כמה ישוחררו, כמה ימי הפוגה, ולאן ילכו המחבלים מהכלא? • זו העסקה לשחרור החטופים

חמאס ישחרר 50 חטופים ישראלים - בעיקר ילדים ואימהותיהם, בפעימות של 12 חטופים מדי יום • בתמורה, צפויה ישראל לעצור את הלחימה לארבעה ימים ולשחרר כ-150 אסירים ביטחוניים - רובם נשים וקטינים שלא רצחו • המחבלים המשוחררים יועברו ליו"ש או לחו"ל, לפי רצונם
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 18:15

קבינט המלחמה, הקבינט המורחב והממשלה יתכנסו הערב (שלישי) לאישור עסקה לשחרור חטופים.

במסגרת העסקה שתאושר – שעל פי הערכות תצא לפועל ביום חמישי, ישוחררו במשך ארבעת ימי ההפוגה המוסכמים 12 חטופים ישראלים מדי יום. במקרה שחמאס יסכים לימי הפוגה נוספים – ישוחררו עשרה חטופים נוספים, תמורת כל יום של הפוגה.

בישראל בונים על אפשרות כזו מתוך הערכה שחמאס יכול להגיע גם לשחרור של כ-80 חטופים.

גורם מדיני הדגיש הערב: “כל גורמי הביטחון, השב”כ והמוסד, בעד המתווה וגם קבינט המלחמה כולו מאוחד בעד ההצעה”. לדבריו, “מדובר בחטופים שכולם בחיים והם ישראלים. ייתכן שישוחררו גם זרים בהתערבות מדינות אחרות שחמאס איתן בקשר”.

חמאס יצטרך להביא גם את החטופים שמוחזקים בידי הג’יהאד האיסלאמי.

לדברי הגורם, התעקשות ראש הממשלה וחברי הקבינט שלא לקבל את ההצעה המקורית ולשפר אותה, הובילה להישגים משמעותיים:  הראשון – האפשרות לקבל עוד נשים וילדים לאחר ארבעת ימי ההפוגה הראשונים שהוסכמו. “חמאס יוכל לאתר בימים אלה חטופים שטען שאינם בידיו והוא לא יכול לאתרם לפני ההפוגה”.

הגורם ציין הישגים נוספים: בעסקה לא יכללו אסירים ביטחוניים שהורשעו ברצח, דלק יוכנס לרצועה רק בימי ההפוגה ולא יהיה מעבר של אזרחי עזה מדרום הרצועה לצפונה בחסות הפסקת האש.

המחבלים שיועברו הם פחות מגיל 19, שלא רצחו, וכן נשים שלא רצחו. המחבלים המשוחררים יועברו ליו”ש או לחו”ל, לפי רצונם.

ההתחייבות הישראלית להימנע מפעילות איסוף אווירית ברצועה במשך שש שעות בכל יום הושגה לאחר שצה”ל והשב”כ הבהירו שיש להם יכולות מודיעיניות גם במהלך ימי ההפוגה לעקוב אחרי כל מה שצריך לעקוב, כולל על החטופים. “לא נהיה עיוורים ונבין מה קורה בשטח”, אמר הגורם. “נמשיך בלחימה מיד בתום ההפוגה – כפי שיאושר על ידי הדרג המדיני”.

בישראל יודעים שלחמאס יש אינטרס להשיג כמה שיותר ימי הפוגה, ומבינים שהולכים לקראת ימים עם הרבה מאוד דילמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות