אימה ושל מיה בלי אחיה. זאת על אף שהדבר נגד את העיקרון שנקבע בהסכם, לפיו לא מפרידים משפחות וילדים מאימותיהם.

גורם ישראלי אמר לכאן חדשות: “אנחנו עובדים בנחישות רבה להשבתה של רעיה, ולא נשקוט עד שנשיב אותה במהירות האפשרית. כך הם הדברים גם לגבי איתי. אלה רגעים של התרגשות וקרן אור, אבל המשימה לא הושלמה וליבנו וכל מאמצינו עם משפחות החטופים”.

מיה רגב בת ה-21 והילה רותם שושני בת ה-13 שוחררו אתמול כחלק מ-13 הישראלים ששוחררו בפעימה השנייה.

יום קודם לטבח האכזרי מיה ואחיה איתי מטיול של 3 שבועות עם המשפחה במקסיקו ומיד המשיכו למסיבה, יחד עם חברם עומר שם טוב שנחטף גם הוא. למשפחה נודע כי הם נחטפו לעזה מסרטון בו נראה איתי מועלה לטנדר על ידי מחבלים.

מיה רגב צועדת לרכב של הצלב האדום. צילום: חמאס

רגב פונתה אמש לבית החולים סורוקה שם תעבור ניתוח ברגלה לאחר שנפצעה במסיבת הטבע ברעים מירי המחבלים. היא שוחררה מהשבי כשהיא נעזרת בקביים בשל פציעתה.

בסרטון שפרסם חמאס אמש נראתה רגב צועדת לקראת השחרור כשמחבלים מוליכים אותה כשהיא עם קביים.

רעיה, אימה של הילה, הצליחה לברוח מביתן שבקיבוץ בארי והסתתרה בתוך שיח – שם התגלתה בידי המחבלים. באותה השבת, בשעה 12:05, הספיקה רעיה לכתוב לאחיה שהיא והילה נחטפו, זו הייתה התקשורת האחרונה עימן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות