מפלגות הציונות הדתית ועוצמה נגד עסקת החטופים: מה הנימוקים?

מפלגת הציונות הדתית נגד העסקה לשחרור החטופים: "אסור להסכים לה. הלחץ הצבאי על החמאס עובד ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו. חמאס נואש לימי הפוגה" • עוצמה יהודית: "דרושה עסקה שתשחרר את כולם - בתנאים שלנו ויצירת הרתעה בפני שאר האויבים"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 18:54

מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית יוצאות נגד עסקת שחרור החטופים המסתמנת. שתי המפלגות טוענות, כי “העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. השחרור חייב להיות כולל את כל החטופים והחטופות”.

במפלגת הציונות הדתית אמרו: “ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה”ל. אנחנו רוצים לראות את כל החטופים בבית בריאים ושלמים וליבנו עם משפחותיהם. ודווקא בגלל זה מדובר בעסקה שאסור להסכים לה”.

בציונות הדתית הדגישו: “הלחץ הצבאי על החמאס עובד ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו. חמאס נואש לימי הפוגה כדי להתארגן להמשך הלחימה תוך עריכת מניפולציות חוזרות ונשנות עם יתר החטופים, ועל כן צריך להמשיך את הלחץ ולוודא שכל החטופים משוחררים”.

במפלגה אמרו, כי החטופים כל העת לנגד עיניהם והעסקה עלולה לסכן את אלו שיישאר ובשבי. “אנו מעמידים אל מול פנינו את החטופים הנותרים, ובהם חיילי וחיילות צה”ל שהעסקה תפקיר אותם לפרק זמן בלתי ידוע, תעלה את ‘מחירם’ ותיתן לחמאס את האפשרות להתארגן להסתרתם ולעמידה ממושכת יותר במתקפות צה”ל.

“אנו מעמידים אל מול פנינו את חיילי צה”ל שבימי הפסקת האש יהיו חשופים למתקפות ולאיומי חטיפה ורצח, עם יכולת תגובה מוגבלת, וסיכון חיים מוגדל עם חידוש הלחימה לאחר שחמאס התארגן מחדש. אנו מעמידים אל מול פנינו את תושבי העוטף שהאיום שפגע בהם ומאיים להמשיך לפגוע בהם ייוותר על כנו ויתבסס בימי הפסקת האש. אנו מעמידים אל מול פנינו את האזרחים והחיילים שיירצחו וייחטפו בעתיד, בישראל ובמדינות אחרות בעולם, הן על ידי המשוחררים בעסקה, והן במטרה להפעיל לחץ נוסף על ישראל.

“הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי הבלתי פוסק על החמאס עד להכרעה מוחלטת. הציונות הדתית תעמוד כמו חומה בצורה על המשך המלחמה עד להשמדה מוחלטת של חמאס, החזרת החטופים כולם והסרת האיום הנשקף מרצועת עזה לעבר אזרחי ישראל”,

מפלגת עוצמה יהודית הודיעה כי היא מתכוונת להתנגד לעסקה לשחרור החטופים שהמתווה שלה יוצג הערב בפני הממשלה.

“ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאי העסקה הם אכן התנאים, עוצמה יהודית תתקשה מאוד לתמוך בעסקה. הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה”ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה ולא בתנאים הבעייתיים מאוד שמסכנים את כוחות צה”ל ולא מבחינה בין החטופים”.

בעוצמה יהודית פירטו את נימוקי ההתנגדות לעסקה: “אי אפשר להעדיף נשים על נשים ולהבנתנו גם ילדים על ילדים. השחרור חייב לכלול את כל החטופים והחטופות”.

במפלגה הדגישו:  “הפסקת האש הכרוכה בעסקה תסכן את הכוחות הקרקעיים הלוחמים בעזה, ותפגע במאמץ המלחמתי”.

נימוק נוסף שהועלה הוא ש”העסקה הקיימת תגרום להקטנה משמעותית בסיכוי להשיב את שאר החטופים שבידי חמאס, בהם חיילינו”.

במפלגה מציינים גם: “זהות החטופים המשוחררים, כאשר בעזה יוותרו בעיקר גברים בגירים, תגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את הלחימה בעזה או לפחות לצמצם אותה משמעותית.

“הדרישה שלנו היא עסקה שתשחרר את כולם, אבל בתנאים שלנו – בלי פגיעה בהמשך חיסול החמאס, ויצירת הרתעה בפני שאר האויבים שסביבנו שלומדים עכשיו שוב שישראל לא מכניעה את הנאצים מה שמגביר את הסיכון להישנות זוועות 7.10”.

גם כמה מחברי הקואליציה הביעו התנגדות נחרצת לעסקה המסתמנת להחזרת החטופים עליה תצביע הממשלה.

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד כתבה בטוויטר: “קיבלנו תשובה האם ידוע היכן כל החטופים? לא! קיבלנו רשימה? לא. לא קיבלנו כלום ונתנו הכל. הפסקת אש תביא עלינו תופת מהחמאס שמהתל בנו ח”ו”.

בציוץ אחר, מוקדם יותר, כתבה: “חמאס מוריד אותנו על הברכיים בלי לתת לנו אות חיים מהחטופים”.

יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז: “אם אכן תאשר הממשלה את ההסכם האומלל הזה, אני דורש מראש הממשלה את המינימום המתבקש: התחייבות מיידית ופומבית לא לעצור את טיסות הצילום לשמירה על שלום חיילינו ולחזור מייד בעוד חמישה ימים ללחימה מלאה ואגרסיבית”.

ח”כ משה סעדה: “אסור למדינת ישראל לאפשר לרוצח השפל סינואר לבצע סלקציה בין אזרחי המדינה. מה עם האמהות והאבות שלא ישוחררו? מה עם החיילים? מה עם הקשישים? איך נוכל להסתכל בעיני המשפחות שלהם?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות