המשטרה חשפה רשת הלבנת הון: חצי מעצורים – חרדים

שי ויספיש
|
ו' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 09:49
יחידת להב 433 של המשטרה חשפה בתום מעקב של שנה רשת בינלאומית להלבנת כספים שמקורם בסחר בסמים ועבירות פליליות נוספות • לפנות בוקר נפתחה החקירה הגלויה בפרשה עם מעצרם של 14 חשודים ועיכוב 7 נוספים ממודיעין עלית, ירושלים, בית שמש ובני ברק • נעצרו חשודים גם באירופה ובארה”ב – 8 חשודים נעצרו בבלגיה

יחידת להב 433 (יאח”ה) עצרה לפנות בוקר (שלישי) 14 חשודים ועיכבה 7 חשודים נוספים לחקירה בחשד לניהול רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם, אשר פעלה להלבנת כספים שמקורם מסחר בסמים ועבירות פליליות נוספות, בהיקף מאות מיליוני שקלים ובקנה מידה בינלאומי.

במקביל, ובתיאום עם רשויות אכיפה בארה”ב ואירופה, נעצרו חשודים בחו”ל – ביניהם 8 חשודים בבלגיה.

המעצרים בוצעו בתום פעילות מודיעינית שנמשכה כשנה מצד יחידת להב 433 (יאח”ה)  בישראל, בלגיה, הולנד, ארה”ב וצרפת – בשיתוף פעולה עם היחידות המיוחדות במדינות אלה. 

הפרשייה החלה בלהב 433 לפני כשנה, לאור חשד כי רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם, בה מעורבים אזרחי ישראל ומדינות אחרות.

במהלך תקופה זו נערך איסוף סמוי על ידי כוח המשימה בלהב 433 המתמקד במאבק במלביני הון, בשיתוף עם גורמי האכיפה ברשות המיסים, יהלום, מכס ומע”מ, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת”א וכן בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון.

היום (שלישי) לפנות בוקר החלה החקירה הגלויה בפרשה בלהב 433, עם מעצרם של 14 חשודים ועיכוב 7 נוספים מאזורים שונים בארץ: ראשל”צ, תל אביב, מודיעין עלית, ירושלים, בית שמש, בני ברק ועוד, תוך ביצוע חיפושים בזירות שונות ובכלל זה בבתיהם של החשודים ומשרדיהם.

במהלך החיפושים נתפסו מחשבים, כספים ומסמכים הרלוונטיים לפרשה.

במקביל ובתיאום עם רשויות האכיפה בארה”ב ואירופה נעצרו חשודים בחו”ל, ביניהם 8 חשודים בבלגיה.

לחרדים10 נודע, כי לפחות חצי מהעצורים חרדים.

החשודים נחקרים בשעה זו ויובאו היום בצהרים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל”צ.

לפי המשטרה, צפויים מעצרים נוספים.

עוה”ד גלעד ברון וסיימון יניב, ממשרד ברון ושות’, המייצגים את אחד החשודים ששמו טרם הותר לפרסום, מסרו בתגובה כי מוקדם לתת התייחסות פרטנית לחשדות שהועלו.

“החקירה הפכה לגלויה רק עתה ומטבע הדברים בפרשות מסוג זה פרטים מלאים יתבהרו בהמשך, כמו גם גרסת החשודים”.