צה”ל פונה לחרדיות שקיבלו ‘פטור’ – ומנסה לשכנע אותן להתגייס

אחרי שכ-3,000 חרדים ביקשו להתגייס, יש מי שלקח התופעה צעד אחד קדימה: הצבא פונה גם אל צעירות חרדיות שקיבלו 'פטור מטעמי דת' כדי שיתגייסו • בהודעות נאמר: "מזמינים אותך להתעניין בשנית בשרות בצה"ל, במידה והנך מעוניינת שקצין מיון ייצור איתך קשר ניתן למלא שאלון"
חיים טוויל
ט' כסלו התשפ"ד / 22.11.2023 14:04

תמונות חרדים לובשי מדים, שהתגייסו בימי מלחמת ‘חרבות ברזל’, שטפו את הרשתות החברתיות. כך, למשל, הופצה תמונתו של יענקי דרעי, בנו של יו”ר ש”ס, לבוש במדי צה”ל לאחר שחוייל, לצד תמונות של עיתונאים ו’ידוענים’ חרדים לבושים במדים.

למרות שהתרומה של חרדים בגילאים מבוגרים, כשחלקם נושקים לגיל 40, לצה”ל מוטלת בספק, בצה”ל חיבקו את התופעה של התגייסות החרדים לסייע למאמץ המלחמתי,  מתוך מגמה להציג כי חל שינוי בציבור החרדי.

לפי הנתונים שפרסם צה”ל, בעקבות המלחמה פנו עד כה   כ-3,000 חרדים המבקשים להתגייס לצה”ל – רובם המכריע חרדים עובדים או מי שלומדים באוניברסיטאות ומכללות.

אבל כעת נראה כי יש בצה”ל מי שלקח את התופעה צעד אחד קדימה ויזם פניה גם אל בנות הציבור החרדי.

ממידע שהגיע לאתר חרדים 10 עולה, כי צה”ל יוצר קשר עם בנות חרדיות שקיבלו ‘פטור’ מגיוס מטעמי דת –  ומנסה לשכנע אותן להתגייס.

לציפיה בהודעה בגודל מלא – לחצו על התמונה

בסימוסים שקיבלו בנות חרדיות נכתב: “אנו מזמינים אותך להתעניין בשנית בשרות בצה”ל, במידה והנך מעוניינת שקצין מיון ייצור איתך קשר ניתן למלא שאלון עד לתאריך… לידיעתך, השבה על שאלון זה ושיחה עם קצין מיון אינה מחייבת חזרה מהפטור אותו את מחזיקה”.

הורה חרדי שבתו קיבלה פנייה מצה”ל, אומר לחרדים 10: “מדובר בניסיון חצוף לנסות לפגוע בנושא שהוא בציפור הנפש של הציבור החרדי. בנוסף מדובר בשגיאה קשה שתפגע במאמצי השילוב של גברים חרדים שאינם לומדים ורק יחזק את הקיצונים שמתנגדים לכל שילוב”.

תגובת דובר צה”ל: “הנ”ל קיבלה את המסרון, לאור רישום המוסד בו לומדת כמוסד ממלכתי-דתי ולא חרדי.

“צה״ל מאפשר לבוגרות מוסדות לימוד בחינוך הממלכתי-דתי, שקיבלו פטור מטעמי דת, להשתלב בשירות צבאי במידה ומעוניינות בכך. המסרון מציע לענות על שאלון, והשבה עליו אינה מחייבת חזרה מפטור”.

לחרדים 10 נודע, כי צה”ל יבדוק את האפשרות כי סיווג המוסד כממלכתי-דתי שגוי, ויתקן את הדבר במידת הצורך.

יצוין, כי מוסדות חרדיים לא מעטים מוגדרים כחינוך ממלכתי-דתי.

איש חינוך חרדי הגיב על תגובת דובר צה”ל: “הצבא לא אמור לפנות לאף צעירה שקיבלה ‘פטור’ מטעמי דת – וזה ממש לא משנה איפה היא לומדת!”

 לפני שבוע דווח בגל”צ, כי “למעלה מ-20 נשים חרדיות בנות 20-30 נאבקות להתגייס לצה”ל בימים אלו, לעלות על מדים ולהצטרף לכוחות המילואים. למעשה, מרגע לרגע הרשימה מתארכת, הפרטים האישיים של אותן נשים כבר נקלטו במאגרים של צה”ל והן מחכות שצה”ל יקים את המסלול הראשון לנשים חרדיות בצבא”.

יודגש, כי כעת הצבא פנה מיוזמתו אל צעירות חרדיות, שכלל אינן מעוניינות להתגייס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות