8 ילדים, 3 אימהות, סבתא וצעירה בת 21: אלה סיפורי המשוחררים

במשוחררים בני משפחה שנחטפה כמעט כולה: שרון ונעם אביגדורי, עדי וילדיה נווה ויהל ששוחררו ללא אביהם, ואמה של עדי - שושן • הילה רותם ואמילי הנד שאביה היה משוכנע שנרצחה • שירי ובתה נגה וייס, האחים נעם ועלמה ששוחררו ללא אביהם - ומיה רגב שנחטפה מהמסיבה ברעים
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ד / 26.11.2023 00:39

שמונה ילדים וחמש נשים, שנחטפו לרצועת עזה בשמחת תורה, שוחררו הערב (מוצאי שבת) משבי חמאס ברצועת עזה, במסגרת הפעימה השנייה של העסקה.

רוב המשוחררים בפעימה השנייה נחטפו מקיבוץ בארי.

בנוסף שוחררו  ארבעה עובדים זרים מתאילנד, שנחטפו גם הם לרצועה על ידי מחבלי חמאס.

שמות המשוחררים:

משפחת אור:
– נעם אור (בן 16)
– עלמה אור (בת 13)

משפחת וייס:
– שירי וייס (בת 53)
– נוגה וייס (בת 18)

משפחת אביגדורי:
– שרון הרצמן אביגדורי (בת 52)
– נעם אביגדורי (בת 12)

משפחת הרן ושהם:
– שושן הרן (בת 67)
– עדי שהם (בת 38)
– נווה שהם (בן 8)
– יהל שהם (בת 3)

– הילה רותם שושני (בת 12)
– אמילי טוני קורנברג הנד (בת 8)
– מיה רגב ג׳רבי (בת 21)

שרון אביגדורי: בת 52, מטפלת רגשית, עובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי. ברגישות אין סופית מצליחה שרון לגעת בעולמם הסגור של ילדים על הרצף, ומצליחה לעזור בקידום וחיזוק יכולותיהם. בנוסף, שרון מדריכה מטפלים ומשמשת גם כמדריכת הורים לילדים על הרצף האוטיסטי. שרון אוהבת אדם ובעלי חיים. כל מי שמכיר אותה מיד מתאהב בה, בזכות ליבה הענק.

שרון נחטפה יחד עם בתה נעם מקיבוץ בארי בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני משפחתן.

נעם אביגדורי:  בת 12, אמורה לחגוג בת מצווה בקרוב. ילדה חייכנית המוקפת בהמון חברים. נעם חניכה בתנועת הצופים, חברה טובה לכולם וניחנת בחוש הומור מפותח מאד. בעקבות אהבתה לכלבים נוהגת לעבוד מדי פעם כדוגווקרית.

נעם היא קרן אור למשפחתה, לחברים ולכל מי שפוגש אותה ואת החיוך המאיר שלה, שמאד מאפיין אותה. נעם ילדה מלאת אנרגיה וכריזמה, דואגת תמיד לאחרים ומתנדבת איפה שרק יכולה. נעם נחטפה יחד עם אמה שרון ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי, בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני משפחתן.

עלמה אור: בת 13, חברה טובה וילדה מצחיקה. נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם אחיה הגדול נועם ואביהם דרור. אמם יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת, בעת ששהה בצפון, במסגרת שנת שירות בה לוקח חלק.

נועם אור: בן 17, נחטף מביתו בקיבוץ בארי יחד עם אחותו הקטנה עלמה, ואביהם דרור. אמם יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת בעת ששהה בקומונה שלו באיזור הצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות. ליאם אור בן 18, בן הדוד של נעם ועלמא, נחטף גם הוא, ועדיין בשבי.

הילה רותם: בת 13, ילדה חברותית, טובת לב, כזו שלעולם לא תעשה רע למישהו אחר. הילה אוהבת לבלות, להעלות סרטונים לטיקטוק, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד.

שירי וייס: בת 53, תושבת קיבוץ בארי, עובדת כמנהלת החשבונות של האגודה החקלאית. שירי מאוד משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים.

שירי נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, בזמן שבתה הקטנה נוגה מתחבאת מתחת למיטה בממ”ד ורואה את החטיפה נגד עיניה. בעלה, אילן, שהקשר עימו נותק בשעות הבוקר המוקדמות ב-7 לאוקטובר, מוגדר כחטוף.

נוגה וייס: נוגה בת 18, מאד אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם. היא אוהבת ספורט ומשחקת כדורעף, אך יותר מכל, אוהבת לבלות עם חברותיה.
אמה של נוגה, שירי, נחטפה מול עיניה בעת שנוגה התחבאה מתחת למיטה בממ”ד, בביתן בקיבוץ בארי. לאחר חטיפת אמה, העלו המחבלים את הבית באש.

עם התגברות הלהבות בתוך הבית, נוגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ”ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא. אביה אילן מוגדר כחטוף.

שושן הרן: בת 67, אישה יוצאת דופן, מייסדת עמותת FAIR PLANET – עמותה ללא מטרות רווח השמה לה למטרה למנוע רעב בקרב ילדים ברחבי העולם.
שושן היא ד”ר לאגרונומיה, בעבר עבדה באפריקה בפרויקטים חקלאיים למען שיפור איכות זרעים ופיתוח שיטות גידול מתקדמות לצורך עזרה לתושבי אתיופיה וטנזניה.

עדי שהם: בת 38, פסיכולוגית קלינית, מתגוררת עם בעלה ושני ילדיהם ביישוב הקהילתי ‘מעלה צביה’. ב-7 לאוקטובר נחטפו ארבעת בני המשפחה מקיבוץ בארי בעת ששהו בביקור.

נווה שהם: בן 8, תלמיד כתה ב’, אוהב לשחק כדורגל ומעריץ את מסי. נווה ילד פעלתן מלא אנרגיות, משתתף בחוג טיפוס אקסטרים, אוהב לקפוץ על טרמפולינה ולשחות בבריכה עם יהל, אחותו הקטנה. כמו כן, אוהב לאפות עם אמא שלו, ויותר מכל, אוהב את השניצלים שסבתא שלו מכינה לו.
נווה נחטף ב-7 לאוקטובר יחד עם אחותו הקטנה והוריהם מקיבוץ בארי בזמן ששהו בביקור.

יהל שהם: בת 3, ילדה חייכנית שאוהבת לשיר, לעשות הצגות מול המשפחה ולשמוע מוזיקה. יהל אוהבת לשחק במטבח צעצוע שלה, ומבלה בו שעות רבות. היא אוהבת לקפוץ בטרמפולינה, לקרוא סיפורים ולשיר שירים לבובות הרבות שלה. יהל אוהבת להשתולל עם אביה, ולהקשיב לסיפורים שאמא שלה ונווה אחיה הגדול מקריאים לה. יהל, יחד עם נווה אחיה, הוריה, סבתה, וקרובי משפחה נוספים נחטפו יחדיו מקיבוץ בארי בעת שהגיעו לביקור.

קיבוץ בארי ומטה המשפחות הודיעו בהודעה שפרסמו: שמחים ונרגשים עם שובם של חלק מהחטופים. יחד עם זאת שלושה ילדים משתי משפחות מקיבוץ בארי, נקרעו היום מההורה היחיד שנותר להם.

“חמאס הפר ברגל גסה את ההסכם והפריד בין אם לבתה. הילה חוזרת הביתה ללא אמה רעיה שנותרה מאחור בשבי חמאס”.

משרד ראש הממשלה: “ממשלת ישראל מחבקת את שבעה עשר החטופים השבים ארצה, שלושה עשר אזרחינו וארבעה אזרחים תאילנדים ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם בדרכם ארצה.

ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים. הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. ברוך אתה ה’ – מתיר אסורים”.

עמית שלוי יו”ר קיבוץ בארי: “התחושה היום היא של שמחה גדולה מהולה בציפיה לשובם של כל החטופים. נמשיך לדרוש מקבינט המלחמה לעמוד בשתי מטרות המלחמה:

1. החזרת החטופים כולם הביתה – עד האחרון שבהם. 2. נטרול איום החמאס היישות הטרוריסטית. מכאן והלאה, אנו דורשים שקט ושלווה. שילמנו יותר מידי”.

זוהר אביגדורי, דודה של נעם אביגדורי וגיסה של שרון אביגדורי ששוחררו משבי חמאס בעזה: ״אנחנו מאוד מתרגשים, הרגליים רועדות ואנחנו מחכים בקוצר רוח לחבק את אהובותינו נועם ושרון. אנחנו לא שוכחים לרגע שאלו אותם הרגליים שימשיכו במסע להחזיק אותנו במסע הארוך שעוד לפנינו – עד השבת כל החטופים״.

מירית רגב, אמה של מיה רגב: “אני מתרגשת ושמחה שמיה בדרך אלינו. עם זאת, הלב שלי חצוי כי הבן שלי איתי עדיין בעזה בשבי החמאס. אני הולכת לחבק את מיה חזק חזק, לא נעצור עד שאיתי וכל החטופים יחזרו הביתה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עקב מקרוב מחדר המבצעים של אמ”ץ בקריה בתל אביב, בזמן מבצע שחרור הפעימה השנייה.

ראש הממשלה קיבל עדכון שוטף מרמ”ח המבצעים, אלוף משנה נמרוד ציבולסקי. כמו כן, שוחח נתניהו עם מפקד המאמץ המודיעיני בתחום השו”ן, האלוף ניצן אלון, על ניהול אופרציית המבצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות