האם רכבים עם שרידי נרצחים יובאו לקבורה? זה מה שפסק הגר”ד לאו

הרב הראשי הכריע כי יש להקים צוות מיוחד, שיוקם על ידי מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שיפעל לאסוף את כלל השרידים מהרכבים שנשרפו בגבול העוטף • רכבים שיבוצע בהם איסוף יסודי של השרידים ויוסרו מהם הריפודים - ישלחו לגריטה
יוסף גרינבוים
ט' כסלו התשפ"ד / 22.11.2023 18:00

במכתב ששיגר היום (רביעי) הגר”ד לאו למנכ”ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, משיב הרב הראשי לשאלות שהתעוררו בימים האחרונים בכל הקשור לקבורת שרידי הנרצחים ברכבים בגבול עוטף עזה.

לאור השאלות שהגיעו, שיגר הגר”ד לאו את יו”ר ועדת כבוד המת, הרב יעקב רוז’ה, יחד עם הרב יצחק נריה, הרב הצבאי של יק”פ 156, כדי  לבחון מקרוב את הממצאים ברכבים ואת הדרך לטיפול בהם.

לאחר שממצאי הבדיקה הוצגו בפני הרב הראשי, הוא הכריע כי יש להקים צוות מיוחד לשמירה על כבוד הנרצחים.

הצוות יוקם על ידי מנכ”ל המשרד לשירותי דת ויפעל לאסוף את כלל השרידים מהרכבים שנשרפו.

הרב הראשי הנחה גם כי רכבים שיבוצע בהם איסוף יסודי ויוסרו מהם הריפודים, ישלחו לגריטה, וייעשה כל מאמץ לאתר את כל שרידי הנפטרים מהרכבים.

המכתב המלא:

“הנדון: שמירה על כבוד הנרצחים ברכבים – מתקפת הטרור

במענה לשאלות אודות הרכבים שנפגעו בהתקפת הטרור על עם ישראל, האם יש צורך לקוברם בשל רקמות עור שייתכן שקיימות עליהם.

שאלה זו נשאלה על ידי הרב יצחק נריה שליט”א הרב הצבאי של יק”פ 156 שעוסק בצוות הטיפול ברכבים והשבתי לו שלאחר ניקיון יסודי חובה לקבור את הריפוד והשטיחים שנספג בהם דם הקדושים, אך לא את המתכות. משפנה אלי הרב נריה שנית ביקשתי מיו”ר ועדת כבוד המת ברבנות הראשית הרב יעקב רוז’ה שליט”א לבחון מקרוב את הנושא.

לאחר בדיקתו ולאחר שבחנתי את הנושא אשיבך כי יש לבדוק היטב בכל רכב ורכב אם יש בו שאריות רקמות, ואז לגרדן מהמתכת ולהביא את הרקמות לקבורה. רכב שהוציאו ממנו את הרקמות שהיו דבוקות בו יישלח לגריטה, וניתן להשתמש במתכות.

בכדי לשמור על כבוד הנפטרים, יש לעשות כל מאמץ לאסוף את כלל שרידי הנפטרים מהרכבים, ואבקש כי תקים צוות מיוחד שיבצע עבודת קודש זו, בהכוונת הרב רוז’ה.

כמוצא אחרון בלבד, ורק לאחר שייעשו כל המאמצים, באם ישארו מתכות בודדות שלא תהיה אפשרות לגרד יש לקוברן.

בדרך זו נשמור על כבוד הנרצחים, תוך תפילה כי יוודע במהרה לעיננו נקמת דם עבדיו השפוך.

בתפילה לישועה ולנחמה
בכבוד רב

דוד לאו
הרב הראשי לישראל
נשיא מועצת הרבנות הראשית”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות